امید جعفری در
0

با انواع کفش پاشنه بلند آشنا شوید

با انواع کفش پاشنه بلند آشنا شوید

یک جفت کفش پاشنه‌ بلند خوب می‌تواند به شما اعتماد به‌نفس زیادی بدهد، اما باید دقت داشته باشید که کفش پاشنه‌بلند متناسب به پا داشته باشید. ویترین مغازه‌ها پر از کفش‌های پاشنه بلند با پاشنه‌های گوناگون است که به شما حق انتخاب‌های متنوعی می‌دهند. انتخاب شما می‌تواند از یک کفش پاشنه‌ بلند ساده تا چکمه‌های پاشنه‌دار تغییر کند. برای کفش بهتر، لازم است که انواع مختلف کفش‌های پاشنه‌ بلند را بشناسید تا بتوانید متناسب‌ترین مورد را در خرید بعدی، انتخاب کنید. در ادامه همراه چی بپوشم باشید تا با انواع کفش پاشنه بلند بیشتر آشنا شوید.

 

انواع کفش پاشنه بلند را بیشتر بشناسید

احتمالاً تصور می‌کنید که بیش از چند نوع پاشنه برای کفش‌های زنانه وجود ندارد؛ اما باید به شما این حقیقت را متذکر شویم که مدل پاشنه‌ها بیشتر از انواع کفش‌ها است. آشنا نبودن با انواع پاشنه‌ها، ممکن است شما را در انتخاب گمراه کند. متداول‌ترین انواع کفش پاشنه بلند را در ادامه لیست و معرفی کرده‌ایم. هیچ قاعده خاصی وجود ندارد که ترکیب شدن انواع کفش‌ها را با انواع پاشنه‌ها محدود کند؛ بنابراین مدل‌های متنوع پشت ویترین‌ها شما را متعجب نکند. این‌که شما از چکمه‌های پاشنه‌بلند استفاده کنید یا کفش هایی با پاشنه‌های دو یا سه سانتی، بستگی به سلیقه شما دارد.

انواع کفش پاشنه بلند را بیشتر بشناسید

انواع کفش پاشنه بلند را با چه لباسی بپوشیم؟

کفش‌های پاشنه بلند را می‌توان جزو شیک‌ترین کفش‌های زنانه قرار داد و همه خانم‌ها حداقل یک جفت کفش پاشنه بلند مشکی در جاکفشی خود دارند. کفش پاشنه بلند امروزه با بیشتر لباس‌های زنانه ست می‌شود و محدودیتی برای پوشیدن و ست کردن این مدل کفش با لباس‌هایتان نخواهید داشت ولی بیشتر خانم‌ها کفش‌های پاشنه بلند را با لباس‌های مجلسی و برای مراسم‌های رسمی و مهمانی انتخاب می‌کنند.

کفش‌های پاشنه بلند، به راحتی یک کفش ورزشی نیستند و این حقیقتی است که بر هیچ فردی پوشیده نیست. البته اگر در حین استفاده‌ی طولانی‌مدت از کفش پاشنه بلند، پاهایتان درد می‌کند، احتمالاً به دلیل انتخاب نادرست ارتفاع پاشنه است. البته این را در نظر بگیرید، که کفش‌های تخت، می‌توانند به اندازه‌ی یک جفت کفش پاشنه‌بلند در بلند مدت به پا آسیب برسانند. کفش‌های پاشنه بلند با ارتفاع ۲٫۵ الی ۴ سانتی‌متر برای بیشتر افراد مناسب هستند. این کفش‌ها هم قد شما را بلندتر جلوه می‌دهند هم به قوس کف پا فشار وارد نمی‌کنند و هم راه رفتن با این مدل کفش سخت نیست.

انواع کفش پاشنه بلند را با چه لباسی بپوشیم؟ 

کفش پاشنه بلوکی

پاشنه‌های بلوکی نسبت به پاشنه‌های دیگر دارای ضخامت بیشتری هستند. برخلاف تصور، این مدل فوق‌العاده شیک است. پهن بودن پاشنه باعث می‌شود وزن به‌صورت متعادل در کل کفش پخش شود و شما راحتی در قدم برداشتن و استفاده طولانی‌مدت از کفش پاشنه‌دار را تجربه خواهید کرد.

کفش پاشنه بلوکی

کفش پاشنه کوبایی

پاشنه‌های کوبایی از کفش‌های مردانه تقلیدشده‌اند. این مدل پاشنه‌ها معمولاً کوتاه‌تر از سایر پاشنه‌ها هستند و در حالت مدل‌دار، از پشت کفش تا انگشتان ضخامتش کمتر می‌شود. این پاشنه‌ها برای کفش‌های آکسفورد و چکمه‌ها مناسب است.

با انواع کفش پاشنه بلند آشنا شوید

پاشنه کاما (Comma)

این پاشنه از جمله پاشنه‌های متداول است که شکل هلالی آن همانند علامت کاما است. این شکل عجیب باعث جذابیت و خاص شدن کفش‌های دارای این پاشنه شده است.

با انواع کفش پاشنه بلند آشنا شوید

پاشنه مخروطی

پاشنه‌های مخروطی نیز همانند پاشنه‌های بلوکی برای راه رفتن‌های طولانی مناسب است. تکیه‌گاه پاشنه پهن و تکیه‌گاه زمین باریک‌تر است. از ویژگی‌های دیگر این پاشنه، جاودانه و کهنه نشدن آن است. این نوع از کفش‌های پاشنه‌بلند، جای ویژه‌ای در جاکفشی هر دختری دارد. این کفش‌ها برای فصل‌های سرد و پوشیدن برای کار بسیار مناسب است.

با انواع کفش پاشنه بلند آشنا شوید

پاشنه دکوری (Decorative)

یکی از انواع کفش پاشنه بلند کفش‎های پاشنه دکوری هستند. این پاشنه، ثمره تخیل طراحان کفش است. اگرچه این پاشنه‌ها به شدت زیبا هستند اما فقط برای چند ساعت در هفته می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. برخلاف زیبایی راحتی چندانی برای حرکت ندارند. ولی اگر دنبال کفش پاشنه‌ای مسحورکننده هستید، انتخاب اول شما این پاشنه‌ها است.

با انواع کفش پاشنه بلند آشنا شوید

پاشنه فلر (Flare)

این پاشنه همانند شلوارهای دهه هفتاد میلادی دم پا گشاد است. پاشنه فلر بسیار شبیه به پاشنه پهن است با این تفاوت که دو سطح پاشنه ‌دارای تفاوت جزئی هستند. ابتدای پاشنه نازک است و رفته‌رفته پهن می‌شود. راه رفتن با این کفش‌ها هم راحت است.

انواع کفش پاشنه بلند

پاشنه فرانسوی

پاشنه فرانسوی به پاشنه لوئیس (Louis) یا پاشنه بومی فرانسه مشهور است. شکل ظاهری آن را فقط می‌توان از هلالی که در قسمت درونی پاشنه وجود دارد شناسایی کرد. همانند پاشنه دم پا، علاوه بر انحنا، تغییر ضخامت از ابتدا به انتها را در این پاشنه‌داریم.

انواع کفش پاشنه بلند

پاشنه‌ بلند

این پاشنه از متداول‌ترین پاشنه‌های موجود در بازار است که ارتفاع آن‌ها معمولاً از حداقل ۱۰ سانتی‌متر است. پاشنه‌بلند برای بیشتر کفش‌های استفاده می‌شود و از مشهورترین انواع کفش‌ها می‌توان به صندل و بوت اشاره کرد.

با انواع کفش پاشنه بلند آشنا شوید

پاشنه گربه‌ای

یکی دیگر از انواع کفش پاشنه بلند ، کفش پاشنه گربه‌ای است. این پاشنه برای راه رفتن‌های بسیار کوتاه انتخاب بسیار مناسبی هستند. پوشیدن این کفش‌ها به‌صرف زیبایی آن‌ها است و نباید توقع راحتی بیش ‌از حد از این مدل کفش‌ها داشته باشید. اندازه پاشنه‌ها در این مدل معمولاً همیشه زیر ۷ سانتی‌متر است. این مدل کفش‌ها برای مهمانی‌های غیررسمی مناسب هستند.

با انواع کفش پاشنه بلند آشنا شوید

پاشنه متوسط

این پاشنه برای کفش‌های کاری و کارهای روزمره بسیار مناسب هستند. بر اساس شکل ظاهری که این کفش‌ها دارند فشار را از روی پاشنه به کل کف پا پخش می‌کنند. اندازه این پاشنه‌ها عادی است و در حدود ۷ تا ۱۰ سانتی‌متر است.

با انواع کفش پاشنه بلند آشنا شوید

پاشنه نازک

این پاشنه مخصوص مراسم‌های شبانه و مهمانی است. پاشنه نازک باعث می‌شود که پاهای شما بیش از قبل بلندتر دیده شود. پوشیدن این پاشنه‌ها فقط برای چند ساعت کوتاه مناسب سلامتی پاهای شما است.

با انواع کفش پاشنه بلند آشنا شوید

کفش پاشنه بلند استیلتو

پاشنه این مدل کفش‌ها از تمام مدل‌های قبلی بلندتر است. اندازه پاشنه این مدل کفش تا ۱۸ سانتی‌متر هم می‌رسد. با وجود اینکه این کفش‌ها اصلا راحت نیستند و ممکن است هنگام راه رفتن با آن‌ها مشکل داشته باشید، برخی از خانم‌ها این مدل کفش پاشنه بلند را برای قد بلندتر به نظر رسیدن انتخاب می‌کنند. بسیاری از کفش‌های پاشنه بلند مدل استیلتو، لژدار هم هستند.

کفش پاشنه بلند استیلتو

کفش پاشنه بلند مچ‌دار

کفش‌های پاشنه بلند مچ‌دار بسیار ترند هستند. ارتفاع پاشنه این مدل کفش می‌تواند متفاوت باشد و تنها مشخصه آن بندی است که به دور مچ پا بسته می‌شود و راه رفتن با کفش پاشنه بلند را ساده‌تر و مطمئن‌تر می‌کند.

کفش پاشنه بلند مچ‌دار

کفش پاشنه بلند پشت باز

این مدل کفش پاشنه بلند برخلاف کفش پاشنه بلند مچ‌دار با یک بلند که دور پاشنه کفش و پشت پا قرار می‌گیرد طراحی می‌شود. این مدل کفش‌ها علاوه داشتن ظاهر زیبا و خانمانه راه رفتن را با کفش پاشنه بلند راحت‌تر می‌کند.

کفش پاشنه بلند پشت باز

کفش پاشنه بلند جلو باز

این مدل کفش‌پاشنه بلند در مدل‌های متنوع و با اندازه پاشنه‌های متفاوت طراحی می‌شوند. کفش پاشنه بلند جلو باز باید بدون جوراب پوشیده شود و لباس مجلسی کوتاه و شلوار جین ترکیب خوبی ایجاد می‌کند.

کفش پاشنه بلند جلو باز

پاشنه قرقره‌ای 

این پاشنه‌ها متعلق به طراحان اروپایی است. نام این پاشنه از شکل قرقره مانند آن‌ها گرفته‌ شده است.

با انواع کفش پاشنه بلند آشنا شوید

پاشنه مربعی

این پاشنه‌ها شباهت زیادی به پاشنه بلوکی دارد؛ اما سمت ضخیم این پاشنه‌ها بزرگ‌تر است. معمولاً این پاشنه‌ها در کفش‌های مجلسی استفاده می‌شود که علاوه بر زیبایی راحتی در حرکت هم وجود داشته باشد.

با انواع کفش پاشنه بلند آشنا شوید

کفش پاشنه پهن

این نوع از پاشنه‌ها برای کفش‌های چکمه‌ای، چکمه‌های بلند و حتی صندل‌ها استفاده می‌شود.

با انواع کفش پاشنه بلند آشنا شوید

پاشنه خیلی بلند

این پاشنه‌ها به قدری بلند هستند که قسمت جلوی کفش پهن است تا بتوانید به راحتی قدم بردارید. واقعاً فقط آسمان می‌تواند بلندی این پاشنه‌ها را متوقف کند. استفاده از این کفش‌ها در زمان‌های خاص بسیار جذاب است. کفش‌های مجلسی پاشنه‌دار را می‌توان برای کارهای روزمره هم استفاده کرد. معمولاً ترکیب رنگ‌های زنده این کفش‌ها بسیار دلربا است. ویژگی دیگر این کفش‌ها کلاسیک بودن و قدیمی نشدن آن‌ها است.

 با انواع کفش پاشنه بلند آشنا شوید

 

کفش و صندل پاشنه و لژدار

این کفش‌ها دارای پاشنه‌های بلندتری نسبت به دیگر کفش‌ها هستند، اما کفی جلوی کفش هم همانند پاشنه‌ها ضخیم هستند. این کار باعث می‌شود کفش راحتی لازم برای استفاده در طول روز را داشته باشد. هیچ کفشی به اندازه صندل‌های تابستانی نمی‌تواند لباس‌های شما را جذاب کند. خوشبختانه می‌توانید انتخاب‌های زیادی برای صندل خودتان داشته باشید. از انواع صندل‌های پاشنه‌بلند، صندل‌های بنددار زیبایی دو چندانی دارند.

با انواع کفش پاشنه بلند آشنا شوید

  پاشنه گوه‌ای

با اینکه ما اشاره کردیم پاشنه‌های بلند و راحتی در کنار هم یک جا جمع نمی‌شود، با این حال کفش‌های کف گوه‌ای جدا از این قانون است. ضخامت گوه مانند باعث راحتی در پوشیدن کفش می‌شود. صندل گوه‌ای از جمله کفش‌هایی است که در تابستان می‌توانید به پا کنید. علاوه بر زیبایی، راحتی از ویژگی‌های دیگر این کفش‌ها است.

 با انواع کفش پاشنه بلند آشنا شوید

کفش پاشنه بلند اسپادریل 

این مدل کفش پاشنه بلند جدیدا در دنیای مد و لباس جایگاه خود را پیدا کرده‌اند. کفش‌های پاشنه بلند اسپادریل معمولا رویه پارچه‌ای دارند و پاشنه حصیری و توسط برند تامز به شهرت جهانی رسیدند.

کفش پاشنه بلند اسپادریل 

کفش پاشنه فانتزی

علاوه بر تمام مدل‌هایی که در این مطلب به آن‌ها اشاره شد، طراحان مد و لباس گاهی اوقات تصمیم می‌گیرند که از طراحی‌های کلاسیک فاصله گرفته و کفش‌های فانتزی با کفش‌های متفاوت طراحی کنند. شاید این مدل کفش‌ها برای مردم عادی طراحی نشده باشند ولی طرفداران خود را در بین سلبریتی‌ها دارند.

کفش پاشنه فانتزی

مطالب مرتبط:

۱- ۷ نکته برای تشخیص کفش کاترپیلار اصل از تقلبی

۲- راه تشخیص کفش کریستین لوبوتین اصل از تقلبی

۳- برطرف کردن صدای جیر جیر کفش با چند راهکار ساده

mobile_sticky_top ad banner


دیدگاه شما

رقیه در تاریخ 13 آوریل 2018

واقعا خوشگل بودن این مدل کفش های مجلسی . همشون خوب هستند

حسین زاده در تاریخ 13 آوریل 2018

واقعا عالی و زیبا هستند این مدل کفش های زنانه

سونیا عباسی در تاریخ 22 مارس 2019

دست شما درد نکنه
من همیشه برای چی بپوشم تبلیغ میکنم
و به دوستام میگم به سایت شما سر بزنند
مرسی از همه تون



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :