نیلوفر شهدوست در
608

کمد لباس 6 خانم مشهوری که این روزها صدا و سیما را در مشت‌شان دارند!

کمد لباس 6 خانم مشهوری که این روزها صدا و سیما را در مشت‌شان دارند!

مجریان زن صدا و سیما همیشه با محدودیت‌های زیادی در انتخاب تیپ و استایل روبه‌رو بوده‌اند. اگر برنامه‌های دهه ۷۰ و ۸۰ را به خاطر داشته باشید، حتما یادتان است که چیزی جز چند رنگ محدود و مدل‌های مشابهی از مانتوهای گشاد و مقنعه‌های بلند در کار نبود. این روزها، اوضاع کمی تغییر کرده است. انگار صدا و سیما به مجریان خود اجازه می‌دهد که کمی متفاوت‌تر لباس بپوشند. هرچند که تیپ و استایل‌ها عوض شده و شاید بهتر از قبل است، اما دیگر صداوسیما به اندازه آن روزهای قدیم، مخاطبی ندارد. دیگر برنامه‌ای مانند دنیای تصویر یا خانواده، مخاطبانی پرتعداد ندارد و مجموعه‌ای مانند رادیو هفت در کار نیست که بتواند افرادی از هر طیف و قشری را پای تلویزیون بنشاند. اجازه بدهید که به بهانه تغییرات تیپ و استایل مجریان در سال‌های اخیر، نگاهی به تعدادی از آن‌ها داشته باشیم.

استایل مجریان خانم صدا و سیما

ملیکا شریفی‌نیا

استایل مجریان خانم صدا و سیما

شریفی‌نیا بازیگر است و از کودکی در دنیای تصویر حضور داشته است. او که به راحتی و با اعتماد به نفس، کار اجرای برنامه مشهور کودک شو را به عهده گرفته، از تیپ متفاوت و شادی هم برای خود بهره می‌برد. او معمولا به سراغ رنگ‌های شاد می‌رود و روسری‌هایش را هم مدل متنوعی می‌بندد. استفاده از کت‌های زیبا، رنگ‌های جذاب و اکسسوری‌هایی مانند عینک رنگی نشان می‌دهد که او به استایل خود فکر می‌کند. اینکه چنین روندی، انتخاب خود اوست یا پای طراح لباس به میان است، مشخص نیست. با این حال، او به رغم تمام محدودیت‌های موجود در صداوسیما، انتخاب‌های متفاوت و متناسبی برای استایلش دارد. برای برنامه‌ای که درباره کودکان و برای آن‌هاست، نیاز به فضایی رنگی و شاد وجود دارد. به نظر می‌رسد که ملیکا این موضوع را درک کرده و خوب ظاهر می‌شود.

 المیرا شریفی مقدم

استایل مجریان خانم صدا و سیما

شریفی مقدم که به اظهارنظرهای پرشمار و غیرضروری در رسانه‌های مختلف مشهور است، از مجریان توانا و خوش‌صدای تلویزیون به شمار می‌رود. در زمینه استایل هم حرف چندانی برای گفتن ندارد و سبک پوشش او کاملاً مطابق با معیارهای پوشش از همان سال‌های بعد از انقلاب اسلامی تاکنون است. البته او به سراغ ست‌کردن رنگ‌های مناسب می‌رود. ولی در این زمینه هم خلاقیت چندانی ابراز نمی‌کند. اگر دهه شصتی یا هفتادی باشید، حتماً به یاد دارید که بسیاری از معلم‌ها در بخشی از آن دوران، به پوشیدن چنین سبک‌هایی از مقنعه و مانتو روی آورده بودند. در هر حال، این سبک خسته‌کننده است و نکته خاصی برای بررسی ندارد.

مبینا نصیری

استایل مجریان خانم صدا و سیما

مبینا از مجریان تازه و جوانی است که سعی می‌کنند با پوشش‌هایی متنوع‌تر ظاهر شوند. انصافا هم نسل جدیدتر در انتخاب لباس و پوشش خود در تلویزیون موفق‌تر بوده است. البته نباید این را هم در نظر بگیریم که احتمالاً محدودیت‌های موجود در این زمینه، برای آن‌ها کمتر شده است. در هر حال مبینا نصیری خوش‌پوش است و از رنگ‌های شاد و ست‌های خوبی در تیپ خود بهره می‌برد. تصاویری که از او در خارج از برنامه‌های صداوسیما دیده می‌شود هم نشان می‌دهد که مانند بسیاری از زنان و دختران امروزی به استایل خود اهمیت می‌دهد و خوش‌پوش است.

روژین کائنی

استایل مجریان خانم صدا و سیما

روژین کائنی هم از مجریان مشهور صداوسیماست که در پوشش خود برای برنامه‌های تلویزیون، آنچنان خلاقانه عمل نمی‌کند. او تابع همان کلیشه‌های رایجی است که پیش‌تر گفتیم. اما چهره خوب و معصومی که دارد، باعث شده، استایل‌های آراسته ولی تکراری او خوب به نظر برسند. روژین هم مانند شریفی مقدم به رعایت چارچوب‌های صدا و سیما اصرار زیادی دارد و اهل سرپیچی، کمی تنوع یا دست‌کم خلاقیت به خرج‌دادن در این حیطه نیست.

مژده لواسانی

استایل مجریان خانم صدا و سیما

مژده لواسانی کِیس بسیار عجیبی درمیان مجریان صدا و سیماست. او به رغم داشتن حجاب کامل، همیشه از نظر ظاهری و استایل مورد توجه است. این را مدیون سلیقه خوب خود در انتخاب تیپ حتی با وجود چادر است. او که از پوشش چادر استفاده می‌کند، راه‌های زیادی برای بروز خلاقیت در استایل ندارد. اما با این حال، انتخاب روسری‌هایی خوش‌رنگ و ست‌کردن آن با جزئی از تیپ خود یا آن چادر بسیار آراسته‌ای که به سر دارد و کیف‌هایی که در مراسم گوناگون به دست می‌گیرد، نشان از خوش‌سلیقگی‌اش دارند. او از اکسسوری‌های متفاوت و متنوعی مانند ساعت‌های شیک و خوش‌رنگ هم کمک می‌گیرد و در شمار مجریان خوش‌چهره، خوش‌صدا و خوش‌پوش صداوسیماست. تسلط او به فن بیان و صحبت‌کردن هم باعث می‌شود که همیشه جلب توجه کند. لواسانی از سن کم شروع به کار کرده و هنوز در سال‌های جوانی به سر می‌برد. با این حال، از همان ابتدای کارش هم اعتماد به نفس زیاد و ویژگی‌های مناسبی برای حضور در تلویزیون داشت.

ژیلا صادقی

استایل مجریان خانم صدا و سیما

صادقی از جنجالی‌ترین مجریان زن صدا و سیمای ایران است که به دلیل اظهارنظرهای پرشمار پیرامون تقریبا هر موضوعی، زیاد محبوب نیست. او که انگار همیشه از زدن ساز مخالف در هر زمینه‌ای، لذت می‌برد و به دنبال حواشی و جنجال‌های رنگارنگ است، در زمینه پوشش هم با مجریان دیگر صدا و سیما تفاوت دارد. او سعی می‌کند که به سراغ رنگ‌های خاص برود یا مدل‌های عجیب و متنوعی استفاده کند. در بسیاری از مواقع هم تلاشش به نتیجه نمی‌رسد و مثلا پوشیدن یک کت با مانتو و شلوار، نه تنها به او استایلی خاص و متفاوت نمی‌دهد، بلکه باعث می‌شود که صاحب تیپی شود که دیدن آن، واقعا توی ذوق می‌زند و اصلا هم مناسب نیست. مدل‌های عجیبی که برای بستن روسری استفاده می‌کند یا سبک و سیاق انتخاب رنگ‌ها در تیپ او هم جالب توجه نیستند. به طور کلی، او درمیان مجریان صداوسیما فقط اهل جنجال است و در هر زمینه‌ای می‌خواهد جلب توجه کند. چنین روندی در تداوم کسب شهرت منفی برای او دامن خواهد زد.

در آخر

مجریان صدا و سیما انتخاب‌های محدودی برای پوشش خود دارند. با این حال، برخی از آن‌ها توانسته‌اند از این نظر، نمره خوبی بگیرند. نمونه آن، مژده لواسانی است که حتی با اینکه از چادر استفاده می‌کند و جای زیادی برای مانوردادن روی مقوله استایل ندارد، همچنان خوش‌پوش و شیک دیده می‌شود. از میان چهره‌هایی که مطرح شدند، از استایل کدام‌یک بیشتر خوشتان می‌آید. اگر بخواهید نمره ۲۰ را به یکی از این‌ها پیشکش کنید، انتخابتان کدام خواهد بود؟ راستی! شما هم گزینه دیگری در ذهن دارید که به ما پیشنهاد کنید و به این لیست اضافه کنیم؟



دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :