ساناز شمس در
0

برطرف کردن صدای جیر جیر کفش با چند راهکار ساده

برطرف کردن صدای جیر جیر کفش با چند راهکار ساده

صدای جیر جیر کفش می‌تواند برای شما و اطرافیانتان آزار دهنده باشد. صدای جیر جیر کفش می‌تواند به دلیل کیفیت پایین کفش و اشتباهات خط تولید، سایش پاشنه کفش و استفاده بیش از حد از کفش یا نم‌دار بودن کفش ایجاد شود. راه حل‌های خانگی زیادی برای برطرف کردن صدای جیر جیر کفش وجود دارد ولی اگر این مشکل به دلیل ساختار کفش باشد باید کفش را نزد یک فرد حرفه‌ای ببرید تا پاشنه کفش را برای شما تعمیر کند. با چی بپوشم همراه باشید تا در این مطلب راهکارهای برای برطرف کردن صدای جیر جیر کفش به شما ارائه دهیم.

راهکارهای ساده برای برطرف کردن صدای جیر جیر کفش

مشکل را پیدا کنید

کفش‌هایتان را بپوشید و چند قدم به جلو عقب بردارید. به پنجه و پاشنه کفش ضربه وارد کنید تا بفهمید که کدام قسمت کفش باعث ایجاد صدای جیر جیر می‌شود. می‌توانید از یک نفر برای این کار هم کمک بگیرید.

استفاده از پودر بچه برای برطرف کردن صدای جیر جیر کفش

هنگامی که دلیل صدای کفش را پیدا کردید. کمی پودر بچه در محل مورد نظر بریزید. اگر صدای کفش به دلیل رطوبت موجود در کفش باشد با این کار برطرف خواهد شد. اگر صدا از داخل کفش است، کفی کفش را خارج کنید و پودر بچه را داخل کفش بپاشید و اگر کفی کفش ثابت است، به جداره‌های داخلی کفش پودر بچه بزنید.

برطرف کردن صدای جیر جیر کفش با چند راهکار ساده

استفاده از اسپری WD40 یا اسپری‌های سیلیکونی

این اسپری‌ها سریعتر عمل می‌کنند ولی باید مراقب باشید که با استفاده از این اسپری‌ها به کفش ضربه نزید. کمی از ماده گفته شده را روی پنبه یا پارچه تمیز اسپری کنید و روی قسمت‌های خارجی کفش بزنید. دقت داشته باشید چون این اسپری‌ها حاوی چربی هستند نباید روی کفش‌های جیر زده شوند.

برطرف کردن صدای جیر جیر کفش با چند راهکار ساده

استفاده از نرم کننده چرم

اگر از کفش‌های چرم استفاده می‌کنید از نرم کننده و واکس مخصوص کفش چرم استفاده کنید و پس از واکس زدن کفش داخل کفش را با چند تکه پارچه پر کنید. اگر کفش شما جیر است حتما باید از واکس مخصوص کفش‌های جیر استفاده کنید.

برطرف کردن صدای جیر جیر کفش با چند راهکار ساده

از شرایط گارانتی کفش خریداری شده مطمئن شوید

اگر کفش شما نو است و از آن هنوز استفاده نکرده‌اید، شرایط بازگرداندن کالای فروشگاهی که از آن کفش را خریداری کرده‌اید، بررسی کنید. ممکن است مشکل کفش، ایراد تولید باشد و بتوانید کفش را تعویض کنید. دقت داشته باشید که تعمیر کفش ممکن است گارانتی محصولی که خریداری کرده‌اید را باطل کند.

پاشنه کفش را بررسی کنید

اگر کفش شما پاشنه بلند است ممکن است علت ایجاد صدای جیر جیر کفش، پاشنه کفش باشد که شل شده است. پاشنه کفش شل شده را می‌توانید با کمک چسب‌های مخصوص سفت کنید. دقت داشته باشید که این راهکار برای کفش‌هایی که کفی از جنس پلی اورتان دارند مناسب نیست. اگر گفش شما گران قیمت است بهتر است تعمیر کفش را به فرد حرفه‌ای بسپارید.

 

استفاده از چسب‌های سیلیکونی

اگر کفش شما کهنه شده است و فکر می‌کنید علت صدای جیر جیر کفش شما شکاف‌های بوجود آمده در کف کفش است می‌توانید از چسب‌های سیلیکونی برای پر کردن این شکاف‌ها استفاده کنید.

 

تعمیر حرفه‌ای کفش توسط کفاش

اگر مهارت لازم برای تعمیر کفش را ندارید می‌توانید از یک فرد حرفه‌ای کمک بگیرید.

برطرف کردن صدای جیر جیر کفش با چند راهکار ساده

خشک کردن کفش‌های خیس 

دقت داشته باشید که ممکن است علت صدای جیر جیر کفش شما رطوبت و خیس بودن کفش شما باشد. رطوبت می‌تواند به قسمت‌های داخلی کفش نفوذ کند و تا مدت‌ها باعث ایجاد صدای جیر جیر در کفش شود. اگر کفش شما خیس شده بود در گام اول کفی کفش‌ها را دربیاورید و در معرض هوا خشک کنید. همچنین برای این کار می‌توانید از روزنامه کمک بگیرید. چند ورق روزنامه را مچاله کنید و داخل کفش قرار دهید تا رطوبت را جذب کند. قالب‌های چوبی کفش هم برای این کار مفید هستند. این قالب‌ها معمولا از چوب درخت سدر ساخته می‌شوند که می‌توانند رطوبت کفش را جذب کنند و باعث حفظ ظاهر کفش نیز می‌شوند.

برطرف کردن صدای جیر جیر کفش با چند راهکار ساده

 

مطالب مرتبط:

۱- کفش مانک استرپ را به درستی با این نکات خریداری کنید

۲- ۷ نکته برای تشخیص کفش کاترپیلار اصل از تقلبی

۳- راه تشخیص کفش کریستین لوبوتین اصل از تقلبی

mobile_sticky_top ad banner


دیدگاه شما

حسین زاده در تاریخ 08 آوریل 2018

واقعا اطلاعات جالبی را در اختیار ما قرار دادید من که واقعا دوست دارم

سارا هنجنی در تاریخ 12 دسامبر 2018

عالی بود ممنونم



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :