تحریریه چی بپوشم در
6

سبک مونت کارلو دقیقا چیست؟ بالاخره دلیل استایل‌های سر تا پا سفید سلبریتی‌ها کشف شد!

سبک مونت کارلو دقیقا چیست؟ بالاخره دلیل استایل‌های سر تا پا سفید سلبریتی‌ها کشف شد!

سبک سرتاپا سفید یادآور سبک زندگی سرخوشانه ثروتمندان در مونت کارلو است. ممکن است بقیه سال را با سیاه، خاکستری و سرمه‌ای گذرانده باشیم، اما وقتی خورشید با قدرت می‌تابد، هیچ‌ رنگ دیگری نمی‌تواند با تازگی و طراوت سفید، عاجی یا کرم رقابت کند.

سبک مونت‌کارلو؛ پوشش سرتاپا سفید

ظاهر سفید ما می‌تواند بوهمی (هیپی‌وار)، کمینه‌گرا (مینیمال) یا پرزرق‌وبرق باشد اما در هر حال، سفید مناسب هر سن و سال و بی‌زمان و جاودانه است و موقعیت‌هایی که پوشیدن رنگ سفید نامناسب تلقی شود، انگشت‌شمارند.

به گزارش نشریه  تلگراف، بیشتر جذابیت رنگ سفید در این واقعیت نهفته است که گران‌قیمت به نظر می‌رسد. سفید این تصور را ایجاد می‌کند که شما قرار نیست نگران کثیف شدن لباستان در وسایل حمل‌ونقل عمومی باشید و حتی اگر مشکلی پیش بیاید، نگران هزینه خشک‌شویی نیستید. تعجبی ندارد که آنابل هودین، طراح سبک شخصی (stylist)، سراپا سفید پوشیدن را «لباس فرم مونت کارلو» می‌نامد. همان‌طور که نام این منطقه در موناکو یادآور ثروت، سرگرمی و تفریح است، سبک سرتاپا سفید هم تا حدی سبک زندگی سرخوشانه مونت کارلو و تعطیلات را یادآوری می‌کند.

سبک مونت‌کارلو؛ پوشش سرتاپا سفید

این نکته را در نظر بگیرید که اغلب الیاف طبیعی مانند ابریشم، موهر، لینن و امثال آن نسبت به الیاف مصنوعی مانند پلی‌استر، ویسکوز و ابریشم مصنوعی ظاهری گران‌قیمت‌تر دارند. با این‌ حال، قبل از اینکه تصمیم بگیرید لباس‌های سفید بیشتری به کمد لباستان اضافه کنید، کمی با مشکلات آن آشنا شوید.

برای اینکه رنگ سفید درست به نظر برسد، پارچه لباس باید وزن یا بافت داشته باشد. هودین می‌گوید: «از تکه‌هایی که خیلی تنگ یا چسبان‌اند دوری‌ کنید، چون ممکن است ارزان به نظر برسند. بدون زوائد، بدون توری.» تی‌شرت‌ها و تاپ‌ها استثنا محسوب می‌شوند، اما آن‌ها هم نباید خیلی از سایز شما بزرگ‌تر باشند.

رنگ را نیز به‌دقت در نظر بگیرید. او می‌گوید: «عاجی برای برش و دوخت ظریف‌تر خوب است، در حالی‌ که رنگ سفید خالص برای قطعات لغزان و شناور روی بدن بهتر است، چون اثیری به نظر می‌آید. اگر می‌خواهید رنگ کرم بپوشید، مطمئن شوید که خیلی زرد نباشد؛ ظاهرهای سفید باید خنک باشند.»

سبک مونت‌کارلو؛ پوشش سرتاپا سفید

شلوارهای جین یا کتان به سبک کاربردی دروازه‌ای عالی برای ورود به این رنگ‌اند، اما هر چیزی که حتی اندکی به شلوارهایی تنگ یا شلوار ورزشی چسبان شبیه باشد، ممنوع است. شلوارهای راسته آزاد یا گشاد را که اصلا چسبان نیستند، برگزینید.

مرحله دوم این است که لباس‌هایتان را به زیبایی با هم هماهنگ کنید و خبر خوب این است که می‌توانید سایه‌های مختلف را کنار هم قرار دهید تا ظاهری ساده، ظریف و کاملا کم‌رنگ داشته باشید. هودین رنگ سفید را با پیراهن‌های مشکی، برنزه یا سرمه‌ای به‌علاوه پیراهن‌های راه‌راه می‌پسندد، اگرچه معتقد است یک کفش مجلسی نگین‌دار یا پاپیونی (jewel-toned court shoe) هم جواب می‌دهد.

با این‌ حال، موفقیت این ظاهر بیشتر از همه به رفتار درست و مناسب آن بستگی دارد. هودین می‌گوید: «هرگز طوری رفتار نکنید که انگار نگران کثیف شدن لباستان هستید. آن را بپوشید و به رخ بکشید. یک خشک‌شویی یا استفاده از لکه بر بعدا می‌تواند مشکلات را حل کند.»

 

منبع: ایندیپندنت

mobile_sticky_top ad banner


دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :