شایسته عسگریان در
0

انواع جوراب و کاربردهای آن‌های برای خانم‌ها و آقایان

جوراب‎‌ها آن بخش از استایل را تشکیل می‌دهند که به‌نظر جزیی و بی‌اهمیت می‌آید، درصورتیکه اصلا اینگونه نیست. جوراب قشر مظلوم جامعه استایل را تشکیل می‌دهد؛ بخشی که شاید چندان به چشم نیاید، اما اگر به‌درستی انتخاب نشده و با سایر آیتم‌های استایل هماهنگ نشود، استایل را زیر سوال برده و تاثیرات بدی برروی آن می‌گذارد. امروز قصد داریم تا شما را با انواع جوراب‌های زنانه و مردانه از نقطه‌نظر ارتفاع و کاربردهای آن‌ها آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

مطالب مرتبط:

راهنمای خرید جوراب رنگ پا

راهنمای انتخاب جوراب برای آقایان

نحوه ست کردن کفش، جوراب و شلوار مردانه

راهنمای خرید جوراب زنانه

جوراب کالج یا پاپوش

کاربرد این نوع جوراب‌ها از نامشان مشخص است؛ جوراب‌هایی که برای کفش‌های ساق کوتاهی مانند لوفر یا کفش کالج، کفش قایقی، برخی اسنیکرزها و… درست شده‌اند. هدف از تولید جوراب کالج، دیده نشدن آن‌هاست. چون پوشیدن کفش بدون جوراب ازنظر سلامتی و بهداشتی، مناسب نیست، مواقعی که جوراب نباید در پا دیده شود، از جوراب کالج استفاده می‌کنند. این جوراب، هم زنانه است و هم مردانه.

جوراب قوزکی

این نوع جوراب‌ها هم شباهت زیادی به جوراب کالج دارند که البته روی قوزک پا را می‌پوشانند. معمولا افرادی از این نوع جوراب‌ها استفاده می‌کنند که دوست ندارند پایشان بدون جوراب دیده شود و بیشتر مناسب لوفر یا کفش کالج، کفش قایقی و کفش آکسفورد هستند و هم خلنم‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند و هم آقایان. از این نوع جوراب‌ها به‌عنوان پاپوش خانگی در زمستان نیز استفاده می‌شود.

جوراب مچی یا ساق کوتاه

معمولا خانم‌ها و آقایان از این نوع جوراب‌ها برای کفش‌های ورزشی یا کفش‌های تنگ استفاده می‌کنند که از تاول زدن پا و قوزک پا جلوگیری می‌کند. جوراب مچی برای استایل همراه با شلوار پارچه‌ای آقایان، دامن خانم‌ها و شلوارک زنانه و مردانه مناسب است و آقایان و خانم‌ها می‌توانند در محل کارشان نیز جوراب مچی همرنگ با شلوار یا رنگ متناسب با آن را انتخاب کنند تا استایلی حرفه‌ای داشته باشند.

جوراب نیم‌ساق

طول این جوراب‌ها معمولا ۱۵ الی ۲۰سانتی‌متر است و تا بخشی از بالای مچ پا را می‌پوشاند. به این نوع جوراب‌ها، جوراب اسپرت نیز می‌گویند. جوراب نیم‌ساق، مناسب کفش‌های رسمی و مجلسی مردانه و زنانه بوده (که در هنگام نشستن، پا از زیر شلوار دیده نشود) و می‌توان از آن برتی فعالیت‌های خارج از منزل مثل پیاده‌روی به‌خصوص در فصل زمستان نیز استفاده کرد.

جوراب ساقدار

جوراب ساقدار برای فصل پاییز و زمستان بسیار مناسب است، زیرا گرمای ساق پا را به‌خوبی در زیر شلوار یا دامن حفظ می‌کند. خانم‌ها می‌توانند این نوع جوراب‌ها را با پیراهن‌ها یا دامن‌های کژوآل ست کنند و آقایان نیز آن را همراه با شلوارهای زمستانی یا شلوارک بپوشند؛ البته این نوع جوراب‌ها بیشتر مناسب استایل آقایان است.

جوراب ساق بلند یا زیر زانو

جوراب ساق بلند تبدیل به یکی از جذاب‌ترین ترندهای اخیر استایل شده، به‌خصوص برای خانم‌ها. جوراب زیر زانو تناسب زیادی با بوت‌های دخترانه دارد و بسیار نیز مناسب فصل سرد زمستان است؛ به‌طوری که در دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی، بخشی از پوشش یونیفورم دختران مدرسه‌ای را تشکیل می‌داد.

جوراب بالای زانو

جوراب بالای زانو بیشتر درمیان خانم‌ها طرفدار دارد؛ به‌خصوص دخترانی که عاشق تنوع هستند. دختران معمولا با پوشیدن جوراب بسیار بلند رنگی‌رنگی، از آن به‌عنوان جایگزین شلوار استفاد می‌کنند و آن را همراه با مانتوی بلند یا نیمه‌بلند یا دامن می‌پوشند. این جوراب‌ها که به جوراب‌شلواری نیز شبیه است، هم مناسب فصل زمستان است و هم استایلتان را خاص می‌کند و برای رویدادهای ورزشی نیز مناسب است.



دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :