chadmin در
0

مدل‌ لباس مجلسی برای خانم‎های چاق

مدل‌ لباس مجلسی برای خانم‎های چاق

تا به حال شده به دنبال یک مدل لباس مجلسی بسیار شیک و زیبا باشید که بتوانید مشکلات اندام خود را با آن پنهان کنید؟! معمولا افراد چاق به دنبال مدل‌هایی هستند که بتوانند اندام خود را لاغرتر نشان دهند. پس اگر جز دسته افرادی هستید که به دنبال مدل‌های جدید و زیبای لباس مجلسی برای افراد چاق هستید، این مطلب را از دست ندهید.

مطالب مرتبط:

راهنمای شیک‎پوشی برای خانم‎های چاق

خانم‌های چاق لباس‌های مد روز را چطور بپوشند؟

خانم‌های چاق هم می‌توانند خوش‌تیپ شوند

انواع لباس مجلسی

فرق لباس‌های مجلسی با لباس‌های روزمره در نوع پارچه و تزیینات استفاده شده در آن است. معمولا لباس‌های مجلسی یقه‌های بازتر، سینه چسبان و دامن‌دار هستند. نوعی از لباس‌های مجلسی نیز به نام کوکتل وجود دارد که مناسب برای مهمانی‌های رسمی دوستانه است. به طور کلی انواع لباس‌های مجلسی به دو دسته اصلی تقسیم می‌شود:

لباس مجلسی بلند( Black Tie): این دسته از لباس مجلسی بلند و نسبتا ساده هستند و در الگو آن‌ها از برش‌های بسیار ظریفی استفاده شده است که ظرافت اندام زنانه را دوچندان زیباتر نشان می‌دهد. این مدل لباس مجلسی با پارچه‌های لطیف و نازک طراحی می‌شود، از این رو مناسب برای مراسم‌ها تابستانه است. این مدل لباس مجلسی برای افراد چاق نیز می‌تواند مناسب باشد زیرا می‌توان دامن آن را با مدل‌های مختلف طراحی کرد تا چاقی بدن کمتر به چشم بیاید.

لباس مجلسی بلند (White Tie): این دسته از لباس مجلسی بلند است و طرح‌های سنتی دارد. معمولا دامن این پیراهن‌ها بسیار پرچین است و نمونه کلاسیک آن کاملا پوشیده می باشد به طوری که شما را به یاد شاهزادگان انگلیسی می‌اندازد. مدل لباس مجلسی White Tie مخصوص افرادی است که می‌خواهند برای یک مراسم خاص و سلطنتی آماده شوند.

علاوه بر این دو مدل لباس مجلسی، می‌توان به پیراهن‌های میدی، فانتزی، عروسکی، لباس شب، کت و شلوار و کت و دامن اشاره داشت.

مدل لباس مجلسی برای افراد چاق

افرادی که اندام چاقی دارند، فرم بدنشان به دو دسته سیب شکل و گلابی شکل تقسیم می‌شوند. افرادی که فرم بدن سیب دارند معمولا شانه‌هایی گرد، بالاتنه درشت، سینه‌های بزرگ و دور کمر و باسن پهنی دارند دارند در نتیجه ما مدل لباس‌های خمره‌ای را برای لباس مجلسی این افراد پیشنهاد می‌دهیم. علاوه بر این بهتر است از مدل لباس مجلسی با یقه هفت و یا دکلته بیشتر استفاده کند و اگر بازوهای پهنی نیز دارند لباس مجلسی آستین‌دار بپوشند و از پوشیدن لباس‌هایی با طرح‌های شلوغ و بسیار جذب خودداری کنند. قد دامن مناسب برای این دسته افراد نیز تا بالای زانو است. اما اگر به لباس‌های مجلسی بلند علاقه دارید، مدل لباس خمره‌ای و کلوش می‌تواند برای شما مناسب باشد زیرا تناسب کامل میان دو تنه را برقرار می‌کند.

اما افرادی که فرم بدن گلابی دارند، اکثرا شانه‌هایی کم عرض، سینه‌هایی متعادل، کمر و باسن پهن و همچنین ران‌های درشت دارند. مدل لباس مجلسی برای افراد چاق با فرم بدن گلابی می‌تواند مدل فون داشته باشد تا اندامشان یکدست جلوه کند. علاوه بر این انواع یقه دکلته، یقه مربعی و قایقی نیز می‌تواند ظاهر این افراد زیباتر جلوه دهد. یک پیشنهاد بسیار عالی برای لباس مجلسی افراد چاق با چنین فرم بدنی می‌تواند لباس‌هایی باشد که برش‌های قرینه در دوخت آن دارد زیرا برش‌های قرینه جلب توجه بیشتری دارند و اندام را نیز زیبا نشان می‌دهد.

اگر جز دسته افرادی هستید که چاقی در اندام شما به صورت پیوسته است و تقریبا خط کمری مشخص ندارید، بهتر است از دامن‌های لنگی یا لباس‌هایی که کلوش و پر چین هستند استفاده کنید.

نکات مهم مدل لباس مجلسی برای افراد چاق

  • استفاده از رنگ‌های تیره یک نکته بسیار هوشمندانه برای مدل لباس مجلسی برای افراد چاق است. زیرا رنگ‌های تیره اندام افراد را جمع و جورتر نشان می‌دهد.
  • اگر بازوهایی چاق دارید به شما پیشنهاد می‌دهیم لباس مجلسی آستین سه ربع بپوشید تا به خوبی بتوانید چاقی بازوها را پوشش دهید.
  • اگر پایین تنه چاقی دارید و می‌خواهید کمتر به چشم بیاید به شما پیشنهاد می‌دهیم خط کمر خود را بالتر از جد معمول بگیرید تا کمر شما باریک‌تر به نظر برسد.
  • اگر بالاتنه درشتی دارید و به دنبال یک مدل لباس مجلسی مناسب برای خود هستید، پیشنهاد می‌دهیم از مدل یقه هفت بیشتر استفاده کنید.
  • مدل یقه دکلته برای افرادی که فرم اندام سیب دارند، می‌تواند گزینه مناسبی باشد زیرا بالاتنه را کوچکتر جلوه می‌دهد.
  • اگر پیراهنتان کوتاه است و ساق پای درشتی دارید می‌توانید از کفش‌های پاشنه‌دار لژدار استفاده کنید تا پاهایتان کشیده‌تر و لاغرتر جلوه دهد.
  • هرچه پارچه شما بافت لطیف و نازک‌تری داشته باشد، اندام شما را لاغرتر نشان می‌دهد پس هنگام خرید لباس مجلسی به این نکته توجه کنید.
  • اگر به لباس‌های مجلسی با پارچه طرح‌دار علاقه دارید می‌توانید از لباس مجلسی‌هایی که در قسمت کمر تنگ می‌شوند استفاده کنید تا فرمی شبیه به ساعت شنی به اندام خود ببخشید و لاغرتر دیده شوید.
  • پیراهن مجلسی یقه گرد با آستین‌های سه ربع و یا پیراهن مجلسی با یقه قایقی باز با آستین می‌تواند یک ست مناسب برای شما باشد.
  • استفاده از دو طرح پارچه با رنگ‌های متضاد و ایجاد یک خط فرضی برای پایین تنه نیز می‌تواند اندام شما را لاغرتر نشان دهد.
  • پارچه پلیسه نیز که این روزها بسیار مد شده است برای افراد چاق بسیار مناسب است. پیراهن‌های مجلسی که دامن پلیسه دارند، برای این دسته از افراد بسیار مناسب است.

mobile_sticky_top ad banner


دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :