chadmin در
0

۵ تمرین معجزه‌آسای یوگای صورت

۵ تمرین معجزه‌آسای یوگای صورت

حتما تاکنون درباره یکی از آرام‌بخش‌ترین، ورزش‌ها، یعنی ورزش یوگا، شنیده‌اید. حال جالب است بدانید یوگا جز دسته ورزش‌هایی است که می‌توان به صورت تخصصی تنها برای صورت نیز انجام شود و تفاوت آن با یوگا بدن این است که به جای حرکات کششی متوالی بایستی با درواران صورت و تکنیک‌های خاص صورت خود را ورزش دهید. یوگای صورت تاثیر بسزایی بر روی زیبایی و شادابی چهره دارد، پس اگر به دنبال راز زیبایی چهره هستید پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را از دست ندهید.

منظور از یوگای صورت چیست؟

یوگای صورت از جمله ورزش‌های تخصصی است که مختص عضلات صورت طراحی شده است و حرکات بسیار مختلف با نام‌گذاری‌های گوناگونی دارد که هر کدام مخصوص بخش متفاوتی از صورت است. خانم فومیکو تاکاتسو خالق ورزش یوگای صورت است و به گفته خود او یوگای صورت می‌تواند تاثیرات بسزایی بر روی زیبایی و جوانسازی چهره بگذارد و در واقع با انجام حرکات کششی مخصوص به صورت روزانه شما می‌توانید تمام افتادگی‌های عضلات صورت خود را از بین ببرید و عضلات را محکم کنید. حال ما سعی کرده‌ایم چندین نمونه از ورش‌های بسیار مهم یوگای صورت که مخصوص رفع افتادگی پلک، سفت شدن پوست گردن و فرم دهی گونه‌ها است را به شما پیشنهاد دهیم:

رفع چین و چروک روی پیشانی با یوگای صورت

همانطور که می‌دانید افزایش سن و سال و یا تنش‌های عصبی موجب ایجاد خط و خطوط و چروک‌های بسیاری بر روی پیشانی می‌شود. برای از بین بردن این چروک‌ها نیز روش‌های بسیار زیاد سنتی و شیمیایی ارائه شده است. اما جالب است بدانید شما با چند روش ساده و بدون هزینه نیز می‌توانید از شر چروک‌های پیشانی خود خلاص شوید. این حرکات مخصوص یوگای صورت برای پیشانی است که عملکردی شبیه به طب سوزنی دارد.

 

مراحل یوگای صورت برای پیشانی

در ابتدا دو دست خود را مشک کنید. حال بند انکشت میانی و اشاره خود را در مرکز پیشانی قرار دهید و شروع به فشار دادن کنید. حال همینطور که در حال فشار دادن نقطه مرکزی هستید، هم زمان دست‌های خود را کاملا آرام به سمت طرفین پیشانی بکشید و در پایان با نوک انگشتان خود شقیقه‌هایتان را نیز فشار دهید. این تمام کاری است که شما باید روزانه ۴ بار انجام دهید تا پس از مدتی تاثیر شگفت انگیز آن را مشاهده کنید.

سفت کردن پوست و لیفت گردن با یوگای صورت

لیفت گردن یا همان سفت کردن پوست گردن جز موارد مهمی است که در زیبایی چهره یک فرد تاثیرگذار است. این تمرین از یوگای صورت به شما این امکان را می‌دهد تا اگر پوست افتاده یا غبغب د رناحیه گردن دارید، بتوانید کاملا آن را رفع کنید.

مراحل یوگای صورت برای لیفت گردن

ابتدا لب‌های خود را به شکل غنچه تا جایی که احساس کشش بر روی پوست دور لب خود حس کنید جمع کنید و سپس آن را به یک سمت بکشید طوریکه به خوبی کشش پوست صورت را احساس کنید و همزمان سرتان را هم به همان سمت بچرخانید. حال به همان شکل سر خود را با زاویه حدود ۴۵ درجه به سمت بالا بچرخانید طوریکه در ناحیه گردن خود احساس کشش داشته باشید . در همین حالت سه ثانیه باقی بمانید. سعی کنید این ورزش را نیز هر روز در جهت‌های مختلف تکرار کنید تا پوست گردن شما سفت شود.

سفت کردن پوست و لیفت صورت با یوگای صورت

واکنش‌های احساسی مختلف در طول روز و تکرار آن‌ها موجب می‌شود تا تغییراتی در صورت انسان رخ دهدو به طور مثال بیشتر افراد از یک سنی به بعد متوجه خطوط لبخند در کنار لب‌های خود می‌شوند و یا تغییرات دیگری مانند افتادگی پلک و گونه که همگی می‌تواند ناشی از شل شدن عضلات صورت باشد. برای رفع این مشکل شما می‌توانید با چند حرکت ساده و متدوام عضلات صورت خود را تقویت کرده و به صورت کاملا طبیعی پوست صورت خود را سفت کنید.

مراحل لیفت صورت با یوگا

ابتدا کف دست‌های خود را بر روی شقیقه‌ها قرار دهید. سپس دست‌هایتان را به آرامی به سمت بالا و عقب فشار دهید طوریکه دو طرف صورت شما به حالت کشیده در بیاید. حال دهانتان را باز کنید و با لب‌هایتان شکل حرف O را دربیاورید. سپس فک خود را طوری به سمت پایین بکشید که در صورتتان احساس کشیدگی و بلند شدن کنید. در همین وضعیت تا ۵ ثانی بمانید و سپس به آرامی به حالت اول برگردید. انجام این تمرین به مدت ۲ بار در روز می‌تواند کمک زیادی به لیف و سفت شدن عضلات صورت کند.

رفع افتادگی پلک با یوگای صورت

همانطور که می‌دانید افتادگی پلک و شل شدن عضلات اطراف آن چهره فرد را همیشه ناراحت و پیر جلوه می‌دهد در نتیجه بهتر است برای رفع این مشکل نیز تمریناتی در خانه انجام دهید.

مراحل یوگای صورت برای افتادگی پلک

ابتدا شانه‌های خود را به سمت پایین بیاورید. یک دست خود را به صورت مستقیم بالا برده و سپس بر روی سرتان قرار دهید و حال کمی آن را بچرخانید تا بتوانید نوک انگشتان خود را روی شقیقه‌هایتان قرار دهید. حال به آرامی با نوک انگشت خود شقیقه‌ها را فشار دهید و در همین حال صورت خود را به سمت بالا و عقب بکشید و در آخر سر را به سمت شانه خم کنید و در همن وضعیت کم باقی بمانید. و سپس همن کار را با دست دیگر خود نیز انجام دهید.

اگر می‌خواهید این تمرین را به صروت  پیشرفته‌تری انجام دهید، می‌توانید تمام مراحل ذکر شده را انجام دهید و در مرحله آخر همانطور که نوک انگشتان یک دست روی شقیقه است، دست دیگر را با زاویه ۴۵ درجه دراز کنید و با عمل بازدم زبان خود را به سمت پایین کشیده و به زمین بچسسبانید. این نکته را نیز فراموش نکنید که در این تمرین قرار گرفتن صحیح انگشتان بسیار مهم است درنتیجه بهتر است این کار را در مقابل آینه انجام دهید. قرارگیری انگشتان نیز باید به گونه‌ای باشد که انگشت دوم در گوشه بیرونی ابرو قرار گیرد و انگشت سوم روی شقیقه باشد.

سخن آخر

یکی از مهم‌ترین مزیت‌هایی که تمرینات فیزیکی مانند یوگای صورت برای زیبایی چهره دارد، بدون خطر بودن آن است درحالیکه عمل‌های زیبایی همیشه عوارضی را نیز به دنبال دارند. پس اگر زیبایی، شادابی و جوانی پوستتان برایتان اهمیت دارد بهتر است با انجام فعالیت‌های فیزیکی و طبیعی در دراز مدت چهره زیبایی داشته باشید.

 



دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :