chadmin در
0

راهنمای مراقبت از پوست خشک

راهنمای مراقبت از پوست خشک

مراقبت از پوست خشک نسبت به پوست چرب کمی سخت‌تر است زیرا به صورت متدوال باید پوست خشک مرطوب نگاه داشت تا آسیب نبیند. پوست خشک جز دسته پوست‌های حساس است که هر لحظه ممکن است در برابر آسیب‌های گوناگون مانند پوسته پوسته شدن یا خراش شدید قرار بگیرد از این رو باید اهمیت بسیار زیادی به آن داد. در این مقاله سعی بر آن شده است تا راهنمای مراقبت از پوست خشک و تمام روش‌های حفاظت از پوست در مقابل مواردی چون آکنه را شرح دهیم. پس اگر پوست خشکی دارید با چی بپوشم همراه شوید تا با راه و روش مراقبت از پوشت خشک آشنا شوید.

مراقبت روزانه از پوست شامل مواردی است که هر روز باید آن را انجام دهید تا پوست شما در طول روز لطافت خود را حفظ کند. مراقبت روزانه به سه دسته مراقبن در صبح، در طول روز و شب تقسیم می‌شود:

مراقبت از پوست خشک در صبح

قدم اول بعد از برخواستن از خواب در صبح باید شستشو صورت با آب سرد باشد. این کار کمک می‌کند تمام سلول‌ها و منافذ پوست شما احساس تازگی پیدا کند.

قدم دوم استفاده از یک مطوب کننده است که برای انتخاب مرطوب کننده سعی کنید از نمونه‌های طبیعی استفاده کنید و پوست خشک خود را کمتر در معرض مواد شیمیایی قرار دهید.

قدم سوم پس از استفاده از مرطوب کننده، استفاده از یک تونر مناسب است. سعی کنید از تونری ستفاده کنید که خشک نباشد و میزان مواد شیمیایی آن حداقل باشد.

در قدم چهارم باید از یک کرم ضد آفتاب استفاده کنید. این کار برای افرادی که در طول روز در معرض نور خورشید هستند بسیار مناسب است. معمولا کرم ضد آفتاب که خاصیت مرطوب کنندگی دارد و SPF 30 دارد برای پوست خشک مناسب است.

اگر جز آن دسته از خانم‌هایی هستید که ترجیح می‌دهید در طول روز آرایش خاصی داشته باشید قدم بعدی برای شما استفاده صحیح از لوازم آرایشی است. سعی کنید از کرم سفید کننده که حاوی مرطوب کننده است و یا کرم‌های bb استفاده کنید و ترجیحا یک آرایش لایت را برای خود انتخاب کنید.

مراقبت از پوست خشک در صبح:

مراقبت از پوست خشک در طول روز

به طور کلی مراقبت از پوست شامل مجموعه‌ای از کارهایی است که هر روزه باید آن‌ها را تکرار کرد تا نتیجه خوبی درایفت کنید. برای مراقبت از پوست خشک در طول روز نیز باید مواردی را به خاطر بسپارید:

اولین قدم استفاده از کرم مرطوب کننده در طول روز است. اگر خشکی پوست شما به قدری زیاد باشد که سریعا مرطوب کننده را به خود جذب کند احتیاج است که در طول روز استفاده از کرم مرطوب کننده را بارها تکرار کنید تا تشنگی پوست شما رفع شود.

دومین قدم در کنار مرطوب نگاه داشتن پوست، مرطوب نگاه داشتن لب‌ها است. قطعا اگر شما پوست خشکی داشته باشید خشکی لب نیز دارید پس سعی کنید از مرطوب کننده‌های لب نیز استفاده کنید.

در کنار استفاده از کرم‌ها که رطوبت رسانی را در لایه‌های پوست انجام می‌دهند شما باید در طول روز از مایعات بسیار استفاده کنید. به طور مثال نوشیدن آب در طول روز به شما کمک می‌کند تا پوستی با طروات داشته باشید.

در کنار نوشیدن آب، رژیم غذایی شما نیز بسیار مهم است. افرادی که پوست خشمی دارند باید در رژیم غذایی خود مواد غذایی حاوی ویتامین را قرار دهند. ویتامین‌ها کمک می‌کنند تا پوست شما فرم طبیعی خود را خفظ کند و رطوبت رسانی شود. سعی کنید از غذاهای سرخ کردنی و یا خام پرهیز کنید تا خشکی سطح پوست شما کاهش یابد.

مراقبت از پوست خشک در طول روز:

مراقبت از پوست خشک در شب

بسیاری از افراد از ضرورت مراقبت از پوست در شب غافل هستند در صورتیکه بسیار مهم است زیرا زمانی که شما می‌خوابید حداکثر بازسازی در سلول‌های پوست رخ می‌دهد. برای مراقبت از پوست خود در شب بهتر است قبل از خواب از کرم‌های مخصوص شب که حاوی مرطوب کننده هستند استفاده کنید و علاوه بر این به موقع خوابیدن و داشتن خواب کافی نیز بسیار مهم است تا پوستی شاداب و سالم داشته باشید از این رو شما باید بین ۷ تا ۸ ساعت در شب بخوابید. قبل از خواب نیز حتما با آب گرم صورت خود را شست و شو دهید تا هرگونه آرایش باقیمانده روی پوست از بین برود.

مراقبت از پوست خشک در شب:

نکاتی برای مراقبت از پوست خشک

  • از حمام کردن با آب داغ خودداری کنید. آب داغ به پوست خشک اسیب جدی وارد می‌‌کند پس سعی کنید همیشه از آب ولرم برای استحمام استفاده کنید.
  • همیشه سعی کنید پس از هر بار شستشو صورت از یک کرم مرطوب کننده استفاده کنید تا کار رطوبت رسانی به پوست به صورت متدوال صورت گیرد.
  • همیشه یک بسته دستمال ممرطوب کننده صورت را در کیف خود همراه داشته باشید تا در صورت بروز هرگونه گرد و غبار بتوانید صورت خود را تمیز نگاه دارید.
  • محیطی که در طول روز در آن قرار دارید تاثیر بسیاری بر روی پوست شما می‌گذارد از این رو بهتر است از انواع دستگاه بخور که رطوبت رسانی در محیط را انجام می‌دهند در خانه خود استفاده کنید.
  • هرگز از محصولات آرایشی یا بهداشتی که حاوی مواد مضر شیمیایی هستند استفاده نکنید زیرا پوست خشک در مقابل مواد شیمیایی بسیار آسیب پذیر و حساس است و ممکن است هرگونه زخم یا التهابی بر روی پوست بوجود آید.
  • استفاده از لباس‌هایی که الطاف نرم و لطیف دارند نیز تاثیر بسیاری بر روی پوست شما می‌گذارد. سعی کنید از پوشیدن لباس‌های زبر خودداری کنید.
  • از آنجا که در طول روز دستتان شما با وسایل مختلف و سختی در ارتباط هستند به خاطر داشته باشید که همیشه کف دست و انگشتان خود را مرطوب نگاه دارید. علاوه بر این اگر در طول روز بدون جوراب یا کفش هستید پاهای خود را نیز باید مرطوب نگاه دارید.
  • به کمک این راهنمای مراقبت از پوست خشک شما می‌توانید نهایت مراقبت را از پوست خود داشته باشید تا دربار هرگونه آسیبی از آن بتوانید حفاظت کنید و علاوه بر این بر زیبایی خود نیز بی‌افزایید.

روش‌های طبیعی برای از بین بردن آکنه بر روی پوست خشک

معمولا وقتی صحبت از آکنه می‌شود بسیاری از افراد گمان می‌کنند تنها پوست‌های چرب است که در معرض آکنه قرار می‌گیرد در صورتی که این اتفاق د رپوست‌های خشک نیز دیده می‌شود. برای درمان آکنه بسیاری به سراغ مواد شیمیایی و کرم و محلول‌های مختلف می‌روند که ممکن است پوست آن‌ها بازخورد خوبی نشان ندهد. اما ما سعی کرده‌ایم روش‌های طبیعی را برای از بین بردن آکنه برای شما شرح دهیم.

توصیه‌های مهم برای درمان آکنه بر روی پوست خشک

استفاده از لوسیون و کرم

اغلب داروهایی که برای درمان آکنه استفاده می‌شود منجر به خشک شدن پوست می‌شود که راه حل خوبی برای افرادی که پوست خشک دارند نیست از این رو توصیه ما به شما استفاده از روغن‌های گیاهی، لوسیون و کرم است. با استفاده از اینگونه مواد علاوه بر مرطوب نگه داشتن پوست آکنه‌های روی پوست را نیز درمان می‌کنید.

استفاده از لوسیون و کرم:

رطوبت رسانی متداوم

شاید اولین سوالی که اکنون به ذهن شما خطور کند این باشد که چگونه با رطوبت رسانی به پوست خشک می‌تواند از آکنه جلوگیری کرد؟ پاسخ این سوال بسیار ساده است زیرا تنها چیزی که شما به آن نیاز دارید مرطوب نگه داشتن پوست است. در واقع اگر شما سعی کنید در طول روز از پوست خود مراقبت کنید و محیط سطح پوست را مرطوب نگه دارید دیگر محیط برای ایجاد آکنه محافظت می‌شود.

رطوبت رسانی

بیش از اندازه پوست خود را شستشو ندهید

شستشو بیش از اندازه پوست سبب می‌شود تا روغن و رطوبت طبیعی پوست نیز به مرور از بین برود. از این رو اگر از یک پاک کننده مخصوص برای شستشو استفاده می‌کنید سعی کنید یک بار در روز، آن هم در پایان روز که قصد پاک کردن آرایش خود را دارید استفاده کنید و در مواقع دیگر تنها از آب برای شستشو استفاده کنید.

چند روش خانگی برای درمان آکنه بر روی پوست خشک

استفاده از پالپ گوجه فرنگی برای درمان آکنه

تحقیقات نششان داده است که خاصیت اسیدی گوجه فرنگی مانع ایجاد آکنه بر روی پوست خشک می‌شود. گوجه فرنگی سرشار از ویتامین آ، ث و کا است که می‌تواند به عنوان جایگزین بسیار خوبی برای درمان آکنه در مقابل لوسیون و کرم‌های گوناگون باشد. برای درست کردن ماسک کافی است یک گوجه فرنگی را خرد کنید سپس آن را بر روی پوست خود به مدت چند دقیقه قرار دهید. این ماسک را چند هفته امتحان کنید تا تفاوت را بر روی پوست خود احساس کنید.

استفاده از پالپ گوجه فرنگی برای درمان آکنه:

استفاده از سیب زمینی برای درمان آکنه

ویتامین سی(C) موجود در سیب زمنی باعث تقویت تولید کلاژن می‌شود و علاوه بر این از آسیب‌های ناشی از اشعه‌های مضر نور خورشید جلوگیری می‌کند. ویتامین ب و اسید نیکوتینیک موجود در سیب زمینی نیز در روشن کردن رنگ پوست بسیار تاثیرگذار است.

استفاده از سیب زمینی برای درمان آکنه:

استفاده از آبلیمو برای درمان آکنه

آبلیمو جز یکی از مواد طبیعی است که خاصیت بسیار زیادی بر روی انواع پوست دارد. خاصیت اسیدی آبلیمو محیط پوست را برای رشد هرگوه آکنه پاکسازی می‌کند و هرگونه جوش آکنه بر روی پوست را خشک می‌کند. اگر از آبلیمو طبیعی استفاده کنید تاثیر بیشتری دارد برای این کار پنبه‌ای را آغشته به چند قطره آبلیمو کنید سپس بر روی محل‌هایی از پوست که آکنه زده چند دقیقه نگه دارید به مرور تمامی آکنه‌ها خشک می‌شود.

استفاده از آبلیمو برای درمان آکنه:

استفاده از سیر برای درمان آکنه

سیر نیز یکی دیگر از مواد طبیعی است که برای درمان پوست بسیار مناسب است. سیر حاوی گوگرد، کلسیم، روی و آلسیین است و تمامی این مواد دارای خواص ضد قارچ و آنتی بیوتیک است. برای استفاده از سیر بهتر است مقداری از آن را با کمی گل میخک کوبیده، سپس مقداری آب ولرم را با آن‌ها مخلوط کرده و بر روی صورت خود بمالید و پس از چند ساعت بشویید.

استفاده از سیر برای درمان آکنه:

استفاده از خیار برای درمان آکنه

خیار جز یکی از سبزیجات بسیار خنک کننده برای پوست است و برطرف کننده هرگونه التهاب پوستی است. برای خنک کردن و تازه کردن پوست خود و درمان آکنه می‌توانید چند برش خیار را برای چند دقیقه بر روی پوست خود بگذارید تا هرگونه التهاب پوستی از بین برود و تمام آکنه‌ها در مدت زمان کوتاهی از روی پوست شما برطرف شود.

استفاده از خیار برای درمان آکنه:



دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :