تحریریه چی بپوشم در
265

اگر به طبیعت‌گردی می‌روید فقط و فقط این لباس‌ها را بپوشید تا تجربه راحت‌تری داشته باشید

اگر به طبیعت‌گردی می‌روید فقط و فقط این لباس‌ها را بپوشید تا تجربه راحت‌تری داشته باشید

با توجه به عبارت «هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد» وضعیت لباس پوشیدن هم همین است! شما نمی‌توانید با هر لباسی در هر مکانی حاضر شوید. مهمانی‌های دوستانه، مهمانی‌های رسمی، کافه و رستوران رفتن، خرید کردن و در سفر بودن، کمپ زدن و طبیعت گردی، جشن عروسی و تولد رفتن و… هر کدام لباس‌های مخصوص به خود دارد. شما نمی‌توانید با کفش 10 سانتیمتری که در جشن‌ها می‌پوشید به خرید بروید و از این بابت خوشحال هم باشید!

single_content ad banner

لباس مناسب طبیعت‌گردی

اگر دقت کنید در هر زمینه‌ای طراحان لباس با جدیت مشغول کار هستند! برای هر شغل و صنف کاری یونیفرم مخصوص آن طراحی می‌شود، مدارس لباس‌های خاص خود را دارند! هر فردی هم سبک پوشش خودش را انتخاب می‌کند! در موتورهای جست و جو هم که بگردید برای هر مناسبت و هر مکانی که قرار است به آن پا بگذارید پیشنهاداتی به شما می‌شود.

طبیعت گردی بخشی از سفر است. شما ممکن است سفری به دل تاریخ داشته باشید و جایی که برای گشت و گذار انتخاب کرده‌اید پر از مکان‌های تاریخی باشد یا اینکه قرارتان بر طبیعت گردی باشد و کمپ زدن در جنگل و کنار دریا را برگزینید. هر کدام این مکان‌ها برای چمدان شما نقشه‌های متفاوتی دارد! اگر اهل عکاسی هستید و در سفرها مرتب از خودتان عکس می‌گیرید و لحظات را ثبت می‌کنید برای اینکه زیبایی تصاویرتان بیشتر شود لازم نیست لباس‌های مجلسی با خودتان ببرید، مهمترین مساله تناسب است! شما در کنار دریا با کت و دامن مجلسی زیبا به نظر نخواهید رسید!ً پس اصل مهم و قابل توجه انتخاب مناسب است.

راهنماتو در این مقاله شما را در این زمینه راهنمایی خواهد کرد! قرار است چند پیشنهاد به شما بدهیم که اگر اهل طبیعت گردی هستید چه بپوشید تا جذابتر به نظر برسید و در عین حال راحت و آسوده هم باشید. چون همانطور که از اسمش پیداست طبیعت گردی نیاز به لباس‌های راحت دارد و بنا به آب و هوای منطقه موردنظر باید نوع جنسیت لباستان را هم مشخص کنید تا چند روز یا چند ساعتی که به گردش می‌پردازید کاملا احساس راحتی کنید.

  • باتوجه به فصل لباس بپوشید

در مناطق یا فصول سرد:

اگر شما به مناطق سردسیر می‌روید باید حتما از لباس‌هایی استفاده کنید که دمای بدن شما را در سطح بالا نگه دارند. بهتر است لایه لایه لباس بپوشید تا اگر درجه دما بالا و پایین شد امکان کم و زیاد کردن لباس‌هایتان را داشته باشید. لباس‌های نخی و الیاف طبیعی بهترین نوع انتخاب هستند. بهتر است حتما یک لباس ضدآب همراهتان باشد که در صورت بارندگی غافلگیر نشوید. حتما لباس‌های مناسب هوای گرم هم همراهتان باشد که اگر دما بالا رفتن معذب نشوید و جلوی تفریح شما را نگیرد.

0

در مناطق یا فصول گرم:

اگر هوای مکان مورد نظر گرم است لباس‌هایی با پارچه نازک و نخی بپوشید. این جنس پارچه‌ها از عرق کردن شما و اذیت شدنتان جلوگیری خواهد کرد. این نکته خیلی قابل توجه است که باید برای طبیعت گردی سبک سفر کنید ولی به همان اندازه هم همراه داشتن لباس‌های مناسب اهمیت بالایی دارد. استفاده از کفش راحتی را در درجه اول توجه خود قرار بدهید. لباس تنگ و جذب نپوشید، این نوع لباس‌ها شاید اندام شما را متناسب نشان بدهد ولی موجب زیاد عرق کردن و در نتیجه خستگی بیشتر شما خواهد شد! بهتر است لباس‌های گشاد و فری سایز با خود ببرید!

این لباس‌ها را در طبیعت نپوشید!

لباس‌های گران قیمت و برند و مجلسی برای طبیعت گردی مناسب نیستند! از آنجا که در طبیعت در معرض نور شدید آفتاب یا باران و برف و باد خواهید بود لباس‌هایتان باید از استحکام بالایی برخوردار باشند و لباس‌های لوکس فقط برای زیبایی عکس مناسبند و انتخاب خوبی برای همراه شدن با شما در طبیعت نیستند و امکان آسیب دیدن آنها خیلی زیاد است.

بلوز و شلوار سفید به سرعت کثیف می‌شوند و از آنجا که در طبیعت امکان شست و شوی لباس ندارید بهتر است این رنگ لباس را همراه نداشته باشید.

شاید زیاد اهل عطر زدن  باشید ولی بهتر است بدانید که در طبیعت استفاده از عطر و ادوکلن ممکن است جذب کننده حشرات باشد و این برای شما اذیت کننده خواهد بود

بهترین لباس‌ها برای طبیعت گردی کدامند؟

  • از آنجا که در طبیعت شما با یک کوله مخصوص راهی خواهید شد باید حجم لباس‌های شما کم باشد. می‌توانید تعداد بیشتری همراه خود ببرید تا لایه لایه استفاده کنید ولی بهتر است از لباس‌های نخی همراه ببرید که فضای کمتری اشغال می‌کنند.
  • لباس شما اگر در طبیعت خیس بشود ممکن است به سختی بتوانید آن را خشک کنید. پس حتما لباس ضدآب همراه داشته باشید.
  • لباس‌هایی با خودتان ببرید که استحکام و دوام زیادی داشته باشند. اگر نوع جنس لباس شما نازک و ظریف باشد در دل طبیعت و با گیر کردن به سنگ و شاخه ممکن است خیلی زود از بین برود.
  • حتی اگر به مناطق گرمسیر می‌روید یک لباس برای گرم شدن و اگر به ییلاقات می‌روید یک لباس برای دمای بالا با خود همراه کنید تا غافلگیر نشوید!

 

منبع: راهنماتو

mobile_sticky_top ad banner


دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :