پردیس بختیاری در
0

مدل‎های مختلف چشم را چگونه آرایش کنیم؟

مدل‎های مختلف چشم را چگونه آرایش کنیم؟

شناخت فرم چشم ها برای انتخاب نوع آرایش صورت، اهمیت زیادی دارد. از این رو شما باید قبل از آرایش، ابتدا فرم چشم هایتان را بشناسید، سپس با توجه به آن، مدل آرایشتان را انتخاب کنید. مثلا خط چشم گربه ای برای افرادی که چشمان کشیده ای دارند، مناسب نیست. از این رو که چشم های آنها را کشیده تر نشان می دهد. اگر می خواهید بدانید که چه نوع آرایشی برای چه فرم چشمی مناسب است، در ادامه مطلب همراهمان باشید.

چشم های گرد

اگر در چشمان گرد خطی قائم و افقی از مرکز چشم ترسیم کنیم، می بینیم که زیر خط افقی قسمت اعظمی از سفیدی چشم وجود دارد. از آنجا که پهنای این نوع چشم ها زیاد است، به کمک آرایش باید در آن تعادل ایجاد کرد. یکی از لوازم آرایش ضروری برای شما ریمل است. هنگام زدن ریمل، همین که مژه های بالایی تان را ریمل بزنید، کافی ست. به دلیل این که چشم هایتان درشت است، مژه های پایینی شما نیازی به ریمل ندارد. هر رنگ سایه چشمی نیز به شما می آید. البته بهتر است که برای انتهای پلکتان رنگ های تیره را در نظر بگیرید.

چشم های مدل ژاپنی

این مدل چشم ها که بیشتر در میان زنان آسیایی رواج دارد، کمی باریک و شیبی در انتهای چشم به سمت بالا دارد. از آنجا که این مدل چشم فضای کمی را در بالای چشم به خود اختصاص داده، بهتر است که تمرکز را به زیر چشم ها قرار دهید. برای این کار بهتر است که سایه هایی با رنگ های فانتزی یا اسموکی را بردارید و به زیر چشم هایتان بکشید. برای داخل چشم هایتان سایه ای به رنگ روشن و براق و برای گوشه بیرونی پلکتان سایه ای تیره بزنید.

چشم با پلک افتاده

یکی از انواع فرم چشم، چشم با پلک افتاده می باشد. در این نوع فرم حالت افتادگی در چشمان و پلک وجود دارد که مانع از دیده شدن پلک ها می شود. برای این که تمرکز را روی پلک ها بگذارید، باید از سایه اسموکی برای پلک هایتان استفاده کنید. برای خط چشم هم بهتر است که یک خط چشم پهن به روی پلک بالایی تان بکشید.

چشم های رو به پایین

چشم رو به پایین یکی دیگر از مدل های چشم است. در این نوع چشم، اگر شما خط افقی را در نظر بگیرید مشاهده می کنید که گوشه خارجی چشم از خط مورد نظر پایین تر است. در این نوع چشم ها حتما باید آرایش به گونه ای باشه که چشم ها را به سمت بالا لیفت کند، در غیر این صورت چشم های شما حالتی ناراحت به خود می گیرد. برای این منظور، خط چشم و سایه چشم را در گوشه چشم هایتان به سمت بالا بکشید. خط چشم گربه ای، بهترین گزینه برای شماست.

چشم های رو به بالا

در این چشم ها اگر یک خط افقی از میان چشم ها ترسیم کنیم گوشه های بیرونی چشم در بالای این خط قرار می گیرد. آرایش این چشم ها باید به صورتی باشد که گوشه بیرونی را کمی به سمت پایین تر نشان دهد تا تعادل در چشم ها برقرار شود. برای این منظور نه تنها روی پلک های بالایی، بلکه پلک های پایینی تان هم خط چشم بکشید. بهتر است که ریمل را نیز برای هر دو مژه های بالایی و پایینی تان به کار برید تا چشم هایتان درشت تر به نظر برسند.

مدل بادامی

یکی از انواع حالت چشم، مدل چشمان بادامی است. این نوع چشم حالت خوبی برای انجام آرایش است چرا که اگر خطی افقی و عمودی از مرکز چشم ترسیم کنید می بینید که از هر طرف خطوط رسم شده موازی هستند. نکته ای که درباره این چشم ها وجود دارد این است که شما باید به کمک آرایش به چشم هایتان عمق دهید تا درشت تر به نظر آیند. برای گوشه های داخلی چشم رنگی روشن و برای گوشه های بیرونی آن رنگی تیره را به کار ببرید. خط چشم را نیز باید هم برای پلک بالایی و هم پایینی تان بکشید. حتی می توانید خط چشم پایینی را پهن تر بکشید تا بر حالت چشم هایتان تاکید شود.

 

 

 



دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :