پردیس بختیاری در
0

راهنمای مراقبت از پوست آقایان

راهنمای مراقبت از پوست آقایان

زمانی که صحبت از مراقبت های پوستی می شود، فکر ما به سمت پوست خانم ها می رود در حالی که پوست آقایان هم نیاز به مراقبت های مداوم دارد.

آیا پوست آقایان با پوست خانم ها فرق دارد؟

شاید این سوال برای شما هم بوجود آمده باشد. در جواب آن باید بگویی که پوست آقایان کمی چرب تر از پوست خانم ها است. البته این در مورد تمام پوست ها صحت ندارد اما اغلب اوقات این گونه است. آقایان به دلیل موهای صورت خود، پوست چرب تری دارند که این از خشکی پوست آنها جلوگیری کرده و روند چین و چروک صورت را به تعویق می اندازد. از طرف دیگر، آقایان به دلیل این که به پوست خود مواد مختلف شیمایی، مانند کرم ها و پودرهای آرایشی، نمی زنند، دچار گرفتگی منافد پوستی نیستند. علاوه بر آن نواسات هورمونی خانم ها را نیز ندارند و کمتر دچار جوش یا آکنه می شوند.

مراقبت های پوستی برای آقایان کدامند؟

یکی از مهمترین مراقبت های پوستی که آقایان هم باید مثل خانم ها انجام دهند، مرطوب کردن پوست صورت در نوبت صبح و شب است. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

ابتدا پوست تان را تمیز کنید. سعی کنید از شستشو کننده هایی استفاده کنید که روغن پوست تان را از بین نبرد. اگر پوست خشکی دارید، از تمیز کننده های حاوی مرطوب کننده هایی چون روغن نارگیل استفاده کنید.

پس از این که پوست تان را به خوبی تمیز کردید، مرطوب کننده بزنید. ما به شما روغن ها را پیشنهاد می دهیم. روغن ها از این رو که به خوبی در پوست نفوذ می کنند و مواد مغذی را به پوست تان می رسانند، گزینه بهتری از مرطوب کننده های شیمیایی هستند.

پس از زدن مرطوب کننده، اگر می خواهید از خانه خارج شوید، از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید. بسیاری از آقایان تنها زمانی که پوست شان دچار خشکی یا آکنه می شوند، به سمت مراقبت های پوستی می روند در حالی که پوست در هر شرایطی به این مراقبت ها نیاز دارد. از این رو بهتر است که قبل از وقوع مشکلات پوستی از آن مراقبت کنید. کرم های ضد آفتاب یکی از چیزهایی است که روزانه به آن نیاز دارید.

به طورکلی هر فردی در گذر زمان و به اصطلاح عامیانه زمانی که پا به سن می گذارد چین و چروک های ریزی روی صورت مخصوصا دور چشم وی ظاهر می شود. برای پیشگیری از این امر، استفاده از کرم دور چشم به شدت توصیه می شود. لارم به ذکر است که استفاده از کرم ضد چروک دور چشم چروک ها از بین نمی برد بلکه کمک می کند تا اثر این عارضه پوستی بیشتر نشود و یا به بیان دیگر روند چروک شدن به تعویق افتد.

چه نوع روغنی مناسب پوست شماست؟

اگر پوست شما چرب است، جوش سر سیاه و منافذ پوستی بازی دارید:

روغن هسته انگور

از روغن هسته انگور استفاده کنید. این روغن برای پوست های چرب گزینه بسیار مناسبی است. اسید لینولئیک موجود در این ماده نیز منافذ سر سیاه پوست شما را از بین می برد، منافذ پوست تان را می بندد و چربی پوست تان را کنترل می کند. این روغن بسیار سبک بوده و به راحتی توسط پوست جذب می شود.

روغن فندق

روغن فندق یکی دیگر از گزینه ها برای پوست های چرب است. این روغن نیز پوست شما را مرطوب کرده بدون این که بر چربی آن بیفزاید.

اگر پوست شما در برخی نواحی چرب و در برخی نواحی دیگر خشک است/ یا اگر نه خشک و نه چرب است:

روغن هسته انگور

روغن هسته انگور روغن سبکی است که هم برای پوست های خشک و هم پوست های چرب مناسب است. این ماده به دلیل آنتی اکسیدان هایی ویتامین سی و ای که دارد، پوست شما را مرطوب و درخشان می کند.

روغن دانه آفتاب گردان

اسیدهای چربی که در روغن دانه آفتاب گردان موجود است، نه تنها کثیفی پوست شما را از بین می برد و منافذ پوست تان را باز می کند، بلکه رطوبت لازم را نیز به پوست شما می رساند.

اگر پوست خشکی دارید:

روغن نارگیل

روغن نارگیل امروزه محبوبیت زیادی در میان مردم دارد. این روغن خاصیت خودش را که رطوبت رسانی به پوست است، ثابت کرده است. خاصیت آنتی باکتریایی این ماده، پوست آقایان را از خشکی و پیری زودهنگام دور نگه می دارد. برای این کار کافیست چند قطره از این روغن را با نوک انگشت ها به صورت و گردن خود بزنید و به آرامی ماساژ دهید تا روغن جذب پوست شود. سپس با یک دستمال تمیز یا پد، روغن اضافی را از پوستتان پاک کنید.

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا درست شبیه به روغن طبیعی پوست شماست. این روغن آب از دست رفته پوست شما را بر می گرداند و موجب درخشندگی و براقی پوست تان می شود.

روغن کنف

روغن کنف نه تنها به طور موقت پوست شما را مرطوب می کند، بلکه اگر به طور مداوم استفاده شود، در دراز مدت نیز خشکی پوست تان را از بین می برد.

نکاتی که باید برای مراقبت از پوست رعایت کنید:

  • روبالشتی خود را هفته ای یک بار عوض کنید زیرا چربی موی شما به آن چسبیده و به پوست صورت تان منتقل می شود.
  • تا جایی که می توانید آب بنوشید.
  • مقدار مصرف شکر و کافیئن تان را کنترل کنید. این دو ماده سیستم بدن شما، از جمله آنهایی که چربی تولید می کنند را تحریک می کند و منجر به چرب شدن بیشتر پوست تان می شود.

 

 

 

 

mobile_sticky_top ad banner


دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :