تحریریه چی بپوشم در
111

فقط در 3 مرحله ساده فرم صورت خود را پیدا کنید تا درست آرایش کنید

فقط در 3 مرحله ساده فرم صورت خود را پیدا کنید تا درست آرایش کنید

وقتی شکل فرم صورت خود را بشناسید، بهتر می توانید درک کنید که چگونه آرایش می تواند جلوه های مختلفی ایجاد کند. در ادامه راهنمایی را برای پیدا کردن فرم صورت ارائه داده‌ایم. با ما همراه باشید.

پیدا کردن فرم صورت

6 شکل رایج صورت

به طور کلی، شش شکل مختلف صورت وجود دارد:

بیضی:

صورت های بیضی به طور متناسب در یک صفحه عمودی متعادل هستند و بلندتر از پهن هستند. افرادی که صورت‌های بیضی دارند معمولاً دارای خط فک و چانه گرد هستند. پیشانی معمولاً پهن ترین قسمت صورت بیضی شکل است.

گرد:

صورت های گرد کوتاه با ویژگی های نرم و خط موی پهن است. استخوان گونه پهن ترین قسمت صورت گرد است و پیشانی و خط فک تقریباً به یک اندازه هستند.

مربع:

صورت های مربعی با یک خط موی پهن و یک خط فک قوی و زاویه دار مشخص می شوند. پهنای پیشانی، گونه و خط فک برای این فرم صورت تقریباً برابر است. این شکل صورت به اندازه پهن است.

مستطیل:

شکل صورت مستطیل، تغییر شکل صورت مربع است. این شکل مستطیل صورت بلندتر از پهن است – پیشانی، گونه ها و خط فک عموماً در یک عرض هستند.

قلب:

صورت های قلبی شکل معمولاً چانه ظریف و باریکی دارند، مانند نوک قلب (از این رو نام آن است). افرادی با این فرم صورت اغلب دارای خط موی نوک تیز هستند. استخوان گونه پهن ترین قسمت این فرم صورت است.

الماس:

شکل صورت الماسی، تغییر شکل قلب است. چانه نوک تیز و گونه های بلند این فرم صورت را مشخص می کند. صورت های الماسی شکل نیز معمولاً پیشانی باریک دارند.

فرم-صورت-خود-را-پیدا-کنید

چرا درک شکل صورت شما مهم است؟

دانستن شکل صورت به شما امکان می دهد با ابعاد بازی کنید:

 شما می دانید روی کدام قسمت از صورت خود تاکید کنید. هنگامی که فرم صورت خود را بشناسید، خواهید فهمید که چه قسمت هایی از صورت شما می تواند بیشتر برای درخشش شما استفاده کند. به عنوان مثال، اگر صورت گرد دارید، می توانید رژگونه را کمی بالاتر روی استخوان گونه خود بزنید تا ساختار استخوانی خود را برجسته کند.

شما می دانید که باید روی کدام قسمت از چهره خود تاکید نکنید. دانستن فرم صورت خود همچنین می تواند به شما نشان دهد که روی کدام قسمت ها باید تاکید نکنید. اگر فک مربعی دارید، می توانید از آرایش کانتورینگ برای نرم کردن لبه ها و کمک به ایجاد گردی بیشتر استفاده کنید.

شما می توانید بهترین مدل مو را انتخاب کنید. مدل موی شما می تواند نقش مهمی در نحوه تاکید شما بر صورت داشته باشد. اگر در انتخاب مدل موی جذاب مشکل دارید، شکل صورت خود را در نظر بگیرید. دانستن فرم صورت خود می تواند به شما کمک کند بهترین مدل مو را متناسب با ویژگی های خود پیدا کنید. یک جستجوی آنلاین سریع یا مشاوره با یک آرایشگر می تواند به شما در انتخاب مدل آرایش مناسب کمک کند.

چگونه شکل صورت خود را تعیین کنیم

تعیین فرم صورت شما یک فرآیند آسان است. قبل از شروع، موهای خود را از صورت خود جدا کنید، تا از انسداد جلوگیری شود.

پهن ترین قسمت صورت خود را پیدا کنید. به آینه نگاه کنید و تصمیم بگیرید که چه قسمتی از صورت شما پهن تر است (می توانید این کار را با دید انجام دهید یا از یک متر نواری انعطاف پذیر استفاده کنید). اگر پیشانی پهن دارید، شکل صورت شما بیضی است. اگر استخوان گونه شما پهن ترین نقطه است، صورت شما گرد یا به شکل قلب است (برای تعیین به مرحله بعدی بروید). اگر پهنای صورت شما به طور مساوی به نظر برسد، احتمالاً صورت شما مربع است.

شکل فک خود را مشخص کنید. شکل فک شما می تواند شکل صورت شما را بیشتر تعیین کند – اگر کوتاه یا گردتر باشد، صورت شما گرد است. اگر خط فک شما نوک تیز و باریک است، صورت شما به شکل قلب است. اگر خط فک قوی با زوایای تیز دارید، این نشان دهنده مربعی بودن صورت شماست.

طول و عرض صورت خود را مقایسه کنید. اگر هنوز در مورد فرم صورت خود مطمئن نیستید، طول صورت خود را با عرض آن اندازه بگیرید. از مرکز خط مو تا نوک چانه اندازه گیری کنید. سپس از سمت چپ صورت خود به سمت راست اندازه گیری کنید. اگر صورت شما بلندتر از پهن است، ممکن است صورت بیضی شکل داشته باشید. اگر پهن تر از بلندی صورت شما باشد، ممکن است شکل صورت شما گرد یا قلبی باشد. اگر طول صورت شما دو برابر پهن است، ممکن است صورت مستطیلی داشته باشید. اگر صورت شما به اندازه پهن است، ممکن است شکل صورت شما به صورت الماس یا مربع باشد.

 

منبع: خیلی‌شیک‌باش



دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :