تحریریه چی بپوشم در
146

بهترین میسلار واتر برای انواع پوست کدام است؟ با آگاهی انتخاب کنید!

بهترین میسلار واتر برای انواع پوست کدام است؟ با آگاهی انتخاب کنید!

همه‌ی ما هرروزه صورت خود را می‌شوییم اما نحوه‌ی انجام این کار برای افراد مختلف به روش‌های متفاوتی صورت می‌گیرد. یکی از محصولاتی که برای شستشوی صورت استفاده می‌شود میسلار واتر (Micellar Water) است که چندین سال است جای خود را در روتین‌های پوستی مردم در سرتاسر دنیا باز کرده‌است.

بهترین میسلار واتر برای انواع پوست

از میسلار واتر برای از بین بردن آلودگی‌های نشسته روی صورت و همچنین پاک کردن آرایش استفاده می‌شود.  این پاک‌کننده که از آب تصفیه‌شده، مرطوب‌کننده‌ها و شوینده‌های ملایم ساخته شده‌است، می‌تواند به پیشگیری از آکنه نیز کمک کند و در عین حال چربی پوست را نیز متعادل کرده و از بین نبرد. میسلار واترها حاوی مواد شیمیایی خشن یا الکل نیستند و حتی برای افرادی که پوست حساسی دارند، گزینه‌ی خوبی محسوب می‌شوند. اگر شما هم از این محصول استفاده می‌کنید یا می‌خواهید بدانید میسلار واتر چیست و دوست دارید آن را در سبد خرید لوازم آرایشی بهداشتی خود قرار دهید، در این مطلب از دیجی‌کالا مگ همراه ما باشید تا در ادامه بهترین آن‌ها را برای انواع پوست نام ببریم و شرح دهیم.

میسلار واتر چیست؟

کلمه‌ی میسلار واتر که از زبان فرانسه نشات می‌گیرد، به محصولی گفته می‌شود که برای مراقبت از پوست استفاده می‌شود و به حذف ناخالصی‌ها و آرایش از روی پوست فرد کمک می‌کند. میسلار واتر نوعی پاک کننده آرایش صورت است، این محصول نوعی محلول بسیار ملایم بوده که دارای شوینده‌های سبک است. میسلار به مجموعه‌ای از مولکول‌ها در محلول‌های شیمیایی خاص گفته می‌شود. میسلار واتر غلظت ملایمی از صابون یا مولکول‌های شوینده در آب دارد که مانند حباب‌های میکروسکوپی کوچک شناور در آب است. بنابراین حتی شبیه محلول صابونی نیست، بلکه فقط شبیه آب است. همین امر تفاوت شیر پاک‌کن و میسلار واتر  را نیز توضیح می‌دهد، چرا که شیرپاک کن خلاف میسلارواتر ترکیبات قویتری داشته و بافتی کرم مانند دارد.

بهترین میسلار واتر ایرانی

بهترین میسلار واتر برای انواع پوست کدام است؟

از آن‌جایی که پوست افراد متفاوت از یکدیگر است، میسلار واترهای متفاوتی برای انواع پوست وجود دارد. در زیر به بهترین میسلار واترها برای هر نوع پوست اشاره می‌کنیم تا بتوانید با انتخاب مناسب‌ترین گزینه، بهترین نتیجه را بگیرید و پوستی سالم، صاف و درخشان داشته باشید.

میسلار واتر برای پوست چرب

اگر از آن دسته افراد هستید که پوست چرب دارید و سال‌ها است با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنید و حتی بعد از استحمام خیلی زود پوست صورتتان چرب می‌شود، پیشنهاد می‌دهیم از میسلار واترهای زیر استفاده کنید. میسلار واترهای زیر نه تنها کثیفی‌ها و چربی‌ها را از بین می‌برند بلکه باعث طراوت و آبرسانی به پوست می‌شوند.

بایودرما (Bioderma Sebium H2O)

این میسلار واتر یکی از بهترین انتخاب‌ها برای پوست چرب است. آلودگی‌ها و چربی‌ها را به راحتی از بین می‌برد. اگر پوست حساسی دارید بهتر است از آن استفاده نکنید و حتما بعد از استعمال آن، صورت خود را بشویید چون می تواند کمی روی پوستتان باقی بماند. افراد زیادی با پوست چرب، این محصول را توصیه کرده و گزارش داده‌اند که یکی از مهم‌ترین محصولات روتین بهداشتی‌شان شده‌است.

گارنیه (Garnier Pure Active Mat Control)

اگر پوست چرب اما حساس دارید محصول مراقبت از پوست مناسب بسیار مهم است. این نوع میسلار واتر، آرایش را عمیقا پاک کرده و پوست را شاداب و تمیز می‌کند. فرمول سبک آن هیچ اثری روی پوست باقی نمی‌گذارد و برای پوست حساس بسیار ملایم است.

اگرچه کمی گران‌تر از باقی میسلار واترها است، اما ارزش سرمایه‌گذاری را دارد. مقدار کمی از آن برای پاکسازی کافی است و یک بطری از آن برای مدت زیادی دوام می‌آورد. فقط مراقب سوزش خفیف در نواحی حساس صورت خود باشید. اگر پوست چرب اما حساس دارید، این محصول را امتحان کنید تا نتیجه‌ای متعادل و جذاب داشته باشید.

اَوِن (Avene Cleanance)

این میسلار واتر محصولی سه‌کاره است؛ پوست را پاکسازی می‌کند، آرایش را پاک می‌کند و با ذرات آلاینده‌ها مبارزه می‌کند. بافت آن به گونه‌ای است که پس از استفاده در پوست صورتتان احساس طراوت خواهید کرد. با این حال، با داشتن رایحه‌ی قوی، شاید گزینه‌ی مناسبی برای همگان نباشد. اگر به دنبال میسلار واتر مات‌کننده هستید که درخشش ناشی از چربی و لک‌ها را برطرف کند، حتما این محصول را امتحان کنید.

سیمپل (Simple Daily Skin Detox Oil be Gone)

استفاده از این میسلار واتر بسیار آسان و ایمن است. این محصول از سیمپل، پوست را در طول روز شاداب نگه می‌دارد و ظاهری مات و متعادل به آن می‌بخشد. اما این میسلار واتر آرایش را به خوبی پاک نمی‌کند. بنابراین اگر به دنبال محصولی چندکاره هستید از خرید آن صرف‌نظر کنید.

لورِآل (L’Oreal Paris)

میسلار واتر لورآل پاریس پاک‌کننده‌ای قوی است که آرایش ضدآب را هم حتی پاک می‌کند. از این جهت با مقدار کمی از آن و بدون سایش فراوان، به راحتی می‌توانید آرایش خود را پاک کنید. بافت آن سبک و باطراوت است و به مرور، پوست را شفاف‌تر و سالم‌تر کرده و حتی منافذ آن را به حداقل می‌رساند و البته قرمزی پوست را هم کاهش می‌دهد. همچنین این محصول یکی از محصولات بی‌خطر برای پوست‌های حساس است.

هِمانی (WB by Hemani Oil Control)

یکی دیگر از بهترین و پرطرفدارترین میسلار واترها همین مدل WB  از برند همانی است. می‌توان آن را روی صورت، چشم‌ها و لب‌ها استفاده کرد و به همین دلیل، محصولی همه‌کاره است که نیاز به پاک‌کننده‌های متعدد را از بین می‌برد. فرمول ملایم و در عین حال موثر آن کمک می‌کند تا پوستی سالم‌تر داشت.

بهترین میسلار واتر پوست چرب

میسلار واتر برای پوست خشک

اگر پوست خشک دارید و بیشتر اوقات مجبور هستید تا پوست خود را با کرم‌ها و آبرسان‌های مختلف مرطوب کنید، میسلار واترهای زیر مناسب شما هستند.

آی‌اِس‌دی‌آی‌اِن (ISDIN 4-in-1)

این نوع میسلار واتر برای همه‌ی پوست‌ها مناسب بوده اما به ویژه برای افرادی که پوست خشک دارند، بسیار مفید است. این محصول الکل و عطر ندارد و دارای ترکیبات آبرسانی مانند گلیسیرین، آلوئه‌ورا یا آب چشمه‌های حرارتی است. این محصول با این ترکیبات برای انواع پوست خشک مناسب بوده و به پاک‌سازی آن کمک می‌کند. همچنین در حین پاک کردن آرایش، پوست را نیز هیدراته می‌کند و خشکی آن را از بین می‌برد.

درانک الفِنت (Drunk Elephant)

این میسلار واتر شیری حاوی نوعی ترکیب برای حفظ تعادل رطوبت پوست است. علاوه بر فواید آبرسانی، سرامیدهای موجود در آن به تقویت خاصیت ارتجاعی پوست کمک می‌کنند، بنابراین پوست شما پس از استفاده از آن، احیا شده و حجیم می‌شود. بافت آن مخملی است و استفاده از آن احساس خوبی به همراه دارد.

علاوه بر حسی که به پوست می‌دهد، در پاک کردن آرایش، آلودگی‌ها و مواد زائد روی پوست عالی عمل می‌کند. این به لطف روغن دانه‌ی خربزه‌ی در آن است که پوست را تغذیه کرده و پاک شدن آرایش کمک می‌کند. این محصول برای احیای پوست معجزه می‌کند. اگرچه محصولات بدون عطر برای پوست‌های حساس عالی هستند، بهتر بود که این محصول عطر ملایم‌تری داشت.

گارنیه (Garnier for dry skin)

این میسلار واتر به شما کمک می‌کند تا چهره‌ای شاداب داشته باشید و به راحتی آرایش خود را پاک کنید. این محصول از ترکیب پاک‌کننده و روغن‌ ساخته شده‌است. با یک بار امتحان متوجه می‌شوید که حتی سرسخت‌ترین آرایش‌های چشم را نیز پاک خواهد کرد. برای پوست خشک و البته حساس بسیار مناسب بوده و پوست شما بدون مالش یا شستشو احساس تمیزی، راحتی و تغذیه می‌کند.

میسلار واتر برای پوست حساس

یافتن محصولاتی که برای پوست‌های حساس مناسب باشند کار سختی است. ما در زیر بهترین گزینه‌ها را برای پوست حساس پیشنهاد می‌دهیم.

ویشی (Vichy Mineral)

این محصول از ویشی به طور خاص برای پوست حساس ساخته شده‌است. این میسلار واتر تمیزکننده که بدون الکل یا سایر مواد خشن است، دارای آب آتشفشانی غنی از مواد معدنی (دقیقاً ۱۵ ماده‌ی معدنی) است که هرگونه کثیفی را جذب کرده و به دام می‌اندازد. علاوه بر این، حاوی ویتامین B5 است؛ نوعی مرطوب‌کننده که پوست را تسکین می‌دهد و درخشندگی را افزایش می‌دهد. قابلیت‌ پاک‌کنندگی آرایش را دارد و آن را به راحتی از بین می‌برد و باعث می‌شود پوست، تمیز و هیدراته شود. گفتنی است، چون ملایم است، در مقایسه با سایر گزینه‌های موجود در این لیست، کمی تلاش بیشتر برای پاک کردن کامل آرایش (مخصوصا ریمل ضد آب) لازم دارد. اما از نظر ما اگر پوست حساس دارید، می‌توان این نکته را نادیده بگیرید.

روشه پوزه (La Roche Posay Ultra)

اگر پوست حساسی دارید، این میسلار واتر گزینه‌ای است که قرمزی و سوزش را آرام می‌کند. این محصول حاوی گلیسیرین و آب چشمه‌ی حرارتی برای افزایش هیدراتاسیون است. همچنین دارای مواد معدنی ضروری مانند سلنیوم است که به تسکین پوست کمک می‌کند. این فرمول به خوبی پوست را تمیز می‌کند و باعث ایجاد حساسیت در آن نمی‌شود. همچنین منافذ پوستی را تمیز می‌کند.

گارنیه (Garnier for Sensitive Skin)

میسلار واتر گارنیه انتخابی عالی برای پوست‌های حساس است. به آرامی آرایش و کثیفی را از روی پوست پاک می‌کند و روی پوست شما می‌لغزد، به‌طوری که بدون نیاز به مالش یا فشار دادن پوست، آرایش و آلودگی را پاک می‌کند. از طرف دیگر، این محصول ارگانیک بوده و از ترکیب گل ذرت ارگانیک و آب چشمه ساخته شده تا پوست را به آرامی پاکسازی و تغذیه کند. فقط کافی است آن را روی پد بهداشتی بمالید و صورت، چشم‌ها و لب‌های خود را پاک کنید، بدون اینکه نیاز به آبکشی داشته باشد.

میسلار واتر برای پوست حساس

میسلار واتر برای پوست جوش‌دار

اگر پوستتان مستعد جوش و آکنه است باید در انتخاب محصولات پوستی توجه ویژه داشته باشید. گزینه‌های مناسب برای انتخاب میسلار واتر برای پوست‌های جوش‌دار در زیر نام برده و توضیح داده شده‌اند.

اوداسیت (Odacite Blue Aura)

این نوع میسلار واتر یکی از بهترین پاک‌کننده‌های آسان آرایشی است که به منافذ نفوذ می‌کند و گزینه‌ای عالی برای پاک کردن آرایش افرادی است که دارای پوست احتقانی و مستعد آکنه هستند. این میسلار واتر حاوی آلوئه‌ورا است که تسکین‌دهنده‌ای عالی برای آرام کردن و شفاف‌سازی پوست است. همچنین حاوی زردچوبه، چِریش (نوعی زیتون تلخ) و ریحان است. همه‌ی این‌ها موادی هستند که به مبارزه با آلودگی‌های پوستی و کثیفی کمک می‌کنند. بافت سبک وزنی دارد و از آن به عنوان پاک‌کننده‌ی شب نیز استفاده می‌شود.

گارنیه (Garnier for Blemish-Prone Skin)

اگر پوست شما مستعد ایجاد جوش یا جوش‌های سرسیاه است، میسلار واتر گارنیه که حاوی ذغال فعال است می‌تواند انتخابی مناسب باشد. این میسلار واتر با فرمولاسیون زغال چوب و اسید سالیسیلیک، پوست را از چربی و کثیفی پاک می‌کند و به کاهش منافذ و لکه‌ها کمک می‌کند. علاوه بر این، بافت ژله‌ای ملایم و فرمول ضدحساسیت آن، روی پوست بسیار ملایم است. کافی است آن را روی پد بهداشتی بمالید و به آرامی صورت، چشم‌ها و لب‌های خود را پاک کنید. بعد از استفاده نیازی به آبکشی نیز ندارد.

میسلار واتر برای پوست معمولی

بسیاری از افراد پوست معمولی دارند. پوست این افراد نه خشک است و نه چرب. عموما جوش نمی‌زنند و حساسیت خاصی ندارند. از این جهت محصولات بهداشتی زیادی برای این اشخاص قابل استفاده هستند. در این میان محصولات پاک‌کننده‌ای مانند میسلار واتر نیز برای این مدل پوست‌ها طراحی و فرموله شده‌اند. در زیر به بهترین آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

گارنیه (Garnier Micellar Cleansing Water)

میسلار واتر گارنیه یکی از محصولات پرطرفدار در میان میکاپ‌آرتیست‌ها و دوستداران آرایش است. این محصول بدون پارابن، الکل، روغن، رایحه یا سولفات‌ها بوده و پوست را به راحتی پاک می‌کند بدون اینکه روغن طبیعی آن را از بین ببرد. ناگفته نماند که این محصول برای افرادی که پوست حساسی دارند نیز عالی است زیرا تحریک‌کننده نبوده و بسیار ملایم است. فرمول سبک وزن آن به راحتی جذب پوست می‌شود و بدون هیچ زحمتی، هرگونه آرایش، آلودگی و کثیفی را از بین می‌برد. تنها با یک حرکت، پوست احیا و تمیزتر از همیشه می‌شود. درحالی‌که تقریباً هر اثری از آرایش را از بین می‌برد، اما برای از بین بردن ریمل ضدآفتاب به مالش بیشتری احتیاج دارد.

بیودرما (Bioderma Sensibio H2O)

این میسلار واتر یکی از مواد محصولات ایده‌آل برای پوست‌های معمولی و حتی حساس است. این محصول پوست را تمیز و آرایش چشم و صورت را در یک مرحله پاک می‌کند. این محصول هیچ احساس سوزش یا ناراحتی در چشم شما ایجاد نمی‌کند. فرمول آن حاوی اسید چرب است که شبیه به لیپیدها در پوست هستند. این‌ها به ترمیم لایه‌ی محافظ پوست کمک می‌کنند و به طور موثر تحریک را درمان می‌کنند. پس از استفاده از این میسلار واتر، پوستی نرم و صاف و بدون پوسته یا قرمزی خواهید داشت.

بهترین میسلار واتر خارجی

سخن آخر

در میان محصولات بررسی شده، هر کدام مزایای منحصربه‌فرد خود را دارند و نیازهای متفاوتی را برآورده می‌کنند. توجه به این نکته مهم است که ترجیحات فردی و حساسیت‌های پوستی می‌تواند متفاوت باشد، پس هنگام انتخاب میسلار واتر، توجه به عواملی مانند حساسیت عطری، بافت و نیازهای خاص مراقبت از پوست حائز اهمیت است. به طور کلی، میسلار واترها روشی راحت و کارآمد برای پاکسازی و مراقبت از پوست است. توصیه می‌کنیم پیش از انتخاب و خرید میسلار واتر موردنظرتان، حتما با پزشک متخصص پوست و مو که باتجربه و معتبر است مشورت کنید تا بتوانید از عوارض و خطرات احتمالی جلوگیری کرده و بهترین نتیجه را از این نوع محصول بگیرید. قطعا با انتخاب صحیح می‌توانید پوستی سالم و درخشان داشته باشید.

 

منبع: دیجی‌کالا مگ



دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :