شایسته عسگریان در
0

انواع دامن را براساس اندازه و کاربرد بشناسید

انواع دامن را براساس اندازه و کاربرد بشناسید

دامن، یکی از پرکاربردترین و زیباترین لباس‌های استایل بانوان است که انواع مختلفی دارد. دسته‌بندی دامن، هم بر اساس طرح و نوع دوخت آن انجام می‌شود و هم باتوجه به طول و اندازه آن. در این مطلب با اندازه‌های مختلف دامن و کاربردشان آشنا می‌شویم و یاد می‌گیریم که هر دامنی برای چه اندامی مناسب‌تر است.

دامن مینی یا کوتاه (mini skirt)

مینی اسکرت را می‌توان کوتاهترین نوع دامن دانست که تا میانه‌های ران یا بالاتر می‌رسد، البته به‌جز دامن میکرو که اندازه‌اش تقریبا به اندازه شورت است (مثل دامن مایو) دامن مینی، مدل‌های مختلفی دارد؛ از تنگ گرفته تا اسکیتری و چیندار. این دامن‌ها مناسب دختران جوانی است که شکل اندامشان، سیبی شکل است (در پست‌های قبلی درباره انواع اندام توضیح دادیم). این نوع دامن را می‌توان با تاپ یا بلوزی زیبا و کفش پاشنه بلند پوشید (برای مهمانی شب) و همراه با بلوز ساتنی که در دامن قرار می‌گیرد و صندل (برای روز).

دامن روی زانو (knee-long skirt)

دامن روی زانو، همانطور که از اسمش پیداست، تا روی زانو می‌رسد و البته گاهی کمی پایینتر. این دامن‌ها بیشتر حالت خانمانه دارند و مناسب مناسبت‌های خانوادگی و مهمانی هستند؛ به‌خصوص مدل‌های مدادی یا همان A لاین. افرادی که اندام ساعت شنی یا گلابی دارند، باید از جنس پارچه‌های نرمتری مثل بافت پونته استفاده کنند؛ درحالیکه اندام‌های مستطیلی و سیبی  باید دامنی با پارچه‌های کتان، نخی و  پشمی بپوشند. این دامن‌ها را می‌توان با بلوزی که درون دامن قرار گرفته پوشید؛ یا کاردیگان (ژاکت جلوباز) گشاد و آبشاری؛ و با پاشنه بلند برای مهمانی‌ها.

دامن میدی یا متوسط (midi skirt)

دامن میدی که طول آن تا زیر زانو یا میانه ساق است، یکی از رایج‌ترین و ترندی‌ترین دامن‌های حال حاضر است. تقریبا تمامی دختران می‌توانند این نوع دامن را بپوشند، اما کوتاه‌قدترها باید از پارچه‌های نرمتر و منعطف‌تری استفاده کنند؛ دامن باید فیت تنگ‌ترین بخش کمر باشد و طولش هم بیشتر ۸سانت زیر زانو نباشد. دختران قدبلندتر می‌توانند هر اندازه‌ای از این دامن بپوشند، اما یادشان باشد که دامن پلیسه دوطرفه و مدادی بیشتر به ساعت شنی‌ها و پلیسه یکطرفه، بیشتر به گلابی شکل‌ها و سیبی شکل‌ها می‌آید. این دامن را با نیم‌تنه، بلوز همجنس دامن و پاشنه بلند بپوشید.

دامن ماکسی یا بلند (maxi skirt)

دامن ماکسی، دامنی است که تا روی قوزک پا می‌آید. این دامن را تقریبا هرکسی می‌تواند در هر محیطی بپوشد. فقط دختران ریزه‌میزه، باید دامنی بپوشند که قالب بدنشان باشد و جنسش سبکتر باشد. بستن کمربند هم دامن ماکسی را بسیار زیباتر می‌کند. دخترانی با اندام سیب یا گلابی بهتر است دامن ماکسی فرم امپایر بپوشند و دختران ساعت شنی، پیراهنی با دامن ماکسی یا دامنی با کمر تنگ و کمربند بپوشند. دامن ماکسی جنس کرپ یا شیفون همراه با پاشنه بلند و کیف کلاچ انتخاب بسیار خوبیست که در آن صورت دامن باید تا اواسط پاشنه کفش باشد. برای استایل کژوآل هم دامن کتان یا جین را همراه با بلوز و صندل بپوشید که دامن باید تا قوزک پا باشد.

دامن بسیار بلند (Floor length skirt)

دامن بسیار بلند، دامنی است که ارتفاع آن تا روی زمین می‌رسد. این نوع دامن‌ها معمولا بیشتر مناسب افراد قدبلند هستند، اما بهتر است که با پاشنه بلند پوشیده شوند، چون برری زمین کشیده می‌شوند. بهترین مدل دامن‌های بلند، نوع پلیسه و کمر تنگ آن است؛ به‌همین دلیل خانم‌هایی که قد چندان بلندی ندارند، می‌توانند آن را بپوشند تا قدشان بلندتر به‌نظر برسد. درمورد دامن‌های بلند، باید گفت که «کمتر، غنی‌تر است». می‌توان این نوع دامن را با بلوز یا تاپ بسیار ساده‌ای پوشید و نهایتا یک کت ساده روی آن پوشید. البته پیراهن‌هایی با دامن بسیار بلند نیز زیبا هستند.



دیدگاه شما

میرزایی در تاریخ 12 جولای 2022

بسیییییییییییییییییییییییییار عالللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللی ممنونم از اطلاعات خوبتون



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :