المیرا فلاحیان در
1,823

بررسی تمام نامزدهای اسکار بهترین طراحی لباس سال 2021

بررسی تمام نامزدهای اسکار بهترین طراحی لباس سال 2021

مراسم اسکار نیز بالاخره برگزار شد و جوایز اسکار صاحبانشان را یافتند. جایزه اسکار بهترین طراحی لباس امسال به آن روث، طراح لباس فیلم بلک باتم ما رینی رسید. به همین بهانه مروری بر کاندیداهای اسکار بهترین طراحی لباس خواهیم داشت. پس در ادامه این مطلب با چی بپوشم همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در رابطه با نامزدهای اسکار بهترین طراحی لباس با شما در میان بگذاریم.

اِما – الکساندرا بِرن

 

طراحی لباس فیلم «اِما» را الکساندر بِرن برعهده داشته است. این طراح، پیشتر در سال 2008، برای فیـلم «الیزابت: دوران طلایی» برنده جایزه اسکار شده بود. در این فیـلم لباس‌های رایج در سال‌های 1800 میلادی به نمایش گذاشته شده و  برای طراحـی آن‌ها بیـشتر از رنگ‌های شاد و پاستلی کمک گرفته شده است. پیـراهن‌های توری، آستیـن‌های پفی و کلاه‌های منحصر به فرد به خوبـی بر تن بازیگران این فیلم نشسته‌اند و جذابیت فیلم را دوچندان کرده‌اند.

مَنک – تریش سامرویل

نامزدهای اسکار بهترین طراحی لباس

سامـرویل پیش از این فیـلم، در فیـلم‌های دیـگری از جـمله «دختر گمشده» و «دختری با خالکوبـی اژدها» با دیـوید فینچر همکاری داشته است. ایـن طراح، لباس‌های بازیـگران مَنک، به خصوص آماندا سیفریـد را به بهترین شکل ممکن طراحـی کرده و برای طراحی آن‌ها از تصاویـر حقیقی شخصیت‌های فیلم کمک گرفتـه است. با وجـود سیاه و سفیـد بودن فیـلم، جذابیـت لباس‌ها به حـدی بالاست که به وضوح می‌توانید آن را حس کنید.

مولان – بینا دایگلر

 

یکی دیگر از نامزدهای اسکار بهترین طراحی لباس امسال، بینا دایگلر، طراح لباس فیلم مولان می‌باشد. این فیلم که اقتباسی از انیمیشن مولان است، در طراحی لباس بسیار موفق عمل کرده و می‌توانیـم آن را یکی از نقـاط قوت اصلی فیـلم بدانیـم. بیـنا دایگلر برای طراحی لبـاس‌های این فیلم از رنگ‌های اصلی و نمادهای ابرها و حیوانات کمک گرفته و پوشش سلسله تانگ را الگوی خود قرار داده است. از طراحی لباس‌های رزمی گرفته تا طراحی لباس خواستـگاری مولان، همه و همه با دقـت و ظرافت کامل انجام شده‌اند و بینا دایگلر را نامزد دریافت اسکار کردند.

بلک باتم ما رِینی – آن روث

 

برنده اسکار امسال، آن روث، طراح لباس فیلم بلک باتم ما رینی بوده است. این طراح لباس با 89 سال سن، لباس‌های این فیلم را به بهترین شکل ممکن طراحی کرده و به وایـولا دیویـس، به عنـوان کاراکتـری مشهور، جلوه‌ای خیره‌کننده بخشیـده است. این فیلم آخرین فیلم چادویک بوسمن بوده که در آن به خوبی درخشیده است.

پینوکیو – ماسیمو کانتینی پارینی

نامزدهای اسکار بهترین طراحی لباس

فیلم پیـنوکیو، به کارگردانـی متیـو گارون، کارگردان ایتالیـایی، یکی از بزرگتریـن سورپرایزهای سالی که گذشت به حساب می‌آیـد. نقطه قوت اصلی این فیـلم، میکاپ و استایل موهای کاراکترهای این فیـلم بودند، اما طراحی لباس آن نیـز بسیار مورد تحسین قرار گرفت. طراح لباس این فیلم، ماسیـمو کانتیـنی پارینی، سعی بر آن داشته که دنیای فانتزی پینوکیو را روی لباس‌های کاراکترها نیز پیاده‌سازی کند و در این امر موفق عمل کرده است.

نویسنده: المیرا فلاحیان

mobile_sticky_top ad banner


دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :