پردیس بختیاری در
0

۸ قانون همیشگی در مد و استایل آقایان!

۸ قانون همیشگی در مد و استایل آقایان!

همیشه آنچه مد و فشن در مورد شیوه لباس پوشیدن ما می گوید، درست نیست، ما باید گاهی درس هایی را که بزرگ ترها به ما می دهند، گوش کنیم. اگرچه برخی از قوانین دنیای مد منسوخ شده اند اما رعایت کردن برخی از آنها هنوز هم یک قانون است. در ادامه با قوانین کلاسیکی که آقایان باید در لباس پوشیدن رعایت کنند، آشنا می شوید.

زمانی که می خواهید استایلی رسمی داشته باشید، کمربند و کفش تان را با هم ست کنید

شما مجبور نیستید که همیشه رنگ کمربند و کفش تان را با هم ست کنید اما زمانی که می خواهید استایلی رسمی داشته باشید، باید این قانون را رعایت کنید. به عنوان مثال اگر کمربندتان قهوه ای است، کفش تان هم باید قهوه ای باشد، در غیر این صورت ظاهر شما شیکی و جذابیت خود را از دست خواهد داد.

از پوشیدن چند لباس طرحدار با هم خودداری کنید

پوشیدن لباس های طرحدار بسیار جذاب است اما این دلیل نمی شود که در این کار زیاده روی کنیم. اگر شما در لباس هایتان بیشتر از یک لیاس طرحدار داشته باشید، نه تنها جذاب نمی شوید، بلکه ظاهرتان شلوغ و بهم ریخته نیز به نظر می رسد و دیگر هیچ کدام از لباس هایتان به چشم نمی آید. در واقع این استایل در دنیای مدرن مد و فشن جایی ندارد. مثلا اگر کت و شلوارتان ساده است، کراوات تان را طرحدار انتخاب کنید یا برعکس. تنها در این صورت است که به چشم خواهید آمد.

لباس تان را با توجه به موقعیت تان انتخاب کنید

مهم نیست که چه لباسی به شما می آید، شما باید با توجه به موقعیتی که در آن قرار دارید، لباس تان را انتخاب کنید. مثلا اگر به یک میهمانی رسمی دعوت شده اید، حتی اگر احساس می کنید که کت به شما نمی آید، باید آن را به تن کنید، در غیر این صورت در کنار دیگران به چشم نخواهید آمد، حتی اگر بهترین لباس تان را پوشیده باشید.

جلیقه را به تنهایی به تن نکنید

این را همیشه به یاد داشته باشید: جلیقه به گونه ای طراحی شده که به همراه کت پوشیده شود، بنابراین اگر آنها را به تنهایی به تن کنید شبیه به گارسون ها می شوید. در واقع اگر کسی شما را با جلیقه ببیند، احساس می کند که ظاهرتان چیزی کم دارد. درست شبیه این است که شما بدون کت کراوات به تن کنید. بله آنچه استایل شما کم دارد، یک کت است که باید بپوشید.

آخرین دکمه ژاکت تان را نبندید

یکی از مهمترین قوانینی که هر مردی باید بداند این است که دکمه آخر ژاکت نباید بسته باشد. در واقع با بستن دکمه آخر لباس تان، لباس در قسمت کمر شما تنگ و چسبان شده و در قسمت بالای آن پف می کند و باعث می شود که اندام شما نامتناسب جلوه کند. بنابراین از بستن آخرین دکمه ژاکت تان خودداری کنید.

بستن ساسپندر و کمربند باهم، ممنوع!

کمربند شلوار شما را بالا نگه می دارد. ساسپندر هم به همین منظور بسته می شود، بنابراین دیگر نیازی نیست که هر دو را با هم ببندید.

کفش کتانی را با کت و شلوار به پا نکنید

شاید با خودتان بگویید که این قانون خیلی وقت است که منسوخ شده اما واقعیت این است که هنوز هم پوشیدن کفش کتانی با کت و شلوار در قوانین مد ممنوع است. اصلا با خودتان فکر کنید که آیا ترکیب یک استایل رسمی یا استایل اسپرت، زیبایی دارد؟ اگر شلوار جین و کت تک به پا داشته باشید، می توانید اسنیکرز به پا کنید اما با شلوار پارچه ای هیچوقت این اشتباه را نکنید.

رنگ لباس تان را با فصل ها ست کنید

هر فصل رنگ لباس مخصوص به خود دارد. به عنوان مثال شما در گرمای تابستان ترجیح می دهید که شلوار سفید و پیراهن آبی کمرنگ به تن کنید و برعکس، در زمستان به سراغ رنگ های تیره بروید. از این رو بهتر است که حتی اگر دلتان هوای لباس های تابستانه را کرد، آنها را در فصل زمستان به تن نکنید. هر چه با فصلی که در آن هستید هماهنگ تر باشید، جذاب تر خواهید بود.



دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :