شایسته عسگریان در
0

اصولا لایه‌لایه لباس پوشیدن در زمستان

اصولا لایه‌لایه لباس پوشیدن در زمستان

هنوز مدتی از زمستان باقی مانده و جبهه‌های هوای سرد درحال رفت‌وآمد هستند. به‌همین دلیل پوشیدن لباس گرم برای حفاظت از سرما و نیز جلوگیری از سرماخوردگی، بسیار مهم است؛ اما در این میان مسئله شیک‌پوشی نیز پیش می‌آید. اگر اصول لایه‌لایه لباس پوشیدن به‌خوبی رعایت نشود، نه‌تنها تاثیر خاصی در حفظ گرمای بدن ندارد، بلکه فرد را چاقتر نیز نشان می‌دهد و ممکن است لباس‌ها نیز اصطلاحا به‌هم نیایند. ما در این مطلب، مهمترین اصول لایه‌لایه لباس پوشیدن را با شما درمیان می‌گذاریم. با ما همراه باشید.

یقه‌اسکی را زیر هر لباسی می‌توانید بپوشید

یقه‌اسکی یا لباس بافتنی یقه‌گرد، یکی از مهمترین آیتم‌های لایه‌لایه لباس پوشیدن است که باعث حفظ گرمای بدن نیز می‌شود. بهترین روش محافظت در برابر سرما، پوشاندن گردن و سینه است که این لباس به‌خوبی از عهده این کار برمی‌آید. این نوع لباس‌ها را می‌توان زیر هر لباسی پوشید؛ از بلوز یقه دکمه‌دار گرفته تا پیراهن رسمی و مهمانی یا حتی پوشیدن بلوز یقه‌گرد یا یقه‌اسکی زیر هودی اورسایز.

 

به‌دنبال لباس‌هایی باشید که پارچه عایق دارند

برخی لباس‌ها از پارچه‌هایی درست شده‌اند که بدون اینکه وزن زیادی داشته باشند، گرمای بدن را حفظ می‌کنند. درحقیقت، این نوع پارچه‌ها بسیار سبک هستند، به‌طوریکه شما می‌توانید چندین لایه لباس را روی هم بپوشید، بدون اینکه حجیم به‌نظر برسید. به‌طور مثال، پارچه‌هایی مانند پشم، کشمیر و فلیس (نوعی پشم نرم و ظریف فاقد مواد گیاهی)، همگی سبک هستند و گرمای بدن را حفظ می‌کنند. ما پارچه‌ای مانند کتان را پیشنهاد نمی‌کنیم؛ به‌خصوص در روزهای بارانی، زیرا رطوبت را جذب کرده و هم سنگینتر می‌شود و هم گرمای بدنتان را به خود جذب می‌کند و سردتان می‌شود.

کت‌های آستردار یا کت دولایه را امتحان کنید

یکی از آیتم‌هایی که سلبریتی‌ها برای لایه‌لایه لباس پوشیدن از آن زیاد استفاده می‌کنند، کت آستردار است؛ برای مثال، کت بلیزر همراه با کت مردانه؛ کت چرم همراه با کت خز مصنوعی یا کت جین زیر ترنچ (بارانی). برای اینکه در این استایل، حالت زیبا و شیکی داشته باشید، کت بیرونی خود را طوری انتخاب کنید که یقه‌اش برروی شانه‌هایتان بیفتد.

اگر احساس می‌کنید که با لایه‌لایه لباس پوشیدن، حجیم و بزرگ به‌نظر می‌رسید، کتی را انتخاب کنید که در قسمت کمر تنگ شود. به این صورت، اندامتان شبیه به ساعت شنی می‌شود.

جوراب پشمی بلند را فراموش نکنید

غیر از گرم نگاه داشتن سینه و گردن، پا نیز بخش بسیار مهمی از بدن است و گرم نگاه داشتن آن باعث حفظ گرمای بدن می‌شود؛ به‌همین دلیل، جوراب‌ها جزو مهمترین آیتم‌های استایل زمستانی است. البته انتخاب جوراب ضخیم، نیاز به دقت دارد، چون پا بخش حساسی نیز هست. جورابی بپوشید که وقتی پایتان را درون کفش قرار می‌دهید، بتوانید اندکی انگشت شستتان را تکان بدهید. جوراب‌های پشمی در گرم نگاه داشتن پا معجزه می‌کنند و ازطرفی ضدآب هستند (هرچند رطوبت را جذب می‌کنند). فلیس نیز جنس مناسبی برای جوراب در روزهای برفی و هنگام قدم زدن در برف است. ازطرفی جوراب‌های بلند پشمی (اگر در انتخاب رنگشان دقت کنید و آن‌ها را همراه با شلوارهای تنگ یا ساق‌های پشمی بپوشید)، نقش مهمی در زیبایی استایل زمستانی شما ایفا می‌کنند.

یک جفت بوت زیبا و راحت انتخاب کنید

بوت، مهر آخر استایل لایه‌لایه زمستانی است. انتخاب یک بوت راحت که حتی ارتفاعش تا زانو یا بالای آن یعنی ران هم برسد، به جذابیت استایل لایه‌لایه شما اضافه می‌کند. ازطرفی بهتر است که به راحتی خودتان نیز در قدم زدن در روزهای برفی توجه کنید، مثلا بوت‌های بلند با کف تخت که برای موقعیت‌های کژوآل نیز مناسب هستند. این نوع بوت‌ها برای ست کردن با دامن و پیراهن نیز بسیار مناسب و شیک هستند.



دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :