شایسته عسگریان در
0

قاب عینک مناسب برای انواع فرم‌های صورت

صورت‌های مختلف، شکل‌های مختلف دارند و این فرم‌ها به عرض و طول صورت، نوع زوایای صورت، مدل گونه‌ها، محل رویش مو و بسیاری از عوامل دیگر مرتبط است. بنابراین اگر بخواهید اکسسوری خاصی به صورتتان اضافه کنید؛ مثلا عینک آفتابی، طبی یا گوشواره و… بهتر است انتخابتان به‌گونه‌ای باشد که تناسب‌های صورتتان را برهم نزند؛ البته این نکته را نیز به یاد داشته باشید که اگر دلتان می‌خواهد که فرم صورتتان متفاوت از آنچه که هست، به‌نظر برسد، می‌توانید با انتخاب درست همین اکسسوری‌ها این کار را انجام بدهید.

single_content ad banner

در این مطلب، درباره انتخاب قاب عینک متناسب با فرم صورتتان با شما صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

مطالب مرتبط:

برای هر فرم صورت، چه مدل ابرویی مناسب است؟

انواع مدل موی مردانه بر اساس فرم صورت

خانم‌های عینکی چگونه آرایش کنند؟

۱۰ راه برای تشخیص عینک آفتابی اصل و تقلبی

صورت گرد

افرادی که صورت گرد دارند، بهتر است که از عینک‌های گرد اجتناب کنند، مگر اینکه خودتان بخواهید که گردی صورتتان کاملا به‌چشم بیاید. بهترین نوع عینک برای این افراد، عینک‌های خلبانی، مربعی و کلا عینک‌هایی با قاب زاویه‌دار است که کمی به صورتتان زاویه بدهد.

صورت بیضی

افرادی که صورت بیضی دارند، تقریبا هر عینکی به صورتشان می‌آید؛ البته به‌شرطی که قاب عینک، عریض‌تر از عرض صورت نباشد.

صورت مربعی

اگر صورتی مربعی دارید و چانه‌تان هم مربعی است، بهترین عینک برای شما، عینکی با گوشه‌های گرد است. به‌دنبال قاب عینک‌هایی باشید که عرضشان با عرض صورت شما برابر است، اما زوایای گردی دارد. عینک‌هایی که زاویه‌های تیز زیادی دارند، چندان به صورت شما نمی‌آیند.

صورت کشیده

دستورالعمل انتخاب عینک برای افرادی که صورت کشیده دارند، چندان با صورت مربعی تفاوتی ندارد. این افراد هم بهتر است عینک‌هایی با زوایای ملایم‌تر و گوشه‌های گردتر انتخاب کنند. عینک‌هایی که به Wayfarer معروف هستند، بهترین نوع عینک برای این افراد به‌شمار می‌آیند، اما بهتر است که از انتخاب قاب عینک‌های کوچک اجتناب کنند.

صورت قلبی شکل

صورت قلبی شکل، شبیه به صورت مربعی است؛ با این تفاوت که چانه باریکتری دارد و محل رویش مو و زوایای صورت به‌گونه‌ای است که شکل قلب را تداعی می‌کند.. اگر جزو این دسته از افراد هستید، هنگام انتخاب عینک به سراغ قاب‌های اورسایز یا اشکی شکل نروید و درعوض، قاب عینک‌هایی که زوایای تیزتر انتخاب کنید.

صورت الماسی یا خشتی یا لوزی

کسانی که صورت الماسی (خشتی یا لوزی) دارند، دستشان برای انتخاب قاب عینک بسیار باز است؛ به‌شرطی که عینک انتخابیشان، نسبت‌های صورت آن‌ها را برهم نزند؛ مثلا هر قاب عینکی که از عرض گونه‌های این افراد عریض‌تر باشد (گونه‌های صورت الماسی، بسیار عریض و استخوانی است)، باعث می‌شود که صورتشان بسیار عریض و درعوض، چانه و پیشانیشان بسیار کوچکتر از آنچه که هست، به‌نظر برسد و تناسب‌های صورت را بهم می‌زند.

صورت مثلثی

برای افرادی که شکل صورتشان مثلثی است، قاب عینک‌هایی که بخش بالاییشان بزرگتر است، مناسب است؛ مثلا هر قاب عینکی که اشکی شکل است، تناسب صورت را حفظ می‌کند یا قاب عینک‌های مربعی شکل بسیار مناسب این نوع صورت‌ها هستند.

mobile_sticky_top ad banner


دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :