سوگل پورمهرام در
0

۲۰ مدل از زیباترین مدل‎های موی لایه‌ای

۲۰ مدل از زیباترین مدل‎های موی لایه‌ای

یکی از سخت‎ترین کارهایی که ما خانمها باید در زندگیمان انجام دهیم، کوتاه کردن موهایمان است. گاهی اوقات دوست داریم که در ظاهرمان تغییری ایجاد کنیم، اما نمی‎خواهیم موهایمان را زیاد کوتاه کنیم. اینجاست که می‎توانیم به سراغ مدل موی لایه‌ای برویم! این مدل موی شیک و زیبا که امسال بسیار ترند شده و طرفداران زیادی پیدا کرده است، اندازه‌های متفاوتی دارد و تقریبا به همه چهره‌ها می‌آید. به همین دلیل، در مقاله امروز قصد داریم تا شما را با ۲۰ مدل از زیباترین مدلهای موی لایه‌ای آشنا کنیم. با چی بپوشم همراه ما باشید!

در مدل موی لایه‌ای، شما موهای خود را کوتاه و بلند می‎زنید؛ یعنی قسمتهای روی مو را کوتاه می‎کنید و قسمتهای زیرین را بلند باقی می‎گذارید. بدین ترتیب، قد موهای شما بلندتر، و حجم موهای شما بیشتر به نظر می‎رسد. بعضی از افراد موهای خود را مدل لایه‌ای کوتاه می‎کنند، تا از شر موهای ضخیم خود که به سختی مدل می‎گیرند خلاص شوند. بالعکس، بعضی دیگر از افراد موهای خود را مدل لایه‌ای کوتاه می‎کنند تا موهای نازک خود را ضخیم و پرپشت نشان دهند. پس زمانی که می‎خواهید تصمیم بگیرید موهای خود را چه مدلی از مدل موی لایه‌ای کوتاه کنید، بهتر است حتما مدل و ضخامت موهای طبیعی و همچنین هدف خود را در نظر بگیرید.

مدل موی لایه‌ای با قد بلند

در این مدل شما باید تنها قسمتهای کوچکی از درون موهای خود را کوتاه کنید و بقیه موهای خود را بلند باقی بگذارید. از آرایشگر خود درخواست کنید که موهای شما را خیلی شلخته کوتاه نکند. بدین ترتیب، موهایتان پرپشت و ضخیم دیده میشوند و حالت طبیعی خود را نیز حفظ میکنند. اگر می‎خواهید قسمتهای بالایی موهای خود، یعنی اطراف صورت را نیز مدل لایه‌ای کوتاه کنید، بهتر است فرم صورت خود را در نظر گرفته و حتما با آرایشگرتان مشورت کنید.

مدل موی لایه‌ای با قد متوسط

مدل موی لایه‌ای با قد متوسط، بیشتر برای خانم‎هایی مناسبت است که موهای ضخیمی دارند و یا موهایشان به طور طبیعی کمی فر است. در این مدل، لایه موها از اطراف صورت، و حتی گاهی از کنار استخوان گونه شروع می‎شود. یکی از مزایای این مدل موی لایه‌ای این است که باعث می‎‏شود موها به طور طبیعی کمی به خود حالت بگیرند و در نتیجه، کمتر نیاز به آراستن داشته باشند. به همین دلیل، خانم‎هایی که فرصت کمی برای آماده شدن  دارند، می‎توانند با خیال راحت این مدل موی لایه‌ای را انتخاب کنند.

مدل موی لایه‌ای تا روی شانه

معمولا درست کردن مویی که قد آن تا روی شانه است، کار چندان آسانی نیست. در این حالت می‎توانید موهای خود را مدل لایه‌ای کوتاه کنید تا آراستن آن برایتان کمی راحتتر شود. از آرایشگر خود بخواهید که کوتاه کردن لایه‌ها را از خط فک شما آغاز کند و سپس به سراغ قسمت‌هایی برود که کوتاه کردن آنها با فرم صورت شما هارمونی زیبایی ایجاد کند.

مدل موی لایه‌ای با قد کوتاه

موی کوتاه را به روش‎های متفاوتی می‎توانید درست کنید تا شیک و زیبا دیده شود. یکی از این روش‎ها، کوتاه کردن موها با مدل لایه‌ای است. برای اینکه استایل مدرنتری داشته باشید، بهتر است از آرایشگر خود بخواهید تا کوتاه کردن لایه‌ها را از قسمت چتری آغاز کند. این مدل مو باعث می‎شود زیبایی‌های طبیعی چهره شما بیشتر نمایان شود و چهره‌تان شادابتر به نظر برسد.

کوتاه کردن موی ضخیم با مدل لایه‌ای

مدل موی لایه‌ای برای مراقبت از موهای ضخیم بسیار مناسب است. از آرایشگر خود بخواهید تا قد موهایتان را بلند نگه دارد و همچنین، موهای اطراف صورتتان را کمی مدل بدهد. این کار باعث می‎شود موهای شما کمی پرپشت‌تر به نظر برسند. برای اینکه این مدل مو را بیارایید، می‎توانید با استفاده از برس بزرگ، آن را به سمت رو سشوار بکشید. در این حالت موها حالتی سه بعدی به خود گرفته و زیباتر دیده می‎شوند.

کوتاه کردن موی بلند و صاف با مدل لایه‌ای

یکی از زیباترین مدلهای مو، موی بلند و صاف است. اگر موی بلند و صاف را با مدل لایه‌ای کوتاه کنید که بسیار هم شیک‌تر دیده می‎شود. موی بلند ممکن است صورت شما را بپوشاند، به خصوص اگر کاملا صاف باشد. برای اینکه از این مسئله جلوگیری کنید، می‎توانید موهای خود را با مدل لایه‌ای کوتاه کنید. از آرایشگر خود بخواهید تا کوتاه کردن لایه‌ها را از بالای خط فک شما آغاز کند و موهای اطراف صورتتان را کمی مدل بدهد. بدین ترتیب صورتتان کاملا باز می‎شود و دیگر موهایتان مانع دیده شدن زیبایی‌های صورتتان نمی‎شوند.

لایه‌های بلند، روی موهایی با قد متوسط

ایده‌آل‌ترین حالت برای کوتاه کردن مو با مدل لایه‌ای این است که قد موهای شما نه بلند باشد و نه کوتاه. در این حالت، موها حالتی شلخته و جذاب به خود می‎گیرند. برای رسیدن به این هدف، کافیست از آرایشگر خود بخواهید تا کوتاه کردن لایه‌ها را از بالای استخوان ترقوه شما آغاز کند. زمانی که می‎خواهید خودتان این مدل مو را در خانه بیارایید، پیش از بیرون آمدن از حمام موهای خود را با حوله کمی خشک کنید. سپس روی آن اسپری نمک دریایی بزنید. در آخر هم موها را با استفاده از سشوار و یک برس گرد، به سمت رو سشوار بکشید. در این حالت موها حالتی سه بعدی به خود می‎گیرند و همچنین، پرپشت‌تر و زیباتر دیده می‎شوند.

مدل لایه‌ای همراه با چتری 

ممکن است وقتی که نام چتری فرق وسط را می‎آوریم، یاد فضای مد و فشن سال ۲۰۰۰ بیفتید! اما اینطور نیست. شما می‎توانید موها و چتری‌های خود را با مدل لایه‌ای کوتاه کنید و بدین ترتیب، استایلی مدرن و شیک داشته باشید. برای رسیدن به این هدف، از آرایشگر خود بخواهید تا علاوه بر کوتاه کردن چتری‌ها به سمت کنار صورت، موهای اطراف صورت شما را نیز کمی حالت بدهد. این کار باعث می‏‎شود تا موهای شما شادابتر و زیباتر دیده شوند.

کوتاه کردن موی فر با مدل لایه‌ای

موی کوتاه و فر نیز با مدل لایه‌ای بسیار زیبا دیده می‎شود. شما می‎وانید با این روش فرهای موی خودتان را کنترل کنید. البته زیاد مهم نیست که قد موهای شما چه اندازه باشد، وقتی موهای فر خود را با مدل لایه‌ای کوتاه می‎کنید، فر موها بیشتر نمایان می‎شود. اما برای اینکه موهایتان زیباتر دیده شود، بهتر است قد موها نه خیلی کوتاه باشد و نه خیلی بلند. برای آراستن این مدل مو، وقتی که از حمام بیرون میایید روی موهای نمدار خود کمی موس بزنید. سپس موهای خود را با استفاده از یک دیفوسر (سر پخش کننده سشوار) سشوار بکشید تا وز نکنند و حالتی شیک و زیبا به خود بگیرند.

کوتاه کردن موی بلند و فر با مدل لایه‌ای

اگر موهای بلند و فر خود را با مدل لایه‌ای کوتاه کنید، موهایتان پرپشت‌تر به نظر می‎رسند و همچنین وز نمی‎کنند. از آرایشگر خود بخواهید که بیشتر پایین موهای شما را کوتاه کند. این کار باعث می‎شود موهایتان استایلی شیک و خانمانه داشته باشند.

مدل موی لایه‌ای و لخت

 خانمهایی که موهای صاف دارند، معمولا برای درست کردن موهای خود با چالشهایی مواجه می‎شوند. اگر شما هم جزو این دسته از خانمها هستید و دوست دارید که ظاهر موهایتان کمی از حالت سادگی فاصله بگیرد، به شما پیشنهاد می‎کنیم که موهایتان را مدل لایه‌ای کوتاه کنید. یادتان باشد به آرایشگر خود بگویید که قد لایه‌ها را متوسط در نظر بگیرد تا موهای شما بیش از حد نازک به نظر نرسند.

مدل موی لایه‌ای و موجدار

شما می‎توانید موهای موجدار خود را از طریق مدل موی لایه‌ای، از حالت یکنواخت و خسته کننده به شیک و جذاب تغییر دهید. از آرایشگر خود بخواهید که علاوه بر قسمت‎های پایینی مو، موهای اطراف صورتتان را نیز کمی حالت دهد. این کار باعث می‎شود موج موهای شما بیشتر نمایان شود و چهره‌تان شاداب و زیبا دیده شود. برای آراستن این مدل مو در خانه، پس از حمام کردن روی موهای نمدار خود کمی اسپری نمک دریایی بزنید تا حالت زیبایی به خود بگیرند.

مدل موی بلند با لایه‌های کوتاه

اگر موهای بلندی دارید و دلتان می‎خواهد که بدون کوتاه کردن موها، چهره‌تان را کمی تغییر بدهید، به شما پیشنهاد می‎کنیم که به سراغ مدل موی لایه‌ای بروید. از آرایشگر خود بخواهید تا لایه‌ها را کوتاه در نظر بگیرد و همچنین، کوتاه کردن آنها را از موهای روی گوشها آغاز کند. بدین ترتیب، موهای شما پرپشت‌تر و خوش حالتتر دیده می‎شوند. یادتان باشد که اگر موهای ضخیمی ندارید، بهتر است زیاد میان موهای خود را خالی نکنید تا موهایتان بیش از حد نازک به نظر نرسند. همچنین می‎توانید پس از کوتاه کردن موهایتان با این مدل، به جای شامپوی عادی از یک شامپوی حجم دهنده استفاده کنید. این کار باعث میشود تا حالت موهایتان زیباتر شود.

مدل موی بلند با لایه‌های بلند

این مدل مو کاملا مناسب خانمهایی است که موهای بلندی دارند، از ظاهر یکنواخت موهای خود خسته شده‌اند، اما دلشان نمیاید که موهایشان را زیاد کوتاه کنند! در این حالت بهتر است از آرایشگرخود درخواست کنید که تنها قسمتهای انتهایی موهای شما را به صورت لایه‌ای کمی کوتاه کند. بدین ترتیب، هم موهایتان از حالت سادگی در میایند و هم کوتاه نمی‎شوند.

مدل موی بلند و لایه‌ای همراه با چتری

یکی از چیزهایی که می‎تواند به راحتی چهره شما را کاملا دگرگون کند، مدل موی چتری است. مدل موی چتری در حال حاضر بسیار ترند شده است و طرفداران زیادی پیدا کرده است. برای اینکه مدل موی خاصی داشته باشید، از آرایشگر خود درخواست کنید که موهای شما را مدل لایه‌ای کوتاه کند، قد لایه‌ها را بلند در نظر بگیرد و همچنین، برایتان چتری بگذارد. در این حالت هم موهای اطراف صورت شما حالت جدیدی به خود می‎گیرند و هم قسمتهای پایینی کمی دچار تغییر می‎شوند.

مدل موی لایه‌ای برای خانمهایی با موهای نازک

متاسفانه درست کردن موی نازک کار چندان آسانی نیست. خانم‎هایی که موهای نازکی دارند همیشه با چالشهای گوناگونی مواجه هستند، چون ممکن هر کاری میکنند موهایشان صاف و ساده باقی می‎ماند. بهترین راه حل برای این مسئله این است که موهای خود را مدل لایه‌ای کوتاه کنید. بدین ترتیب هم مدل جدید به خود می‎گیرند و هم پرپشت‌تر و ضخیم‎‌تر به نظر می‎رسند. برای اینکه این مدل مو را خودتان در خانه بی‌آرایید، می‎توانید بعد از اینکه از حمام بیرون آمدید روی موهای نمدار خود کمی موس حجم دهنده بزنید تا حالت زیبایی به خود بگیرند.

مدل موی لایه‌ای با لایه‌های کوتاه برای موهای عادی

اگر جنس موهای شما عادی است اما حجم و ضخامت ندارد، بهتر است که به سراغ مدل موی لایه‌ای با لایه‌های کوتاه بروید. این کار باعث می‎شود علاوه بر اینکه موها حجیم و مدل‌دار بشوند، بلکه حالتی مدرن و شیک هم به خود بگیرند. از آرایشگر خود درخواست کنید که کوتاه کردن لایه‌ها را از موهای قسمت پیشانی و کنار استخوان ابرو شروع کند و این کار را تا پایین موها ادامه بدهد. بدین ترتیب، موهای شما استایلی جالب و جذاب خواهند داشت.

مدل موی لایه‌ای تا پایین گردن

معمولا موهایی که تا پایین گردن هستند، بعد از مدتی حوصله شما را سر می‎برند و ظاهری یکنواخت به خود میگیرند. برای اینکه از این مسئله جلوگیری کنید، می‎توانید موهای خود را مدل لایه‌ای کوتاه کنید. این مدل مو یک مدل موی شیک و کلاسیک اما هم زمان مدرن است. از آرایشگر خود درخواست کنید که در میان موهایتان لایه‌هایی با قد بلند کوتاه کند. این کار باعث می‎شود تا موهایتان حجیم‌تر به نظر برسند.

مدل موی لایه‌ای تا زیر گوش

موی کوتاه در حال حاضر بسیار ترند است و بسیار هم شیک است. اما برای اینکه خط کوتاهی موهایتان بیش از حد توی ذوق نزند، می‎توانید از آرایشگر خود بخواهید که نوک موهای شما را مدل لایه‌ای کوتاه کند. برای اینکه موهای خود را مدل شلخته و شیک درست کنید، به پایین موهایتان کمی موس حجم دهنده بزنید تا به زیبایی حالت بگیرند.

مدل موی لایه‌ای و V شکل

مدل موی v شکل یکی از شیک‎ترین و منحصر به فردترین مدلهای مو است. برای داشتن این مدل مو، از آرایشگر خود درخواست کنید که قسمتهای انتهایی موهای شما را مدل لایه‌ای کوتاه کند. برای اینکه این مدل مو را خودتان به شکلی مدرن درست کنید، می‎توانید با استفاده از یک اتوی موی گرد، نوک موهای خود را کمی حالت دهید.



دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :