تحریریه چی بپوشم در
28,351

عوارض شستن شورت با وایتکس؛ این کار اشتباه را دیگر ادامه ندهید!

عوارض شستن شورت با وایتکس؛ این کار اشتباه را دیگر ادامه ندهید!

رعایت بهداشت از عوامل مهمی است، که در حفظ سلامت خانم ها تاثیرگذار است. از روش های ساده برای کاهش ابتلا به عفونت های واژینال شستشوی صحیح شورت شناخته می شود. البته روش های مختلفی برای شستشوی شورت زنانه وجود دارد، که بهترین آن شستشوی دستی با آب گرم است. گاهی اوقات لکه های زردی بر روی لباس زیر ایجاد می شود، که خانم ها به دنبال روشی برای ضدعفونی کردن و از بین بردن لکه های روی لباس زیر هستند.

single_content ad banner

بهترین و راحت‌ترین مدل شورت زنانه

روش های مختلفی برای این کار وجود دارد، که برخی از خانم ها از مواد شیمیایی مانند: وایتکس استفاده می کنند. استفاده از محلول های سفید کننده به هیچ عنوان توصیه نمی شود؛ زیرا عوارض بسیار زیادی به همراه دارد.

در این مقاله از نیلاتن قصد داریم به نکات مهم در این زمینه و عوارض شستن شورت با وایتکس اشاره کنیم، پس تا انتها همراه ما باشید.

عوارض شستن شورت با وایتکس

شستن شورت با وایتکس چه عوارضی دارد؟

الیاف به کار رفته در لباس زیر از ظرافت بسیار بالایی برخوردار است و استفاده از هر ماده سفید کننده ای به تار و بود آن آسیب می رساند. علاوه بر این استفاده از واتکس برای شستشوی شورت های رنگی مناسب نیست و رنگ لباس ها را از بین می برد. در صورتی که استفاده از سفید کننده ها ضرورت دارد، از مدل های بدون کلر استفاده کنید. در این صورت می توانید از آسیب به لباس زیر جلوگیری کنید.

علاوه بر این ماده شیمیایی وایتکس سلامت بدن را به خطر می اندازد؛ زیرا لباس زیر در تماس با پوست بدن قرار گرفته و هر گونه آلودگی و مواد شیمیایی مضر باعث ایجاد انواع حساسیت های پوستی و بیماری های دستگاه تناسلی می شود و به مرور زمان خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم را افزایش می دهد.

از دیگر عوارض شستشوی شورت با وایتکس می توان به سوزش و خارش واژن اشاره کرد، که علاوه بر آسیب های جانی باعث صرف هزینه های اضافی برای مراجعه به پزشت و مصرف داروهای مختلف می شود؛ زیرا این ماده شیمیایی PH واژن را بهم می زند.

شاید با خود تصور کنید پس از شستشوی شورت با وایتکس تمامی مواد مضر این ماده شیمیایی از روی لباس زیر پاک می شود، اما این تفکر غلط بوده و این ماده مضر پس از شستشو نیز در بافت لباس باقی می ماند.

بهداشتی‌ترین روش شستن شورت زنانه

برای شستشوی ایمن شورت ها باید آن ها را با شوینده های صابونی مخصوص لباس زیر، سرکه سیب، جوش شیرین و شامپو بچه به صورت دستی انجام دهید و پس از شستشو آن را در هوای آزاد و مقابل نور خورشید قرار داد، تا به خوبی ضدعفونی شده و آلودگی ها و باکتری های باقی مانده در بافت لباس از بین برود.

فراموش نکنید شستشوی شورت ها با ماشین لباسشویی نیز بهداشتی نبوده و باعث انتقال بیماری های مختلف می شود و به بافت لباس آسیب می رساند، پس برای شستشوی ایمن شورت ها، آن ها را به صورت دستی بشویید.

علاوه بر این می توانید آن ها را پس از شستشو و خشک شدن اتو کنید؛ البته اتو کردن مداوم شورت ها پیشنهاد نمی شود؛ زیرا به بافت لباس زیر آسیب رسانده و موجب گشاد شدن و کوتاه شدن عمر آن می شود.

عوارض شستن شورت با وایتکس

جمع بندی پایانی

همانطور که می دانید شورت ها محل رشد باکتری ها و قارچ ها هستند، پس شستشوی صحیح شورت ها و ضد عفونی کردن آن ها در حفط سلامت و پیشگیری از بیماری های عفونی تاثیرگذار است؛ به همین منظور در این مقاله به نکات مهم در این زمینه و مهم ترین عوارض شستشوی شورت با وایتکس پرداختیم.

 

منبع: نیلاتن

mobile_sticky_top ad banner


دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :