chadmin در
1,630

انواع لکه را چگونه از روی لباس پاک کنیم؟

انواع لکه را چگونه از روی لباس پاک کنیم؟

پارچه‌ها، لکه‌ها و نیز مواد بسیار متفاوتی برای پاک کردن این لکه‌ها وجود دارند. در مطلب امروز ابتدا خصوصیات انواع پارچه را بررسی می‌کنیم و سپس درباره مواد مناسب پاک کردن هر لکه صحبت می‌کنیم.

 

مطالب مرتبط:

۱۱ روش برای پاک کردن لکه قهوه از روی لباس

پاک کردن لکه آدامس تنها در چند گام ساده

پاک کردن لکه روی کیف

 

پارچه کتان

پارچه‌هایی که از گیاه کتان تولید می‌شوند، می‌توانند آب داغ و خیلی سرد را بدون اینکه آسیب ببینند، تحمل کنند. چگونه لکه را از روی پارچه کان پاک کنیم؟ هیچ محدودیتی برای سابیدن و چندبار شستن این پارچه‌ها وجود ندارد. در نتیجه پاک کردن لکه از روی آن‌ها آسان است.

پارچه پشمی

پارچه پشمی از پارچه‌های کتان ظریف‌تر و آسیب‌پذیرتر هستند. چگونه لکه را از روی این پارچه‌ها پاک کنیم؟ هیچگاه لباس‌های پشمی را چندبار نشویید و برای خشک شدن، آن‌ها را به طور صاف و بدون چروک در محیطی با دمای متعادل قرار دهید.

پارچه مصنوعی

پاک کردن لکه از روی لباس‌هایی که پارچه آن‌ها بافت مصنوعی دارد، مقداری سخت است و ترفند خاص خودش را دارد. مخصوصا اگر این لکه، لکه رنگ باشد. به یاد داشته باشید که استون و آمونیاک باعث خوردگی این پارچه‌ها می‌شوند.

پارچه ابریشم

پارچه‌های ابریشم بسیار حساس هستند و ممکن است حتی با سابیدن عادی و یا آب داغ خراب شوند. برای پاک کردن لکه از روی لباس‌های ابریشم حتما به متخصصان این کار مراجعه کنید و به تنهایی اقدام نکنید.

مواد لکه‌بر و کاربرد آن‌ها

 

آب: در اولین تلاش بهتر است از مقداری آب استفاده کنید. آب به تنهایی نمی‌تواند به لباس آسیبی بزند.

سرکه: سرکه یک لکه بر طبیعی و تاثیرگذار است. البته از سرکه به مقدار زیاد بر روی پارچه‌های مصنوعی و پشمی استفاده نکنید. پیشنهاد می‌کنیم قبل از هرچیزی مقداری از سرکه را در قسمت کوچکی از لباس امتحان کنید.

هیدروژن پراکسید: بهترین گزینه برای پاک کردن لکه خون وگل، هیدروژن پراکسید است. هیدروژن پراکسید بر خلاف سفیدکننده در رنگ پارچه تغییری ایجاد نمی‌کند.

الکل: سابیدن الکل بر روی پارچه روشی مناسب برای پاک کردن لکه‌های شیمیایی مثل جوهر است.

آمونیاک: آمونیاک باید بر روی لباس اسپری شود. توجه کنید که آمونیاک هیچوقت نباید با سفیدکننده مخلوط شود.

ریکا: ریکا نیز یک پاک‌کننده ملایم است. ریکا را با آب مخلوط کنید و برای لکه‌های چرب مثل لکه روغن از آن استفاده کنید.

استون: استفاده از استون برای پاک کردن لکه رنگ ضروری است. اما از آن بر روی پارچه‌های پشمی و مصنوعی استفاده نکنید.

سفیدکننده: اگر از تمامی روش‌ها ناامید شدید، به سراغ سفیدکننده بروید. البته سفیدکننده رنگ لباس‌های را می‌برد و تنها بر روی لباس سفید جوابگو است.‌‎

mobile_sticky_top ad banner


دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :