chadmin در
0

همه چیز درباره رازهای پنهان دنیای مد و فشن

همه چیز درباره رازهای پنهان دنیای مد و فشن

دنیای مد و فشن که امروزه تبدیل به یک صنعت بزرگ گشته، دنیایی پر از چیزهای مختلف و زیبا است که هر کدام از آن‌ها نیز برای خود دنیایی دارند. در صنعت مد و فن شما با محصولات کیف و کفش، لباس، رنگ‌ها و بسیاری از موارد دیگر که مربوط به استایل و نوع پوشش یک فرد می‌شود، آشنا می‌شوید. اما این صنعت بسیار پر طرفدار برای خود تاریخچه و رازهای پنهانی نیز دارد. با چی بپوشم همراه شوید تا نگاهی بی اندازیم به صنعت مد و فشن و با همه چیز درباره رازهای پنهان دنیای مد و فشن آشنا شویم.

تاریخچه کفش‌های نوک تیز

شروع طراحی کفش‌های نوک تیز به سال‌های بسیار قبل باز می‌گردد. نخستین افرادی که تحت تاثیر این نوع کفش قرار گرفتند، لهستانی‌ها بودند که در دوران دیپلماتیک در سال ۱۳۰۰ میلادی صنعت مد و فشن را وارد انگلستان کردند. کفش‌هایی که اصطلاحا carackowes یا poilaines نامیده می‌شد، کفش‌هایی با طول بسیار زیاد بودند که جلو آن‌ها به اندازه‌ای نوک تیز و کشیده بود که تنها کمی از انگشت شست پا به قسمت تیزی وارد می‌شد، که در واقع بیشتر برای زیباسازی این نوک تیز طراحی شده بود. تا اینکه در سال ۱۳۶۳ طبق قوانینی که انگلستان وضع کرد  افرادی که جز خانواده‌های معمولی بودند که مجبور به کار کردن زیاد بودند باید از کفش ورزشی استفاده می‌کردند و خانم‌هایی که جز خانواده سلطنتی بودند از کفش‌های نوک تیز استفاده می‌کردند به این گونه این نوع کفش در صنعت مد و فشن جایگاه ویژه‌ای پیدا کرد و امروزه بسیاری از خانم‌ها برای مراسمات تشریفاتی و خاص از این نوع کفش استفاده می‌کنند.

چه کسی نیم تنه اسپرت زنانه را اختراع کرد؟

در سال ۱۹۷۷ یکی از دانشجویان خانم دانشگاه ورمونت لیزا ایندال برای پوشاندن بالا تنه خود دچار مشکل شده بود به همین دلیل سعی کرد تا یک نوع نیم تنه آزاد و اسپرت طراحی کند تا همه بتوانند از آن حتی به عنوان یک تاپ استفاده کنند. پس از نخستین طراحی او که به کمک دو تن ازهمکلاسی‌هایش صورت گرفت، شرکتی به نام Jogbra را تاسیس کرد و تمامی نیمه تنه‌های اسپرت را با برند خود به مرحله تولید و عرضه رساند.

رابطه بین شکسپیر و کت بارانی

شاید برایتان جالب باشد که فلسفه کت بارانی و تبدیل شدن آن به عنوان یک پوشاک کاربرد در عرصه مد و فشن چیست. نخستین بار فردی به نام بربری(Burberry) نوعی کت طراحی کرد که پارچه آن ضد آب بود و مردم می‌توانستند در روزهای بارانی از آن استفاده کنند. به گفته خود بربری نخستین بار ایده طراحی این کت را از لابه‌لای اشعار شکسپیر پیدا کرده است و متوجه شده افراد به جز پوشش رسمی برای روزهای بارانی نیز نیاز به پوششی مناسب دارند تا بتوانند زیر باران لذت ببرند.

تاریخچه طراحی گوشواره

تقریبا هیچ کس نمی‌داند که چه زمانی و چگونه گوشواره به عنوان یک اکسسوری مهم وارد استایل خانم‌ها و آقایان شده است و امروزه جز اکسسوری‌های جانبی مهم تلقی می‌شود. تنها می‌توان تاریخ استفاده از آن را بیان کرد که به ۲۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد زمانی که زنان سومری از انواع گوشوارهایی به شکل ماه که از جنس طلا بود بر گوش‌های سوراخ خود می‌آویختند. پس از آن در مصر آقایان نیز از گوشواره استفاده می‌کردند و امروزه نیز گوشواره برای خود جایگاه خاصی در زمینه طراحی جواهرات در دنیای مد و فشن دارد.

لیلی پولیتزر ایده لباس‌های رنگارنگ خود را از کجا کسب کرده است؟

یک روز که لیلی پولیتزر در ساحل برای گذارندن وقت خود یک آبمیوه را باز کرد، ناگهان مخلوطی از مرکبات رنگی نظرش را جلب کرد و ایده‌ای در ذهنش شکل گرفت. او یک طراح لباس بود و اولین ایده‌ای که از آن آبمیوه گرفت طراحی لباس با پارچه‌های رنگی بود از این رو سعی کرد نوعی پارچه با رنگ‌های مختلف چاپ شده را وارد دنیای طراحی لباس کند و پس آن مشتریان او چندین برابر شد و بسیاری از افراد به سمت انتخاب لباس‌های رنگارنگ با طرح‌های مختلف کشیده شدند.

فلسفه پیدایش چتر چیست؟

سالیان سال در بسیاری از کشورها مانند مصر، ژاپن، بین النهرین و هند برای از چتر به عنوان یک سایبان برای ارباب‌ها استفاده می‌کردند تا مانع داغ شدن سرشان در زیر آفتاب شود. تا اینکه در اویل قرن ۱۷ و ۱۸ در مناطقی که باران‌های فصلی بسیار زیادی وجود داشت برای خیس نشدن از آن وسیله که چتر نام داشت مردم عادی نیز استفاده می‌کردند تا اینکه به مرور زمان چترهایی سبک با طرح‌های مختلف جایگزین چترهای قدیمی چوبی و سنگین شد و اینگونه تمام مردم توانستند از چتر استفاده کنند.

تاریخچه دکمه سردست‌های فرانسوی

نخستین بار دکمه سردست را فرانسوی‌ها به عنوان یک گیره برای بستن دستمال سر به هنگام جنگ ساختند. سپس در سال ۱۵۰۰ میلادی که صنعت مد و فشن وارد فرانسه شد و انواع آستین‌های مختلف مردانه را طراحی کردند، تصمیم گرفتند برای اتصال آستین‌ها از دکمه سردست استفاده کنند و اینطور شد که کاربرد این دکمه‌ها از میدان جنگ وارد عرصه مد و فشن شد و امروزه با طرح‌های بسیار شیک و کلاسیکی در بازار ارائه می‌شود.

mobile_sticky_top ad banner


دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :