شایسته عسگریان در
0

چگونه پارچه‌هایی از جنس‌های مختلف را در استایل زمستانی خود بکار ببریم؟

چگونه پارچه‌هایی از جنس‌های مختلف را در استایل زمستانی خود بکار ببریم؟

اصولا ما عادت داریم که به رنگ‌ها زیاد دقت کنیم و دائما در تلاش هستیم تا ببینیم کدام رنگ‌ها با یکدیگر ترکیب بهتری می‌سازند و استایل ما را جذاب‌تر و زیباتر می‌کنند، اما معمولا بیشتر افراد به جنس پارچه‌ای که لباس از آن درست شده، توجه خاصی نمی‌کنند و تنها زمانی آن را مد نظر قرار می‌دهند که فصل عوض می‌شود و آب‌وهوا تغییر می‌کند و در آن صورت به همه لباس‌هایی که پارچه‌های ضخیم و ضد سرمایی دارند، می‌گویند لباس زمستانی و به همه لباس‌هایی که از پارچه‌های لطیف و خنک درست شده‌اند، می‌گویند لباس تابستانی. در صورتی که تعدد جنس پارچه‌ها بسیار زیاد است؛ مثلا در زمستان، کشمیر، کشباف، انواع پشم، فلانل و… در تابستان نیز نخ، پنبه، کتان، حریر و…. کاربرد دارند. هرکدام از این پارچه‌ها درست مانند رنگ‌ها ممکن است با یکدیگر همخوانی داشته باشند یا خیر. در این مطلب درباره این موضوع صحبت کرده‌ایم که از کدام پارچه‌ها را می‌توانید در زمستان همراه هم در استایلتان استفاده کنید. با ما همراه باشید.

مطالب مرتبط:

انواع پارچه و خصوصیات هر کدام

معرفی بهترین بازارهای فروش پارچه در تهران

انواع پارچه شال و روسری را چگونه شناسایی کنیم؟

انتخاب پارچه برای لباس، نکاتی که باید بدانید

مخمل و ساتن (یا ابریشم)

یکی از راه‌های جذاب ست کردن جنس پارچه‌ها با یکدیگر، استفاده از پارچه‌های متضاد است؛ مثلا ساتن و مخمل را درنظر بگیرید؛ دو جنس متفاوت پارچه که هردو لطیف و نرم هستند، اما یکی ضخیم و بدون ریزش و دیگر ظزیف و با ریزش زیاد. شاید در نگاه اول فکر کنید که این دو با هم همخوانی ندارند، اما اگر یک بلوز ساتن را با شلوار مخمل بپوشید یا کت مخمل را برروی بلوز ساتن برتن کنید، درواقع پوشش نیمه‌رسمی را با حس زنانگی تلفیق کرده‌اید و ترکیب مضاد زیبایی ساخته‌اید. از این ترکیب در تولید لباس‌های مجلسی هم استفاده می‌شود.

خز و پارچه پولکی و براق

خز و پولکی، هردو از جنس پارچه‌های سنگین هستند، پس پوشیدن این دو نوع پارچه همراه یکدیگر، بیشتر مناسب موقعیت‌های رسمی و خیلی خاص است؛ درضمن باید این نکته را نیز درنظر داشته باشید که اگر اهل راحتی و بالا و پایین پریدن هستید و دوست ندارید که شق‌ورق جایی بنشینید، بهتر است که دور این ترکیب را خط بکشید، اما اگر می‌خواهید به قول معروف لیدی‌طور رفتار کنید، می‌توانید کت خز را روی مانتوی پولکی بپوشید یا اینکه آن را با یک جفت بوت براق همراه کنید؛ البته اگر دوست ندارید خیلی براق به‌نظر برسید، ما تنها یک جفت بوت خزدار را با کیف دستی کوچک یا کلاچ براق را به شما پیشنهاد می‌کنیم یا حتی پیراهن پولکی که در حاشیه دامن و آستین آن خز کار شده باشد (البته باز هم تاکید می‌کنیم که بهتر است برای حفظ محیط زیست و جلوگیری از آسیب به حیوانات از خز مصنوعی استفاده کنید).

 

پارچه بافتنی و چرم

اگر دنبال خاص بودن هستید و دوست دارید به چشم بیایید، اما در عین‌حال چندان رسمی و لیدی‌طور لباس نپوشید، ترکیب بافتنی و چرم، پیشنهاد مناسبی برای شماست؛ مثلا یک سوییشرت اورسایز بافتنی به همراه شلوار یا دامن مینی یا میدی چرم و یک بلوز از جنس پوپلین یا حتی بلوز و ساق از جنس بافتنی و یک جفت بوت چرم بلند زیبا.

کتان یا نخ و پارچه متالیک

شاید با خود فکر کنید که پارچه متالیک، طرفدار چندانی ندارد و مناسب نیست، اما جالب است بدانید که در سال‌های اخیر، این پارچه خواهان زیادی پیدا کرده است. پارچه‌های روشن و براق متالیک همیشه جذاب به‌نظر می‌رسند و از انجا که به‌نوعی این جذابیت بیش‌از حد است، بهتر است که همراه آن لباسی بپوشید که پارچه‌اش جلب توجه زیادی نکند؛ مثل پارچه کتان یا جرسی. مثلا شما می‌توانید کاپشن متالیک را همراه با بلوز زیر کتان، شلوار کتان ساده و یک جفت اسنیکرز ساده بپوشید یا برعکس، پیراهنی متالیک بپوشید و روی آن مانتو جلو باز یا مانتو کتی نخی یا کتان برتن کنید.



دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :