شایسته عسگریان در
0

راز درخشندگی پوست از زبان متخصصین پوست سلبریتی‌ها

راز درخشندگی پوست از زبان متخصصین پوست سلبریتی‌ها

شاید بارها از خود پرسیده باشید که راز زیبایی و درخشندگی و جوانی پوست سلبریتی‌ها چیست. بهتر است بدانید که این افراد به‌تنهایی به این مهم دست پیدا نکرده‌اند، بلکه متخصصین پوست و میکاپ آرتیست‌های حرفه‌ای متعددی در کنارشان حضور دارند که از روش‌های منحصربه‌فردی برای جوان نگاه داشتن پوست آن‌ها استفاده می‌کنند. در این مطلب، به راز درخشندگی پوست از زبان متخصصین پوست سلبریتی‌ها می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

ماساژ صورت

یکی از مهمترین رازهای درخشندگی پوست از زبان متخصصین پوست سلبریتی‌ها، ماساژ صورت است که افراد عادی هم می‌توانند روزانه و بدون هزینه این کار را انجام دهند. از نوک انگشتانتان برای ماساژ دادن صورتتان استفاده کنید. انگشتتان را به روغن یا سرم صورت آغشته کنید و صورت را به‌سمت بالا ماساژ دهید. این کار باعث افزایش جریان خون شده و به شما آرامش می‌دهد و صورتتان را زیبا می‌کند.

خم شوید

به‌مدت سه دقیقه در روز، سرتان را خم کنید و صورتتان را به‌صورت وارونه نگاه دارید. این کار در درازمدت، باعث درخشان شدن پوست می‌شود.

ماسک صورتتان را عوض کنید

اگر می‌بینید که پوست صورتتان، درخشندگی سابق را ندارد، ماسک صورتتان را با توجه به شرایط عوض کنید. ممکن است این اتفاق، بخاطر جت لگ یا همان خستگی ناشی از پرواز زیاد و تغییر ساعت فیزیولوژیک بدنتان باشد یا خشکی بیش از حد یا مسائل دیگر. باتوجه به شرایط، ماسک صورتتان را انتخاب کنید.

پیش از استفاده از مرطوب‌کننده یا سرم پوست، از شیر پاک‌کن استفاده کنید

این کار مانند شست‌وشوی صورت با آب عمل می‌کند. ابتدا صورتتان را خوب پک کنید، سپس از کرم‌ها و سرم‌های تغذیه کننده پوست استفاده کنید تا پوستتان آبرسانی یا هیدراته شود.

از کرم شب استفاده کنید

لایه بیرونی پوست شما به‌دلیل قرار گرفتن در معرض آسیب‌های محیطی، بیشتر از تمامی لایه‌های آن آسیب‌پذیر است. به‌همین دلیل شب هنگام، فرصت خوبی برای محافظت از این لایه است. برای این کار می‌توانید از کرم‌های مخصوص شب استفاده کنید؛ البته معمولا بهتر است که افراد بالای ۳۵سال از این نوع کرم‌ها استفاده کنند.

ویتامین سی را در برنامه خود بگنجانید

ویتامین سی، راز درخشندگی پوست است. یکی از بهترین روش‌ها برای بهره بردن از ویتامین سی، استفاده از آن در برنامه غذایی است؛ مثلا خوردن انواع مرکبات، اما اگر قصد دارید از این ویتامین در محصولات مراقبت از پوست خود نیز استفاده کنید، می‌توانید هرروز صبح پنج قطره سرم ویتامین سی را برروی صورتتان بچکانید و بمالید. این کار باعث بهبود رنگ پوست و از بین بردن لکه‌های پوستی می‌شود.

از لایه‌بردار استفاده کنید

استفاده از لایه‌بردار بهتر است که طبق دستور پزشک متخصص پوست انجام شود، اما می‌توانید از لایه‌بردارها یا اسکراب‌های درصد پایین و ضعیف موجود در داروخانه‌ها استفاده کنید و شب‌ها صورت خود را با آن بشویید. فقط یادتان باشد که هنگام استفاده از لایه‌بردارها نباید زیاد در معرض نور آفتاب یا سوز سرما قرار بگیرید، زیرا پوستتان ضعیف‌تر می‌شود.

به منافذ پوست توجه کنید

هر موردی را که باعث بسته شدن منافذ پوست می‌شود، از بین ببرید؛ مثل جوش‌های سرسیاه. منافذ پوست درواقع راهی برای مفس کشیدن پوست هستند و اگر بسته شوند، پوست به زبان ساده نمی‌تواند نفس بکشد و سلول‌های آن از بین می‌رود. وجود سلول‌های مرده روی پوست باعث کدر و مات شدن آن می‌شود.

پوست را خنک نگاه دارید

در مواقعی که پوستتان خسته و کدر است، می‌توانید یک یا چند قطعه یخ را درون پارچه‌ای بگذارید و آن را برروی صورتتان قرار دهید تا زمانی که یخ‌ها آب شوند. این کار باعث می‌شود که به پوست، شوک وارد شود و کشیده و سرحال شود.

حمام نمک بگیرید

هیچ‌چیز مانند حمام نمک باعث سرحال شدن پوست نمی‌شود. درواقع حمام نمک، یکی از مهمترین رازهای درخشندگی پوست است. این کار، پوست را نرم‌تر و تمیزتر کرده و پوست شما را مانند پوست بچه‌ها لطیف می‌کند. برای این کار می‌توانید از نمک مخصوص حمام که در داروخانه‌ها موجود است، استفاده کنید.



دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :