شایسته عسگریان در
0

پارچه‌های خنک و سبک برای لباس‌های تابستانی را بشناسید

پارچه‌های خنک و سبک برای لباس‌های تابستانی را بشناسید

تابستان در ایران، فصلی گرم محسوب می‌شود و در بسیاری از شهرها نیز هوا شرجی است و شدت تعریق بدن، بالا؛ بنابراین بهترین لباس‌ها برای این فصل، آن‌هایی هستند که از پارچه‌های مخصوص گرما تهیه شده باشند، پارچه‌هایی که خنک باشند، به بدن نچسبند و فضای کافی برای رفت‌وآمد اکسیژن را ایجاد کنند تا سلول‌های بدن بتوانند نفس بکشند و کمتر عرق کنند.

با ما همراه باشید تا با مناسب‌ترین پارچه‌ها برای فصل تابستان آشنا شوید.

مطالب مرتبط:

انتخاب پارچه برای لباس، نکاتی که باید بدانید

پارچه پلی استر چیست و چه کاربردی دارد؟

معرفی بهترین بازارهای فروش پارچه در تهران

نخی

معروف‌ترین پارچه مناسب برای فصل گرما، پارچه نخی یا همان پنبه‌ای است که بسیار سبک، نرم و خنک است، هوا از آن عبور می‌کند و سلول‌های بدن می‌توانند نفس بکشند و حساسیتی نیز ایجاد نمی‌کند.

کتان

کتان یکی از بهترین پارچه‌ها برای آب‌وهوای گرم است. این نوع پارچه، نه‌تنها قیمت ارزانتری دارد، بلکه بسیار نیز دردسترس است. کتان، نرم و سبک است و به بدن، اجازه تنفس می‌دهد و عرق را به خودش جذب می‌کند و به‌همین دلیل بدن را خنک نگاه می‌دارد. یکی دیگر از مزایای کتان، تنوع رنگ و طرح آن است؛ البته از آنجا که پارچه کتان، عرق را به خود جذب می‌کند، در صورت تعریق زیاد، ممکن است سنگین‌تر شده و لکه‌هایی نیز در زیربغل یا یقه‌تان ظاهر شود. از پارچه کتان می‌توان در استایل نیمه‌رسمی و اسمارت‌کژوآل استفاده کرد.

 

لینن

لینن هم به بدن، اجازه تنفس می‌دهد و برای فصل گرما مناسب است. لینن، پارچه سبکی است و بافت شلی دارد که همین باعث خروج گرما از بدن به‌سمت بیرون می‌شود و بدن خنک می‌ماند. لینن، جاذب بالای رطوبت است و درعوض زود خشک می‌شود. لینن، شق‌ورق است و به بدن نمی‌چسبد. این نوع پارچه، به‌سرعت چروک می‌شود، اما برخی افراد از این خصوصیت لینن در استایل خود استفاده می‌کنند. لینن هم از گیاه کتان ساخته می‌شود.این نوع پارچه بسیار مناسب استایل‌های مینیمال است یا رسمی است.

 

چیت

چیت یا همان پارچه‌های گل‌گلی دامن مادربزرگ‌ها که بسیار بسیار سبک و خنک هستند، زیرا تراکم تار و پود آن‌ها کم است؛ البته نوع ساده پارچه چیت هم وجود دارد. اگر طرفدار استایل بوهو یا هیپی هستید، می‌توانید از پارچه چیت برای دامن ماکسی و تونیک‌های بلند رنگی استفاده کنید.

جین

پارچه چین درواقع نوعی کتان است که بافتی بسیار سفت و محکم دارد، بنابراین خصوصیات پارچه کتان در جین نیز هست؛ به بدن اجازه تنفس می‌دهد و عرق را نیز جذب می‌کند، اما جین سنگینتر از کتان است؛ بنابراین افراد زیادی ترجیح می‌دهند که در تابستان از پارچه چمبری استفاده کنند. جین و چمبری، بسیار مناسب استایل کژوآل هستند.

چمبری یا کتان راه‌راه

چمبری به‌نوعی شبیه‌سازی شده پارچه جین است و تمام خصوصیات جین را دارد، اما سبکتر از جین است و پس از جذب عرق در تابستان نیز بیش ازحد سنگین نمی‌شود.



دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :