تحریریه چی بپوشم در
37,591

جزئیات پنهان در لباس و جواهرات ملکه جدید دانمارک که با دیدنشان متعجب می‌شوید!

جزئیات پنهان در لباس و جواهرات ملکه جدید دانمارک که با دیدنشان متعجب می‌شوید!

مری در مراسم تاج‌گذاری لباسی پوشید که هم حال‌وهوایی فرشته‌گونه داشت و هم پر از معنا و احساسات بود. حالا که قرار است ملکه جدید دانمارک شوم، چه بپوشم؟ این پرسشی است که تعداد کسانی که باید در مورد آن فکر کنند، خیلی زیاد نیست!

استایل ملکه‌ی جدید دانمارک

روز یکشنبه ۱۴ ژانویه، شاهزاده فردریک و مری (دونالدسون) همسرش، پادشاه و ملکه همسر جدید دانمارک اعلام شدند. این تغییرات چند هفته پس از خبر تصمیم غافلگیرکننده ملکه مارگرته دوم رخ می‌دهد که پس از ۵۱ سال حکمرانی و دقیقا دو دهه بعد از ازدواج مری و فردریک پس از یک ملاقات تصادفی در میخانه‌ای در سیدنی در جریان بازی‌های المپیک ۲۰۰۰، اعلام کرد که از سلطنت کناره‌گیری می‌کند.

به گزارش نشریه ووگ استرالیا، ملکه مری که نامش همیشه تداعی‌کننده سبکی شیک بوده است (او دو بار در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۶ روی جلد ووگ استرالیا رفت)، برای مراسم تاج‌گذاری هم لباسی پوشید که هم حال‌وهوایی فرشته‌گونه داشت و هم پر از معنا و احساسات بود.

مری هنگامی که در بالکن کاخ آمالینبورگ کپنهاگ مقابل جمعیت حاضر شد، با آن لباس سفید از کارهای طراح ۳۵ ساله سورن لو اشمیت، اثیری به نظر می‌رسید. این لباس آستین‌بلند و شیک که کاملا با سلیقه مری همخوانی داشت، دارای جزئیاتی مثل یک شال بود که دور یقه می‌پیچید و یک سر آن به کمربند ختم می‌شد و سر دیگرش از پشت لباس تا حوالی لبه دامن متوسط (میدی) و چین‌دار پیراهن آویزان بود. روی کمربند نیز سنجاق جواهرنشانی نصب شده بود که نقش سگک را ایفا می‌کرد.

این پیراهن کلاسیک همچنین نشانگر علاقه مری به ظاهرهای تک‌رنگ است که او در اغلب مناسبت‌های رسمی برمی‌گزیند. البته با کمی دقت در لباس مری درمی‌یابیم که او در واقع رنگ‌های پرچم دانمارک را نشان می‌دهد؛ یعنی سفید و قرمز که اولی در لباسش ظاهر می‌شود و یاقوت پارو دانمارکی (Danish Ruby Parure) که انتخاب کرده، به رنگ دوم پرچم یعنی قرمز است.

استایل ملکه‌ی جدید دانمارک

برای بسیاری، رنگ سفید یادآور لباس‌عروس است. با این حال اگرچه ۲۰۲۴ بیستمین سالگرد ازدواج پادشاه و ملکه دانمارک است، برای انتخاب آن در ظاهر مری دلیل متفاوتی وجود دارد؛ سفید رنگی مهم در جنبش حق رای زنان است و نماد «صداقت و اخلاق» به شمار می‌رود. البته همیشه می‌توان معانی متمایزی از یک لباس سلطنتی استخراج کرد و خانواده‌های سلطنتی هم معمولا تمایلی به تایید این اطلاعات ندارند، اما سفید برای مناسبت‌هایی به این بزرگی و اهمیت، مناسب است. به یاد داریم که کاترین، شاهدخت ولز، نیز در مراسم تاج‌گذاری پدرشوهرش، شاه چارلز، لباس سفید انتخاب و ثابت کرد که این رنگی مناسب برای یک عضو خانواده سلطنتی در چنین مراسم بزرگی است.

استایل ملکه‌ی جدید دانمارک

با این حال شاید احساسی‌ترین عنصر ظاهر مری سنجاق‌سینه او بوده باشد: تمثالی جواهرنشان با مروارید و الماس که تصویری از ملکه مارگرته دوم، مادرشوهر مری، را احاطه کرده است؛ هیچ راهی بهتر از این برای ادای احترام به یک حکمران دیگر وجود ندارد.

استایل ملکه‌ی جدید دانمارک

برخی ممکن است تعجب کنند که چرا مری و فردریک تاج‌های طلایی و پر از الماس‌های خیره‌کننده مانند تاج شاه چارلز سوم که مملو از جواهرات چشم‌نواز بود، بر سر نداشتند. پاسخ این است که اگرچه پادشاهی دانمارک نیز مالک جواهرات خیره‌کننده بسیاری است، از تاجی با الماس ۲۰۰ ساله گرفته تا قطعات امروزی‌تر مانند اوله لینگگارد، غیبت این جواهرات در مراسم یکشنبه به این دلیل بود که این تاج‌گذاری بیشتر یک اعلان سلطنتی به شمار می‌رفت. از طرفی خانواده سلطنتی دانمارک نسبت به برخی از همتایان اروپایی‌شان آرام‌تر و سهل‌گیرترند. آن‌ها اغلب در حال پیاده‌روی در ملاعام دیده می‌شوند و در فعالیت‌های خیرخواهانه زیادی شرکت دارند.

استایل ملکه‌ی جدید دانمارک

لباس تاج‌گذاری مری نماد و بازتابی از شخصیت مدرن و پیشرو او به عنوان یک ملکه امروزی است. هرچند این لباس سفید بسیار زیبا و اثیری تنها نوک کوه یخ سبک برجسته و تاثیرگذار او به شمار می‌رود.

بنا بر سنت دانمارکی که ملکه سوفی مگ دالن پایه گذاشت، ملکه مارگرته دوم جواهراتی را که «از ملکه به ملکه» می‌رسد، به مری خواهد داد؛ از جمله بقیه سرویس جواهراتی که مری در زمان اعلان سلطنت همسرش آویخته بود.

مجموعه مروارید و یاقوت پارو دانمارکی (Danish Ruby Parure) در ۱۸۴۲ از بازطراحی برخی از قدیمی‌ترین جواهرات دانمارک ساخته شدند و شامل یک گردنبند مروارید بزرگ، گوشواره‌های مروارید، یاقوت و الماس و یک سنجاق بزرگ از مروارید، یاقوت و الماس است که می‌توان آن را جدا کرد و به روش‌های مختلف آویخت. تاج این جواهرات اولین قطعه شاخصی بود که مری بعد از ازدواج با همسرش در یک مراسم رسمی بر سر گذاشت.

mobile_sticky_top ad banner


دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :