تحریریه چی بپوشم در
1,249

این ۶ مدل شومیز جلوبسته، شما را به یکی از خوشپوش‌ترین زنان خیابان تبدیل می‌کنند!

این ۶ مدل شومیز جلوبسته، شما را به یکی از خوشپوش‌ترین زنان خیابان تبدیل می‌کنند!

زمانی که صحبت از شومیز زنانه می شود ممکن است در ذهن افراد مدل شومیزهای مختلفی نقش ببندد. علت این امر تنوع بالای این محصول است. این آیتم به شما اجازه می دهد که مطابق میل و سلیقه خود آن را طراحی کنید. در نتیجه دست شما در این زمینه باز است.

مدل شومیز جلو بسته

به همین دلیل می توانید همه خلاقیت و هنر خود را بر روی آن پیاده کنید. اگر به دنبال یک مدل شومیز راحت و شیک هستید، بهتر است مدل شومیز جلو بسته را جایگزین شومیزهای دکمه دار کنید. با مدل شومیز جلو بسته دیگر نگرانی از بابت خراب شدن استایلتان نخواهید داشت. از طرفی دوخت این مدل شومیز بسیار آسان بوده و وقت کمتری از شما می گیرد. به همین جهت تصمیم داریم در ادامه جدیدترین مدل شومیزهای جلو بسته را با هم بررسی کرده و در مورد پارچه مناسب برای دوخت آن ها بیشتر صحبت کنیم.

 

کدام مدل شومیز جلو بسته برای شما مناسب تر است؟

اگر هنوز در مورد مدل شومیز جلو بسته خود مطمئن نیستید و نمی دانید با توجه به اندام شما کدام مدل شومیز مناسب تر است، پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب را از دست ندهید. مطمئنا در پایان این مقاله می توانید بهتر در مورد مدل شومیزتان تصمیم بگیرید.

مدل شومیز جلو بسته فانتزی با آستین پفکی

اگر به دنبال شومیزهای فانتزی و دخترانه هستید، بهتر است تمرکز خود را بر روی آستین ها بگذارید. در اغلب موارد در یک مدل شومیز جلو بسته از یقه گرد یا هفت استفاده می شود. در نتیجه آزادی عمل زیادی در این قسمت ندارید. به بیانی می توان گفت امکان استفاده از یقه های برگردان در مدل شومیز جلو بسته وجود ندارد. اما برای قسمت آستین ها موضوع کاملا متفاوت است. شما می توانید از هر مدل آستینی که دوست دارید در مدل شومیز جلو بسته خود استفاده کنید. یکی از معروف ترین مدل آستین ها، آستین پفکی است. ظاهر این مدل آستین به گونه ای است که می تواند شومیز شما را  فانتزی تر جلوه بدهد. آستین پفکی برای هر اندامی مناسب است. اگر دستان توپر یا لاغری دارید، این آستین می تواند با ایجاد خطای دید دستان شما را خوش فرم نشان بدهد.

مدل شومیز جلو بسته فانتزی با آستین پفکی

آستین پفکی در بین خانم ها به قدری محبوب بوده که ممکن است خود شما نیز تجربه استفاده از آن را داشته باشید. با این حال ممکن است در مورد پارچه مناسب برای دوخت این مدل شومیز جلو بسته، سوالاتی برای شما ایجاد شده باشد. جالب است بدانید برای دوخت مدل شومیز جلو بسته با آستین پفکی محدودیتی در انتخاب پارچه ندارید. اما بسته به پارچه ای که انتخاب می کنید، شکل نهایی آستین ها متفاوت خواهد بود. اگر دوست دارید آستین های شما حالت ریزش دار و لختی داشته باشند، بهتر است به سراغ پارچه های نرم و لطیفی مثل پارچه حریر شیشه ای یا ساتن سیلک بروید. پارچه ساتن سیلک و حریر شیشه ای هر دو چروک پذیری بسیار کمی دارند. در نتیجه می توانند در بلند مدت و تا پایان مهمانی استایل شما را به خوبی حفظ کنند.

آستین کلوش، شیک و ساده

از دیگر آستین های محبوب و پرطرفدار برای دوخت مدل شومیز جلو بسته آستین کلوش است. آستین کلوش نسبت به آستین پفکی دوخت راحت تری دارد. در نتیجه اگر در زمینه خیاطی مبتدی هستید، بهتر است از آستین کلوش برای دوخت شومیز جلو بسته خود استفاده کنید. دوخت آستین کلوش بسیار راحت بوده اما در زمان طراحی الگوی آن باید دقت زیادی داشته باشید. آستین کلوش انواع متفاوتی دارد. اگر قصد دارید آستین شومیز شما از حلقه کلوش شود باید گشادی پایین آستین را مشخص کرده و آن را به حلقه آستین متصل کنید. اگر دوست دارید آستین شومیز جلو بسته شما فقط در قسمت پایینی کلوش بشود، باید از قسمت مورد نظر آستین را برش زده و پایین آن را کلوش طراحی کنید. برای مخفی کردن درز می توانید از نوارهای تزئینی به شکل پاپیون بهره ببرید.

آستین کلوش، شیک و ساده

برای دوخت مدل شومیز جلو بسته با آستین کلوش باید در انتخاب پارچه دقت زیادی داشته باشید. دوخت این مدل شومیز هم با پارچه های مختلفی امکان پذیر است. اما باید در نظر داشته باشید که شکل نهایی همه این پارچه ها یکسان نیست. برای مثال اگر قصد دارید آستین شما از بالا کلوش شود، بهتر است به سراغ پارچه های ریزش دار بروید. در غیر این صورت آستین های شومیز شما حالت پفدار و بدی پیدا می کند. پارچه حریر، پارچه کرپ حریر و پارچه ساتن سیلک بهترین گزینه ها برای دوخت این مدل شومیز جلو بسته هستند. برای شومیزهایی که آستین آن از قسمت آرنج برش می خورد اما می توانید از پارچه های آهاردار نیز استفاده کنید. شکل نهایی این شومیزها فانتزی بوده و برای استایل کژوال گزینه مناسب تری است. در این موارد می توانید از پارچه لینن ساده یا لینن طرحدار بهره ببرید.

مدل شومیز جلو بسته آف شولدر، خاص و جذاب

همانطور که گفته شد در طراحی و دوخت شومیزهای جلو بسته نمی توانید از یقه های برگردان استفاده کنید. اما این جمله به معنای آن نیست که در قسمت یقه هیچ خلاقیتی نمی توانید به خرج دهید. شما می توانید در طراحی یقه شومیز جلو بسته خود از یقه هایی مثل یقه آف شولدر بهره ببرید. این مدل شومیز برای مراسم های خودمانی و دورهمی ها می تواند یک گزینه ایدئال باشد. یقه آف شولدر سر شانه ندارد. بسته به سلیقه طراح هر دو سر شانه یا یکی از آن ها باز بوده و یقه از قسمت جلو و پشت مستقیما به آستین ها متصل می شود.

مدل شومیز جلو بسته آف شولدر، خاص و جذاب

شاید برای شما سوال باشد که این مدل یقه ها چگونه بر روی تن افراد فیکس شده و تکان نمی خورند. در جواب این سوال لازم است بدانید که پارچه نقش زیادی در خوش فرم ایستادن یقه این شومیزها دارد. در مدل شومیز جلو بسته با یقه آف شولدر باید از پارچه هایی با ضخامت و ایستایی مناسب استفاده کنید. پارچه های ریزش دار و ظریف به سرعت دفرمه شده و نمی توانند فرم یقه را به خوبی نشان بدهند. بسته به سلیقه خود می توانید در کنار پارچه هایی که ضخامت و آهار مناسبی دارند، از کشبافت نیز استفاده کنید. این کار برای پارچه هایی مثل پارچه لینن که فاقد کشسانی هستند، مناسب تر است. اگر قصد استفاده از کشبافت را ندارید، بهتر است پارچه های کشسان مثل پارچه ریون را انتخاب کنید. برای زیباتر شدن شومیزتان می توانید از خرجکارهایی مثل پارچه تور در قسمت یقه بهره ببرید.

مدل شومیز جلو بسته چند طبقه، فانتزی و زیبا

اگر به دنبال یک مدل شومیز فانتزی و متفاوت هستید، بهتر است این قسمت را با دقت بیشتری دنبال کنید. یکی از چیزهایی که می تواند باعث زیبایی و جذابیت استایل شما بشود، طراحی آیتم های آن است. در نتیجه برای داشتن یک مدل شومیز جلو بسته فانتزی باید دقت زیادی را برای طراحی آن به خرج بدهید. اگر تا امروز برای خرید شومیز به بازار مراجعه کرده باشید به خوبی می دانید که در بسیاری از شومیز های جلو بسته از نوارهای طبقه طبقه استفاده شده است. از آنجایی که قسمت جلویی این شومیزها یکدست بوده، دوخت نوارهای چند طبقه کار سختی نیست. شما می توانید بسته به سلیقه خود طول و عرض نوارها را انتخاب کرده و آن ها را با هر فاصله ای که دوست دارید بر روی شومیزتان فیکس کنید.

مدل شومیز جلو بسته چند طبقه، فانتزی و زیبا

از این نوارها می توانید در قسمت آستین ها نیز استفاده کرده و هارمونی بیشتری را در شومیزتان ایجاد کنید. در نظر داشته باشید که دوخت این مدل شومیز با پارچه های ضخیم به هیچ عنوان امکان پذیر نیست. استفاده از پارچه های ضخیم باعث می شود لایه های دوخته شده فرم پف کرده ای پیدا کنند. در نتیجه با دوخت این پارچه ها ممکن است در چشم مخاطبتان چاق به نظر برسید. به همین دلیل طراحان لباس توصیه می کنند که برای دوخت این مدل شومیزها از پارچه های ظریف و ریزش داری مثل پارچه حریر استفاده کنید. این پارچه به خوبی بر روی تن شما می نشیند و اصلا باعث چاق نشان دادن شما نمی شود.

مدل شومیز جلو بسته با یقه خاص

یکی از قسمت هایی که طراحان لباس معمولا به آن توجه زیادی می کنند، استفاده از یقه های خاص و ژورنالی است. زمانی که صحبت از یقه های خاص می شود، ممکن است ذهن بسیاری از افراد به سمت یقه انگلیسی یا آرشال کشیده شود. اما برعکس تصور اکثریت افراد در این قسمت قصد داریم درمورد یقه های گره دار و مزونی صحبت کنیم. به خوبی می دانید زمانی که در قسمت بالا تنه شومیز خود پیله طراحی می کنید در این قسمت گشادی زیادی حاصل می شود. به جای استفاده از چین های ساده می توانید با پیله های بزرگ این گشادی را برطرف کرده و در بالای یقه از کشبافت یا یقه فرنچ بهره ببرید.

مدل شومیز جلو بسته با یقه خاص

حالا که با دوخت این مدل شومیز جلو بسته آشنا شدید، قطعا برای شما سوال ایجاد می شود که از چه پارچه ای برای دوخت آن استفاده می شود. پارچه انتخابی شما در درجه اول باید بتواند خط اتوی پیله های دوخته شده را به خوبی حفظ کند. در غیر این صورت بعد از استفاده یا شستشو، پارچه به شکل پف کرده بر روی بدنتان قرار می گیرد. از طرفی پارچه ای که از آن استفاده می کنید باید ضخامت کمی داشته باشد تا پیله های ایجاد شده بتوانند به خوبی بر روی یک دیگر قرار بگیرند. بهترین پارچه برای دوخت این مدل شومیز جلو بسته، پارچه کرپ حریر است. این پارچه ضخامت زیادی ندارد. از طرفی به خوبی خط اتوهای ایجاد شده را در بلند مدت حفظ می کند. پارچه کرپ حریر قیمت بسیار مناسبی دارد. به همین خاطر انتخاب بسیاری از افراد برای دوخت شومیز این پارچه است.

شومیز کشبافت

شومیز یکی از آیتم هایی است که معمولا به شکل اورسایز دوخته می شود. به بیانی می توان گفت شومیزهای جذب طرفداران زیادی ندارند. با این حال تکنیک هایی وجود دارد که بتوانید با استفاده از آن شومیز خود را در بعضی از قسمت ها به شکل جذب طراحی کنید. امروزه طراحان لباس در بعضی از شومیزها از کشبافت استفاده می کنند. با این کار شومیز شما در قسمتی که کشبافت قرار دارد به شکل جذب بوده و در سایر قسمت ها به شکل گشاد قرار می گیرد. استفاده از کشبافت باعث می شود شما خوش اندام تر و خوش فرم تر از همیشه به نظر برسید. از کشبافت می توانید در قسمت کمری، بدنه لباس و مچی بهره ببرید.

شومیز کشبافت

تکنیک کشبافت را بر روی هر پارچه ای نمی توانید پیاده کنید. پارچه انتخابی شما در درجه اول باید فاقد کشسانی باشد. در غیر این صورت در زمان دوخت پارچه کشیده شده و بعد از دوخت دفرمه می شود. از طرفی پارچه ای که بر روی آن این تکنیک را پیاده می کند اگر ضخامت زیادی داشته باشد بعد از دوخت کشبافت به خوبی جمع نمی شود. در نتیجه در زمان خرید پارچه باید به ضخامت پارچه نیز توجه داشته باشید. به این ترتیب می توان گفت از جمله بهترین پارچه ها برای دوخت مدل شومیز جلو بسته با کشبافت، پارچه حریر و پارچه کرپ حریر است. این دو پارچه فاقد کشسانی بوده و ضخامت کمی نیز دارند. در نتیجه می توانند به خوبی فرم کشبافت را بر روی شومیز شما نشان دهد.

 

منبع: پارچه‌نگار

وب‌گردی
    

    دیدگاه شما

    

    ارسال دیدگاه

    نام :

    پست الکترونیکی :