شایسته عسگریان در
0

کمد کپسولی چیست؟ (چگونه در بهینه‌ترین حالت ممکن، لباس بخریم و کمدمان را مرتب کنیم؟)

کمد کپسولی چیست؟ (چگونه در بهینه‌ترین حالت ممکن، لباس بخریم و کمدمان را مرتب کنیم؟)

کمد کپسولی، یک نوع سبک خرید مینیمال به‌شمار می‌آید. شما می‌توانید از این طریق، کمدتان را ساماندهی کنید؛ لباس‌های اضافی را که استفاده ای ندارند، دور بیندازید؛ استایلتان را بشناسید؛ نیازهایتان را بدانید؛ بهینه خرید کنید و کیفیت را جایگزین کمیت کنید و درنتیجه هزینه کمتری بپردازید؛ پس با ما همراه باشید.

قدم اول

کمدتان را خالی کنید. لباس‌‌ها را از کمد خارج کرده و دسته‌بندی کنید. لباس‌هایی که آن‌ها را دوست دارید و می‌پوشید که باید نگاهشان دارید؛ لباس‌هایی که سالم هستند، اما مدت‌هاست نپوشیده‌اید و احتمالا دیگر هم نمی‌پوشید که می‌توانید آن‌ها را به عزیزانتان یا افراد نیازمند اهدا کنید و دسته سوم لباس‌هایی که دیگر قابل پوشیدن نیستند که باید از آن‌ها دل بکنید و دور بیندازید.

قدم دوم

حال استایلتان را مرور کنید. بیشتر به سمت چه سبک لباس پوشیدنی گرایش دارید؟ کژوآل، رسمی، لیدی، اسپرت یا… به چه رنگ‌هایی علاقمند هستید؟ سپس نگاهی به سبک زندگیتان بیندازید؛ آیا دانشجو هستید؟ کارمندید؟ کارمند اداره دولتی یا خصوصی؟ آیا مجبور هستید که برای مدتی کوتاه یا طولانی به سبک خاصی لباس بپوشید؟ ازطرفی فصل و آب‌وهوا را از یاد نبرید. در چه فصلی هستید؟ هوای شهرتان در این فصل از سال چگونه است؟ آیا به‌زودی تغییر می‌کند یا در بیشتر مواقع، اوضاع به همین منوال است؟

برطبق همین پرسش و پاسخ‌های ذهنی، لباس‌هایتان را دسته‌بندی کنید و از آن چند ست دربیاورید که هم دوستشان دارید و هم مناسب شرایطتان هستند. سپس می‌توانید کمبودها و نیازهایتان را یادداشت کنید و از آن‌ها فهرستی تهیه کنید.

 

قدم سوم

حال که می‌دانید به چه چیزهایی نیاز دارید، باتوجه به قیمت تخمینی آیتم‌ها و نیز بودجه‌ای که دارید، آیتم‌ها را اولویت‌بندی کنید تا بدانید که هرکدام را چه زمانی باید بخرید. اکنون شما آماده خرید هستید.

قدم چهارم

پس از سروسامان دادن کارها و درست کردن کمد کپسولی، کمی به خودتان فرصت دهید تا به این شیوه عادت کنید.، زیرا کمد کپسولی نوعی سبک زندگی مینیمالیستی است که بیشتر از کمیت به کیفیت اهمیت می‌دهد و در آن از بریز و بپاش خبری نیست و خرید در آن برپایه منطق و نیاز شکل می‌گیرد، نه هیجان‌های آنی.

 

چند نکته مهم

احتمالا مجبور می‌شوید که در فصل‌های مختلف، کمدهای کپسولی خود را از نو درست کنید. این مسئله به آب‌وهوای محل زندگیتان بستگی دارد (در برخی شهرها تفاوت دمایی چندانی میان برخی ماه‌های سال وجود ندارد).

بهتر است که چند آیتم با رنگ‌های خنثی مثل سیاه، سفید، خاکستری و طوسی در کمد لباستان داشته باشید، زیرا این رنگ‌ها را می‌توان با هر رنگی ست کرد و بنابراین می‌توانید با کمترین تلاش و با حداقل لباس، چندین ست متنوع بسازید.

کمد کپسولی معمولا شامل لباس و کفش می‌شود و اکسسوری و کیف را دربرنمی‌گیرد.



دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :