شایسته عسگریان در
0

برای مقابله با ویروس کرونا، لباس‌ها را چگونه ضدعفونی کنیم؟ + پیشنهاد خرید

برای مقابله با ویروس کرونا، لباس‌ها را چگونه ضدعفونی کنیم؟ + پیشنهاد خرید

مدتی است که ویروس جدید کرونا به اوج خود رسیده است و مردم تمامی دنیا را در کشورهای مختلف، درگیر خود کرده است. درست است که زندگی ادامه دارد و نباید اجازه بدهیم که غم، ناراحتی و افسردگی ناشی از وجود بیماری اپیدمی در کشور، باعث گوشه‌نشینی و استرس ما شود، زیرا استرس خود باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن شده و بدن ما را برای جایگزینی ویروس کرونا آماده‌تر می‌کند، اما به‌هیچ عنوان هم نباید این بیماری همه‌گیر را دست‌کم گرفت و نکات ایمنی و روش‌های پیشگیری را فراموش کرد.

راهکار مقابله با کرونا

متاسفانه به‌دلیل اینکه این ویروس، جهش‌یافته و جدید محسوب می‌شود، درمان و دارویی برای آن وجود ندارد و تنها راه مقابله، پیشگیری است. مهمترین راه پیشگیری نیز شستن مداوم دست‌ها با آب گرم و صابون به مدت ۲۰ثانیه و تقریبا یک الی دوساعت یکبار و به‌محض دست زدن به سطوح یا اشیای مشکوک است.

به‌هیچ عنوان در این ایام روبوسی نکنید و دست ندهید. از افراد فاصله حداقل یک متری بگیرید. تا جایی که می‌توانید خودتان و کودکتان در منزل بمانید تا این بیماری ریشه‌کن شود. اگر خارج شدنتان از منزل ضرورت دارد، حتما دستکش یکبار مصرف به دست کنید. لوازمی را که از بیرون از منزل می‌آورید، ضدعفونی کنید. خریدهایتان را اگر قابل شستن هستند، ضدعفونی کنید، اگر هم خوراکی‌هایی هستند که نمی‌توان آن‌ها با صابون ضدعفونی کرد، به‌مدت ۷۲ساعت در یخچال یا فریزر نگاه دارید و سپس مصرف کنید.

سطوحی را که مدام با آن در تماس هستید، مانند دستگیره‌های در، گوشی موبایل، تبلت، لپ‌تاپ، پریز برق، کلید و سوییچ و… را مدام با الکل ضدعفونی کنید.

اگر مشکوک به کرونا هستید و علائمی مانند تب و سرفه دارید، آزمایش بدهید و تا زمان مشخص شدن نتیجه، در منزل بمانید و با کسی تماس نداشته باشید.

ضدعفونی کردن لبا‌س‌ها

پزشکان متخصص عفونی درباره ضدعفونی کردن لباس‌ها عنوان کرده‌اند که اگر با فرد بیمار در تماس نیستید، نیازی به ضدعفونی کردن لباس‌هایی که هنگام بیرون رفتن از منزل پوشیدید، نیست و اگر با فرد بیمار یا مشکوک در تماس بودید، همان خارج از منزل، لباس را ضدعفونی کنید، اما درکل بهتر است که وقتی از بیرون می‌آیید، لباس‌هایتان را دم در دربیاورید و آن‌ها را در سبد یا پلاستیک مخصوصی بگذارید تا دوباره از همانجا لباس‌ها را بردارید و هنگام بیرون رفتن بپوشید. بهتر است که عمل ضدعفونی کردن لباس‌ها هرروز و مداوم انجام نش.د، اما اگر هم قصد ضدعفونی کردن لباس‌ها را دارید، به‌هیچ عنوان از الکل صنعتی استفاده نکنید، زیرا درصورت جذب شدن به بدن، باعث بروز مشکلاتی ازجمله کوری، نارسایی کلیه و… می‌شود. استفاده از الکل اتانول نیز تنها برای ۳ الی ۴ساعت، محیط را ضدعفونی نگاه می‌دارد، بنابراین نباید سطوح را غرق الکل کنید. بهتر است که الکل را با آب مخلوط کنید و استفاده کنید.

مواد ضدعفونی‌کننده برپایه الکل

بهترین کار (حتی بهتر از استفاده از الکل)، استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده برپایه الکل است، زیرا استفاده مداوم از الکل باعث خشکی پوست می‌شود که البته با کرم مرطوب‌کننده یا وازلین برطرف می‌شود.

پیشنهاد خرید مواد ضدعفونی‌کننده

قرص وایتکس بدون بو، سفید کننده و ضد عفونی کننده بوده و برای شستشوی ظروف و آبکشی، سفید کردن و شست‌وشوی لباس‌های کثیف با ماشین لباسشویی یا به صورت دستی، برای شستشوی وان و سطوح حمام و جرم‌گیری و گند زدایی توالت مناسب است. این قرص که در بسته ۳۲عددی ارائه می‌شود، عطری مشابه عطر لیمو دارد.

محلول سفید کننده غلیظ مناسب برای سطوع عمودی و مصرف کمتر است و همانطور که مشخص است، می‌توان از آن برای ضدعفونی کردن پارچه‌های سفید استفاده کرد.
قرص وایتکس بدون بو «Novelty» (نوولتی) با عطر «Mint» (نعناع) یک سفید کننده‌ی موثر و بی خطر است. این محصول در بسته بندی کوچکی به تعداد ۳۲ عدد و وزن ۱۶۰ گرم عرضه شده و معادل ۲۰۰ لیتر وایتکس است. این محصول قابلیت استفاده برای نظافت، ضد عفونی کردن، جرم‌گیری و سفید کنندگی سطوح مختلف آشپزخانه، سرویس‌های بهداشتی و حمام و همچنین لباس را دارد. مزیت این محصول، عدم استنشاق گاز کلر و ایجاد تهوع و سردرد در افراد است.

 

mobile_sticky_top ad banner


دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :