رقیه باقری در
48,794

9 ترند جذاب سال‌های 2010 میلادی که دوباره بازگشته‌اند؛ چگونه دمده لباس بپوشیم و باز جذاب بمانیم؟!

9 ترند جذاب سال‌های 2010 میلادی که دوباره بازگشته‌اند؛ چگونه دمده لباس بپوشیم و باز جذاب بمانیم؟!

برخی از ترندها مد چنان در سال‌های بعد تجدید شدند و دوباره به چرخه مد بازگشتند که هیچ یک از طراحان مد فکر آن را هم نمی‌کردند به طور مثال ترند دهه ۲۰۱۰ در سال ۲۰۲۴ به این نحو مورد استقبال نسل جدید قرار بگیرد. بنابراین جالب است که با برخی از این ترندها که در آن زمان مورد توجه قرار گرفته است مانند شلوار جین جذب، اسنیکرزهای حجیم و غیره آشنا شوید. به همین دلیل ما بهترین ترندهای دهه ۲۰۱۰ را در این مطلب گردآوری کرده‌ایم.

single_content ad banner

بلوز کراپ

بلوز یا تاپ کراپ یکی از ترندهای ماندگار از دهه 2010 بود. در آن زمان این نوع بلوزها به اندازه یک پیراهن کامل قیمت داشتند و مورد انتقاد قرار می‌گرفتند. در حال حاضر کراپ تاپ، بلوز کراپ و کت کراپ نه تنها به عنوان یک آیتم مد روز بلکه به عنوان یکی از عناصر اصلی کمد تبدیل شده است.

شلوار جین اسکینی

در این دهه از بچه‌های دبیرستانی گرفته تا خواهران کارداشیان همه از این شلوارها می‌پوشیدند. با وجود این شلوار کمربندهای جدیدی وارد دایره مد شدند و شلوارهای کمر گنی نیز محبوبیت پیدا کردند و وارد بازار شدند. شلوار جین جذب همواره در کمد لباس خانم‌ها بوده و احتمالا در سال 2024 بیشتر آن را استفاده خواهند کرد.

تاج گل

تاج یا تل تزیین شده با گل از مد دهه 2010 در مت گالا 2018 توسط هیلی بیبر و بالدوین دوباره به صحنه مد و فشن بازگشت. این اکسسوری با تلفیقی از مد و سبک بوهو دوباره با عناصر تزئینی فلزی و سنگ های قیمتی در سال 2014 دوباره باب خواهند شد.  این مدل اکسسوری ها در جامعه کنونی فقط برای دختران کم سن و سال مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گردنبند پر زرق و برق

در دهه 2010 هر فرد مشهوری که روی فرش قرمز قدم برمی‌داشت و لباس دکلته و بدون یقه به تن داشت، امکان نداشت که بدون گردنبند در مراسم شرکت کنند. بسیاری از افراد از گردنبندهایی برجسته و پر از مهره‌ها درشت یا گل از فروشگاه های J.Crew  یا  Anthropologi  به گردن آویخته بودند. این نوع گردنبندها جای خود را به زنجیرهای لایه لایه دادند و چوکر دادند.

ژاگت چرمی – پشمی موتورسواری

مد قالب در دهه 2010 از فرهنگ هیپ هاپ سرنخ های زیادی گرفته بود، یکی از عناصری که از آن تیپ افراد در چرخه مد قرار گرفت ژاکت چرمی موتورسواران بود. این نوع کت زمستان 2024 دوباره در شکل‌های و برش های متفاوت عرضه شد و مورد استقبال گرمی قرار گرفت.

اسنیکرهای نرمکور

نرمکور ترکیبی از واژه Normal و Hardcore است، یعنی استایلی که بسیاری از مردم میپوشند که از برندهای معروفی نیستند و به بازارهای تولیدی ها و خرده فروش ها هستند. Normcore نیز به استایل‌های خیابانی اشاره دارد که از ظاهر عوام الهام‌گرفته شده و متعلق به طراحان حرفه‌ای مد نیست. اما مشخصه‌های خاصی دارد. کفش اسنیکر نرمکور نیز یکی از عناصر نرمکور است که مثل دهه ۲۰۱۰ بازم هم رواج پیدا کرده است.

کفش پاشنه بلند

کفش های پاشنه بلند همیشه جایگاه خود را در دایره مد و فشن حفظ کرده‌اند اما در سال 2010 برای استایل های خیابانی و سبک پوشش راک استارها ظاهر شدند، به این ترتیب کفش های پاشنه بلند علی الخصوص  کفش‌های Valentino Rockstud بولدتر از قبل وارد چرخه مد شدند.

پوشیدن کت تک

پوشیدن کت بدون لباس زیر و تاپ در اواسط دهه 2010 اولین بار توسط جنا لیونز مدیر سابق هلدینگ J.Crew  باب شد. اما بعد از آن ریانا و جنیفر آنیستون نیز از این دل کت پوشیدن استقبال کردند. با این اوصاف این الگو همچنان بین سلبریتی ها بارها تکرار شده است و به اندازه همان زمان جذاب و جسورانه به نظر می‌رسد.

لباس هایی که برای ورزش طراحی شده‌اند

یکس از بهترین ترندهای 2010 پوشیدن لباس های ورزشی برای ظاهر روزانه و استریت استایل بود. از آنجایی که این لباس ها با هدف حفظ سلامت بدن طراحی شده‌اند و به نوعی از بدن مراقبت می‌کنند و در عین حال راحت و شیک هستند، همواره نقش و تاثیر خود را ثبیت کرده‌اند.

آیا شما هم برخی از ترندهای مد و فشن سال های گذشته را بیاد دارید که بازهم به تازگی باب شده باشند؟ نظرات خود را در این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

mobile_sticky_top ad banner


دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :