chadmin در
989

نبایدهای استایل رسمی بانوان!

پوشیدن یک لباس مد روز می‌تواند اعتمادبه‌نفس یک خانم را بالا برده و باعث خوشحالی‌اش شود. اما آیا تنها پوشیدن یک دست لباس مد روز کافی است؟ لباس‌های رسمی متنوعی در فروشگاه‌ها وجود دارند اما یافتن لباسی که هم مناسب نوع اندام شماست و هم برازنده و شیک است، کار دشواری است. اگر لباسی از لحاظ رنگ، اندازه و مدل، مناسب شما نباشد، مد روز بودن آن دیگر اهمیتی ندارد. در مطلب امروز به اشتباهاتی اشاره می‌کنیم که باعث می‌شود استایل رسمی شما، برازندگی‌اش را از دست دهد.

 

مطالب مرتبط:

تفاوت استایل رسمی، کژوال، اسمارت کژوال، بیزینس کژوال و…

نکات کلیدی در انتخاب لباس زنانه مناسب و زیبا برای مهمانی‌های رسمی

انتخاب لباس اداری شیک و رسمی برای خانم ها و آقایان

 

استفاده بیش از حد از اکسسوری‌ها

استفاده از جواهرات و زیورآلات درشت بدون هیچ مناسبتی و در یک مکان رسمی، فاجعه‌آمیز است. اکسسوری‌های مثل چوکر، گردنبند و گوشواره‌های بزرگ مناسب استایل کژوال هستند. وقتی قصد دارید استایلی رسمی داشته باشید، از اکسسوری‌هایی مثل گوشواره‌های میخی، ساعت مچی، زنجیر گردنبندی ظریف و یا دستبندی ظریف استفاده کنید تا به استایلتان وقار و جذابیت ببخشید.

 

پوشیدن لباس‌هایی با سایز نامناسب

لباس‌هایی که در استایل رسمی به کار می‌روند باید حتما فیت تن باشند. لباس‌های گشاد یا تنگ می‌توانند استایلتان را به کلی به هم ریخته و آن را نامتوازن نشان دهند. بعضی افراد نیز برای خودشان هدف گذاشته‌اند تا چند کیلو کاهش وزن داشته باشند و برای تشویق خود، لباس‌هایی تنگ‌تر می‌خرند و در نتیجه ظاهرشان عجیب می‌شود. جدا از این قضیه، به بلندی و کوتاهی خود لباس‌ها و آستین‌هایشان دقت کنید چون نباید خیلی بلند یا خیلی کوتاه باشند.

 

پوشیدن لباس‌های غیررسمی

شاید با خودتان بگویید، مگر می‌شود برای استایل رسمی، اشتباهی لباس غیررسمی پوشید. راستش را بخواهید خیلی از افراد ناخواسته این اشتباه را انجام می‌دهند و از مرز بین استایل رسمی و غیررسمی مطلع نیستند. یک لباس باید حتما بلندی، رنگ و متریالی (جنس) مناسب استایل رسمی داشته باشد تا به درد بخورد. برای مثال لباس‌هایی که خیلی کوتاه هستند یا چاک بلندی دارند، لباس‌هایی با رنگ جیغ و یا لباس‌های خیلی نازک مناسب استایل رسمی نیستند.

انتخاب کفش نامناسب

برای حضور در مکان‌های رسمی، باید خانمی مصمم، مستقل و قوی به چشم بیایید. کفش شما نیز باید این قضیه را ثابت کند. برای برآورده کردن این هدف، کفش‌های پاشنه بلند ظریف (نه خیلی بلند)، کفش‌های تخت ساده و بوت‌های خانمانه بسیار مناسب هستند. از پوشیدن کفش‌های چانکی و درشت، انواع صندل و کفش جلوباز، کفش‌های طرح‌دار، پاپیون‌دار و خیلی براق و یا کفش‌‌های تنگ دوری کنید. رنگ پیشنهادی ما برای کفش‌های رسمی، رنگ‌های خنثی و نود هستند.

آرایش و میکاپ بیش از حد

خیلی از خانم‌ها گمان می‌کنند که میکاپ بیشتر، آن‌ها را زیباتر خواهد کرد. اما این را هم در نظر بگیرید که هر استایلی، پتانسیل میزان میکاپ خاصی را دارد. آرایش غلیظ مناسب برخی از مناسبت‌هاست اما با استایل رسمی اصلا جور درنمی‌آید. شاید بتوان گفت بهترین میکاپ برای موقعیتی رسمی، خط چشمی نازک، مقداری ریمل و برق لب رنگی (یا رژ لبی کمرنگ) است. آرایش بیش از حد یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی است که زنان مرتکب می‌شوند.

استفاده از رنگ‌ها و طرح‌های متعدد

اگر به پوشیدن لباس‌های طرح‌دار علاقه دارید، هرگز بیش از یک طرح خاص در استایلتان استفاده نکنید و حتما در کنار آن از آیتمی ساده استفاده کنید. برای مثال اگر در بالاتنه از طرح راه‌راه استفاده کرده‌اید، لباستان درپایین‌تنه باید ساده و تیره‌رنگ باشد. البته استفاده از طرح‌های خیلی شلوغ و رنگارنگ در استایل رسمی ممنوع است. از طرفی هم اگر از لباسی با رنگ روشن و ساده در استایلتان استفاده می‌کنید، حتما در کنارش آیتمی با رنگ خنثی بپوشید تا وقار و رسمیت استایلتان حفظ شود.

mobile_sticky_top ad banner


دیدگاه شما

ناشناس در تاریخ 12 ژانویه 2021

عالی بود من خیلی وقت بود دنبال این سوژه میگشتم تشکر



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :