تحریریه چی بپوشم در
22,857

المپیک 2024 پاریس، با حضور این برندهای مشهور زیباتر از هر دوره خواهد بود

المپیک 2024 پاریس، با حضور این برندهای مشهور زیباتر از هر دوره خواهد بود

پاریس، خانه مارک‌های معروف مد و جواهرات، مشتاق است تا مفهوم برتری و «فرانسوی بودن» را در المپیک ۲۰۲۴ به نمایش بگذارد. هنگامی که پاریس میزبان المپیک امسال اعلام شد، برای بسیاری این پرسش مطرح شد که شهر نور و قلب صنعت مد جهان چگونه این رویداد را برگزار خواهد کرد. انتظار می‌رود مد و سبک این رویداد به اندازه دستاوردهای ورزشی آن تحسین‌برانگیز باشد.

جایگاه مد در المپیک ۲۰۲۴ پاریس

پاریس شهری است با جاذبه‌های بصری فراوان که در برگزاری لحظات برجسته مد سابقه‌ای درخشان دارد و اکنون مشتاق است تا تاریخ ورزشی را بازنویسی کند. مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴، که در ۲۶ ژوئیه برگزار می‌شود، برای اولین بار در تاریخ این رویداد در استادیوم ورزشی برگزار نمی‌شود، بلکه کاروان‌های ورزشی، در امتداد رود سن، با قایق به محل برگزاری مسابقات می‌رسند.

جایگاه مد در المپیک ۲۰۲۴ پاریس

پاریس، خانه برندهای معروف مد و جواهر، مشتاق است تا مفهوم برتری و «فرانسوی بودن» را به نمایش بگذارد. کمیته المپیک با «ال‌وی‌ام‌اچ» (LVMH) (شرکت مادر بسیاری از برندهای معروف ازجمله لویی ویتون، دیور، تیفانی و …) برای هر دو رویداد المپیک قرارداد امضا کرده است. گویا این قرارداد حدود ۱۶۰ میلیون یورو (۱۵۰ میلیون دلار) هزینه داشته و به این رویداد ورزشی حال‌وهوای شیک و لوکسی بخشیده است و به همین دلیل شرکت‌‌های معتبر خود را در کانون توجه المپیک قرار خواهند داد.

جایگاه مد در المپیک ۲۰۲۴ پاریس

به گزارش نشنال، تیم‌های المپیک و پاراالمپیک فرانسه برای افتتاحیه لباس‌هایی از نشان تجاری «برلوتی» (Berluti) خواهند پوشید که یکی از برندهای تحت مالکیت «ال‌وی‌ام‌اچ» است. این لباس‌ها کت و شلوارهایی‌اند الهام‌گرفته از تاکسیدو که به رنگ‌ پرچم فرانسه طراحی شده‌اند.

جایگاه مد در المپیک ۲۰۲۴ پاریس

لویی ویتون نیز تجربه ۱۷۰ ساله چمدان‌سازی‌اش را به کار گرفته و جعبه‌های سفارشی نگهداری مدال‌ مسابقات و جعبه مخصوص حمل مشعل المپیک را، که در سراسر فرانسه سفر می‌کند، طراحی کرده است.

جایگاه مد در المپیک ۲۰۲۴ پاریس

خانه جواهر شومه، یکی دیگر از نشان‌های تجاری «ال‌وی‌ام‌اچ» که از سال ۱۷۸۰ جواهرات دست‌ساز تولید می‌کند، نیز ساخت مدال‌ها را بر عهده دارد.

کریستین دیور نیز گروهی از ورزشکاران زن بین‌المللی، ازجمله شمشیرباز پارا المپیک، بئاتریس ویو، بازیکن بوکس استلا موزلی و تنیس‌باز پائولینا درولده را سفیران جدید خود معرفی کرده است.

جایگاه مد در المپیک ۲۰۲۴ پاریس

همه اینها البته تنها فرصت درخشش ال‌وی‌ام‌اچ نیست. لباس‌های تیم فرانسه در رشته‌های مختلف، و لباس‌های مراسم اختتامیه را نشان تجاری لُ کُک اسپرتیو (Le Coq Sportif)، برند فرانسوی پوشاک ورزشی، تامین می‌کند.

جلوه‌های مد تنها در تیم‌ها و به‌واسطه بازیکنان فرانسوی بروز پیدا نمی‌کند. بسیاری از تیم‌های دیگر نیز لباس‌هایی از طراحان برتر را می‌پوشند.

رالف لورن برای نهمین بار، لباس‌های تیم آمریکا را برای مراسم افتتاحیه و اختتامیه طراحی کرده است.

جایگاه مد در المپیک ۲۰۲۴ پاریس

لباس‌های تیم بریتانیای کبیر را بن شرمن برند بریتانیایی طراحی کرده است و «نورت وست» لباس‌های فنی مسابقات صخره‌نوردی را برای تیم‌های اتریش، کره جنوبی، ژاپن و آمریکا.

مراسم افتتاحیه شامل سه هزار لباس خواهد بود که بسیاری از آنها را دیور و لویی ویتون در کنار ۱۵ طراح نوظهور طراحی کرده‌اند. این لباس‌ها، با تمرکز بر زیست پایدار، شامل طرح‌های قدیمی، دست دوم و بازیافتی خواهند بود که پس از رویداد دوباره استفاده خواهند شد.

خانه مد شانل نیز، مجموعه جواهراتی با عنوان «ورزش» (Sport) ارائه می‌کند. ساخت قطعات سفارشی که پاتریک لگورئو، مدیر جواهرات این خانه، طراحی کرده است ماه‌ها و شاید سال‌ها طول کشیده است، بنابراین ساخت آنها با موضوع المپیک، به هر تکه اصالت ویژه‌ای می‌بخشد.

جایگاه مد در المپیک ۲۰۲۴ پاریس

منبع: ایندیپندنت

mobile_sticky_top ad banner


دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :