شایسته عسگریان در
0

۸راز زنان شیک‌پوش که باید بدانید!

۸راز زنان شیک‌پوش که باید بدانید!

شاید بارها با خود فکر کرده باشید که خوش‌پوشی و به‌عبارت عامیانه‌تر خوشتیپی، امری ذاتی است و هرکسی نمی‌تواند خوشتیپ و شیک باشد؛ شاید هم فکر می‌کنید که تنها راه رسیدن به استایل و ظاهری شیک و جذاب، صرف هزینه‌های گزاف است که در توان هر کسی نیست. ما به شما می‌گوییم که برخی ذاتا خوشتیپ هستند و صرف هزینه‌های زیاد نیز راه آسانی برای خوشتیپ شدن است، اما این بدان معنی نیست که هرکسی نمی‌تواند خوش‌پوش باشد یا اگر درآمد زیادی ندارید، از این امر محروم هستید. هوشمندی و سلیقه، نکات مهمتری برای دستیابی به استایلی شیک و جذاب هستند؛ چه بسا افراد مرفهی که هرچه پول خرج می‌کنند، باز هم آنطور که می‌خواهند احساس خوش‌تیپی نمی‌کنند.

با ما همراه باشید تا ۱۰راز زنان شیک‌پوش را با شما درمیان بگذاریم؛ رازهایی که نه نیاز به صرف هزینه‌های ماورایی دارند و نه خوش‌تیپی ذاتی.

مطالب مرتبط:

چگونه با کمترین هزینه، شیک و خوش‌پوش باشیم؟

۱۵ عادت خانم های خوشتیپ

بررسی استایل خوشتیپ‌ترین عروس‌های سلطنتی

آن‌ها عادات روزمره مفیدی دارند

معمولا اگر یک شبانه‌روز از زندگی یک زن خوش‌پوش و جذاب را دنبال کنید، متوجه عادات مفید روزمره او می‌شوید؛ مثلا اینکه از شب قبل برای آنچه که فردا می‌خواهند بپوشند، برنامه‌ریزی می‌کنند؛ در انتخاب لباس مناسب، حواسشان به آب‌وهوا و دمای فردا هست؛ کمدشان را هرروز مرتب می‌کنند؛ وقت زیادی برای آماده شدن صرف می‌کنند و عجله‌ای آماده نمی‌شوند و…

حواسشان به تناسب و درواقع فیت بودن لباسشان هست

یکی از مهمترین نکاتی که خانم‌های شیک‌پوش رعایت می‌کنند، فیت بودن یا تناسب لباس با اندامشان است؛ لباسی که نه بیش ازحد گشاد باشد و نه تنگ. سفارش لباس به خیاط، بهترین راه‌حل است، اما از آنجا که این کار هزینه بیشتری دارد، می‌توانید لباس دلخواهتان را انتخاب کنید و سپس آن را نزد خیاط ببرید تا لباس را فیت تنتان کند. مهم نیست که لاغر باشید، چاق، درشت‌اندام، بلند یا کوتاه؛ اگر لباستان و اندازه‌اش را درست انتخاب کنید، می‌توانید حسابی خوش‌پوش باشید.

 

توجه زیادی به ترندها نمی‌کنند

برخی از افراد، چشمشان همیشه به‌دنبال ترند و مد روز است و منتظر می‌نشینند تا ببینند مدل‌ها چه لباسی را در کت‌واک‌ها می‌پوشند و همان را بخرند؛ اما به این نکته توجه نمی‌کنند که آیا آن لباس، مناسب آن‌ها، رنگ پوستشان، فرم بدنشان و… هست یا نه. خانم‌های شیک‌پوش همیشه به‌دنبال ترند روز نیستند، بلکه آن را تنها موردی می‌دانند که اگر مناسب سلیقه و شرایط خودشان است، می‌توانند در کمد لباسشان بگنجانند.

استایل شخصی خودشان را دارند

معمولا خانم‌های شیک‌پوش، استایل شخصی خودشان را دارند؛ این بدان معنی نیست که همیشه یکجور لباس می‌پوشند، بلکه این دسته از افراد اتفاقا تنوع زیادی نیز در لباس پوشیدنشان دارند. درواقع آن‌ها با امتحان کردن سبک‌های مختلف پوششی، سبک می‌آید، بیشتر از همه دوستش دارند و بیش از بقیه متناسب شرایط آن‌هاست (این به معنی استفاده نکردن از سایر سبک‌ها نیست).

چگونه استایل شخصی خاص خود را داشته باشیم

 

بیش ازحد از اکسسوری استفاده نمی‌کنند

اکسسوری یکی از ضروریات هر استایلی است. فرقی نمی‌کند به چه سبکی لباس می‌پوشید؛ معمولا هر سبکی اکسسوری خاص خودش را می‌طلبد، اما خانم‌های شیک‌پوش در اکثر مواقع سعی می‌کنند که کمترین اما بهترین انتخاب را ازمیان اکسسوری‌ها داشته باشند. استفاده بیش ازحد از اکسسوری، استایل شما را از مرکزیت توجه دور می‌کند و ظاهری شلخته نیز به شما می‌دهد (مگر در موارد خاص که این استفاده زیاد از اکسسوری، از خصوصیات همان سبک لباس پوشیدن باشد، مثل استایل بوهمین).

 

برای دل خودشان لباس می‌پوشند

مهمترین نکته‌ای که باید یادتان باشد، این است که شما نباید برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران لباس‌های شیک و زیبا بپوشید؛ بلکه شما لباس شیک و مرتبی می‌پوشید، زیرا فردی خوش‌پوش، مرتب و اجتماعی هستید که به تمیزی اهمیت می‌دهید و زیبایی را دوست دارید. درواقع خانم‌های شیک‌پوش،  این کار را برای دل خودشان می‌کنند. این کار باعث می‌شود که اعتماد بنفس بیشتری بگیرید، دستتان در انتخاب لباس موردعلاقه و مناسبتان بازتر باشد و از فست‌فشن نیز دوری کنید.

از لباس‌های خود به‌خوبی مراقبت می‌کنند

خانم‌های شیک‌پوش لزوما لباس‌های زیادی ندارند و حتما سالی چندین بار لباس نمی‌خرند، بلکه از همان لباس‌هایی که دارند، به‌خوبی مراقبت می‌کنند. ممکن است برخی لباس‌های این افراد، چندین سال پیش خریداری شده باشد، اما به‌قدری خوب از آن نگهداری کرده‌اند که کسی متوجه آن نمی‌شود؛ مثلا هنگام شستن به نکات مهم هر لباس دقت می‌کنند؛ درصورت نیاز خشکشوی مورداطمینانی پیدا می‌کنند؛ لباس‌ها را به‌خوبی از رخت‌آویزی با کیقیت مثل رخت‌آویز چوبی آویزان می‌کنند؛ بلافاصله هرگونه لکه را با روش‌های مناسب ازروی آن پاک می‌کنند و… یا نهایتان آن‌ها را تغییر کاربری می‌دهند.

چگونه در خانه و بدون هزینه، لباس‌های قدیمی را تغییر کاربری بدهیم یا نو کنیم؟

 

استراتژیک خرید می‌کنند

یکی از مهم‌ترین نکات، خرید استراتژیک است. کمد لباس یک خانم شیک‌پوش لزوما پر از لباس‌های رنگارنگی که از شمارش خارج شده، نیست؛ بلکه در این کمد لباس‌هایی وجود دارد که تناسب زیادی با یکدیگر دارند؛ می‌توان آن‌ها را به‌خوبی باهم ست کرد و از هرکدام از لباس‌ها بارها در ست‌های مختلف با لباس‌های دیگر استفاده کرد و با تعداد محدودی لباس، ست جدیدی ساخت. بنابراین بهتر است که در هر فصل، کمدی کپسولی داشته باشید و مطابق با فهرست آن لباس بخرید (در پست‌های قبلی درباره این مطلب صحبت کردیم).

کمد کپسولی چیست؟ (چگونه در بهینه‌ترین حالت ممکن، لباس بخریم و کمدمان را مرتب کنیم؟)

چگونه یک کمد کپسولی بی‌نقص برای تابستان بسازید



دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :