تحریریه چی بپوشم در
15

لیست محصولات مراقبت از مو شامل چه مواردی میشود؟

لیست محصولات مراقبت از مو شامل چه مواردی میشود؟

مو نیز مانند پوست به مراقبت و توجه نیاز دارد. به طور مسلم هیچ کس دوست ندارد که موهایش ناسالم و نامرتب باشد. از طرفی استفاده از محصولات مراقبت از مو تنها مختص خانم ها نبوده و برای آقایان نیز یک امر مهم و ضروری محسوب می شود. از آنجا که موها در طول روز در معرض انواع آلودگی ها و اشعه های مضر نور خورشید قرار می گیرند، رسیدگی به آنها اهمیت دو چندان پیدا کرده و با استفاده از محصولات محافظتی می توان مواد معدنی، ویتامین ها، عصاره های گیاهی و روغن ها را به پوست سر و فولیکول های مو منتقل کرد.

single_content ad banner

لیست محصولات مراقبت از مو

اما لیست محصولات مراقبت از مو که باید استفاده کرد، شامل چه مواردی میشود؟!

  • شامپو
  • نرم کننده
  • ماسک مو
  • اسپری مو
  • سرم مو
  • روغن مو

انواع محصولات روتین مراقبت از مو که باید از آنها استفاده کرد

شامپو

شامپوها اولین محصولات مراقبت مویی هستند که همه میشناسند. زیرا بسیار کاربردی بوده و بیشتر از هر محصول دیگری استفاده می شوند. با توجه به تاثیرات فوق العاده آن بر موها به این نکته توجه داشته باشید که حتما مدل متناسب با موهای خود را خریداری کنید. این محصولات قادرند کثیفی و چربی اضافی موها را از بین برده و موجب تقویت موها شوند. هم چنین توصیه میشود از شامپوهای فاقد سولفات، پارابن، سیلیکون، الکل و سایر مواد مضر استفاده نمایید. شامپو بیوتین کلاژن اوجی ایکس فاقد این مواد مضر است.

در مطلب منتشر شده در سایت luxyhair گفته شده است:

there are tons of different types of shampoos out there. From clarifying shampoo to volumizing shampoo, straightening and smoothing, sulfate-free, and shampoos for color treated hair, it’s important to choose the type of shampoo that is best suited for your specific hair.

ترجمه:

انواع مختلفی از شامپوها وجود دارد. از شامپوهای شفاف کننده گرفته تا شامپوهای حجم دهنده، صاف کننده و ضدوز، بدون سولفات و شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده، مهم است که نوع شامپویی را انتخاب کنید که برای موهای خاص شما مناسب باشد.

نرم کننده

نرم کننده یکی از گزینه های عالی برای افرادی است که دارای موهای فر و معجد یا وز هستند. این محصول نیز در لیست بهترین محصولات مراقبت از مو جزو پرکاربردترین ها به حساب می آید که تاثیرات قابل توجهی را بر سلامت و درخشندگی موها می گذارد. یکی از نکات مهم هنگام استفاده از نرم کننده که نباید فراموش کنید این است که تنها باید به ساقه مو زده شود و نباید با ریشه و پوست سر تماسی داشته باشد. برای گرفتن نتیجه عالی از این محصول بهتر است بعد از حمام کردن از آن استفاده کنید تا چربی و رطوبت مورد نیاز موهای شما را تامین کند.

ماسک مو

ماسک مو از دیگر محصولات روتین مراقبت مو است که به بهترین شکل کار ناتمام نرم کننده را تکمیل می کند. استفاده از این محصول رطوبت موی شما را تامین کرده و به عنوان یک کرم مرطوب کننده پوستی صاف، براق و درخشان را برای شما به ارمغان می آورد. ماسک موی اصل و باکیفیت مشکلاتی از قبیل خشکی، وزشدگی موها و مو خوره را به خوبی درمان می کند.

اسپری مو

اسپری های مو در چند مدل حالت دهنده، ضد حرارت و دوفاز موجودند.

  • اسپری های دوفاز در لیست محصولات مراقبت از مو به خوبی توانسته اند با محافظت از ساقه مو در کنار قدرت ترمیم کنندگی بالایی که دارند موجب آبرسانی موها نیز شوند.
  • اسپری های ضدحرارت محصولاتی موثر برای مراقبت از موها در برابر عوارض ناشی از گرمای ابزارهای حرارتی مانند سشوار، اتو، بابیلیس یا … هستند که با ایجاد یک لایه روی تارها از آنها مراقبت میکنند.
  • اسپری های حالت دهنده نیز مانند تافت ها برای فیکس حالت مو بکار میروند.

سرم مو

در ادامه معرفی محصولات لازم برای انجام و داشتن یک روتین مراقبتی صحیح از مو، نوبت به معرفی سرم مو میرسد. این محصولات بعد از حمام و روی موهای خشک یا نم دار قابل استفاده اند. در واقع شما میتوانید با آنها در مرحله نهایی تیر خلاصی را بزنید. زیرا با ترکیبات مغذی که دارند موها را شاداب، درخشنده و براق خواهند کرد.

روغن مو

روغن های مو هم میتوانند نمونه ای خالص و ارگانیک از مواد طبیعی مانند آرگان، زیتون، نارگیل و … باشند و هم میتوانند محصولاتی برپایه این مواد طبیعی باشند. بسیاری از برندهای مطرح مراقبت از مو در حال حاضر، با بهره گیری از روغن های گیاهی محصولات جدیدی را برای محافظت و تقویت موها فرموله کرده اند که به آن روغن مو میگویند.

نحوه استفاده از محصولات مراقبت از مو

طریقه استفاده و مصرف محصولات مراقبت مویی در دستیابی به نتیجه موثر و بازدهی آن تاثیر بسزایی دارد. روتین محصولات مراقبت از مو طی مراحل مختلف انجام می شود که عبارتند از:

  • ماساژ دادن پوست سر با اسکراب به منظور پاک کردن ریشه موها از آلودگی و چربی در همان ابتدای کار یک ضرورت محسوب می شود که نباید ساده از کنار این مرحله رد شد.
  • در مرحله دوم موهای خود را به کمک یک شامپو مناسب به خوبی بشویید.
  • در مرحله بعد ابتدا آب موها را گرفته و سپس مقدار مناسبی نرم کننده به ساقه های مو بزنید. چند دقیقه زمان بدهید و سپس آبکشی کنید. استفاده از ماسک مو به همین شکل 2 تا 3 بار در هفته بلامانع است.
  • بعد از حمام بهتر است از دیگر محصولات مراقبت از مو همچون اسپری، روغن، سرم و … استفاده کنید.
  • در مرحله پایانی موهای خود را به کمک یک حوله نخی به خوبی خشک کنید و یا اگر مایل بودید میتوانید از سشوار با دمای کم و با فاصله استفاده کنید.

چرا باید از موها مراقبت کرد؟

در اثر شستن موها، چربی آن کمتر شده و امکان خشکی و شکنندگی تارها وجود دارد.البته در اثر رنگ کردن مداوم و استفاده از دکلره نیز آسیب های زیادی به موها وارد می شود که موجب سوختن و خشک شدن آنها نیز می شود. با این حال برای رفع خشکی مو و تقویت آن چه باید کرد؟

استفاده از محصولات مراقبت از مو طی یک روتین منظم و ثابت بهترین راهکار برای تقویت آنها است. بنابراین اگر می خواهید همیشه موهای سالم، درخشان و شادابی داشته باشید استفاده از محصولات مراقبت مو را جدی بگیرید. با توجه به تقاضای بالا برای این محصولات برندهای متنوعی از این محصولات در بازار موجود است. استفاده از محصولات مراقبت مویی اصل اهمیت زیادی دارد به این دلیل که در اثر استفاده از محصولات تقلبی آن آسیب های زیادی به موها وارد می شود.

سخن پایانی

موها تاثیر بسزایی در زیبایی چهره دارند به همین دلیل استفاده از محصولات مراقبت از مو در حفظ و نگهداری موهای سالم و درخشان از اهمیت بسزایی برخوردار است. توجه به نکات مهم و استفاده از محصولات مراقبتی موی اصل اهمیت زیادی دارد به این دلیل که در اثر استفاده از محصولات بی کیفیت ممکن است به موها آسیب زیادی وارد شود.

وب‌گردی
    

    دیدگاه شما

    

    ارسال دیدگاه

    نام :

    پست الکترونیکی :