چهلمین جشنواره فیلم فجر در عصر کرونا هم دارد به روزهای آخر خودش میرسد و گویا حال و هوای این روزها نگذاشته دل و دماغی برای بازیگرها بماند؛ انقدری که قبل جشنواره لباس طراحی کنند و مثل چند سال قبل باعث شوند که تا چند روز عکس هایشان با تمرکز بر نوع پوششان مورد توجه قرار گیرد. تا این روز لباس هیچ کدام از اهالی سینما آنقدر جذاب، عجیب یا جالب نبود که سر زبانها بیفتد و بقیه دربارهاش حرف بزنند، انقدر که برخی از مردم عادی لباس هایشان خیلی جنجالیتر و خاصتر از اهالی سینما بود. در این روز هفتم از جشنواره، فقط عینک نهال دشتی کم و بیش حاشیه ساز شد که در همین مطلب، ما هم نظر کوچکی میدهیم ولی جز این خبری نبود. شاید یک اتفاق کوچک هم کمی به چشم آمد یعنی از نظر عکاسان و خبرنگاران مراسم فوتوکال «نگهبان شب» دور نماند. لاله مرزبان میخواست دست توی جیبش کند که جیب سرجایش نبود یعنی احتمالا از بس لباسهای مختلف در این چند روز جشنواره پوشیده که تصور کرده بود یک لباس دیگر تنش است.
پریناز ایزدیار
پریناز ایزدیار که بیشتر وقت ها- اگر نگوییم همیشه- تیپ رسمی میزند و مانتوهایی را انتخاب میکند که به قول معروف برای پلو خورشخوری خوب هستند، این بار سراغ سبک پوششی رفته بود که برای ساندویچ خوردن و راحت این طرف و آن طرف رفتن، مناسب بود و خیلی از ما طرفدارش هستیم. او تیپ اسپرت داشت؛ بلوز و شلوار جین پوشیده بود و پالتویی کوتاه و کت مانند با جیبهای بزرگ و سر آستینهای افتاده.
بلوز و شلوار جین او کاملا یکرنگ بودند و حالت اورآل پوشیدن را داشت. کیف پریناز هم آبی بود و به نسبت کیفهای خانمهای امسال جشنواره بزرگتر و کیف شانهای به حساب میآمد و نه دستی. جنس آن هم چرم بود. شاید مهمترین و تاثیر گذارترین بخش لباسهای پریناز؛ شال نازک پشمی و آبی سفید او بود که همان رگههای سفیدش توانسته بود در این آبی یک دست و در اطراف قاب صورت پریناز؛ به او درخشندگی خاصی بدهد.
شاید این همه یک رنگ بودن هم خودش جرات بخواهد، چون میتواند به راحتی، احساس یکنواختی کسل آوری را به وجود بیاورد. اما نشان از یک نعادل و آرامش بدور از هیجان هم هست که به حالت پریناز حسابی میخورد. اما اگر یک قسمت از پوشش او مانند کفش هایاش و یا کیف و بلوزش رنگی متضاد و گرم داشتند؛ حتما پریناز بیشتر به چشم میآمد.
البته این را هم بدانید که این سبک لباس پوشیدن در دهه نود میلادی یعنی حدود سی سال پیش در اوج محبوبیت بود و حالا دوباره دارد به همان زمان بر میگردد. مخصوصا برندهای مختلف مثل «فندی» و «شنل» از بهار گذشته مدلهای مختلف شلوار گشاد را طراحی کردند که مدل شلوار ایزدیار هم هست.
لاله مرزبان
لاله مرزبان کت کوتاه چهارخانه کمردار پوشیده بود که معمولا ترند پاییز و زمستان هر سال است. با این کت یک شلوار گشاد هم ست کرده بود. البته لاله در اصل یک پالتوی مشکی هم روی این کت پوشیده بود که انتخاب خوبی نبود و بیشتر از اینکه جلوهای خاص به او بدهد؛ تنها هدفاش گرم کردن خانم بازیگر بود. لاله نیم بوت مشکی هم پوشیده بود که با مدل شلوار هماهنگ شده بود. اما مهمترین؛ اما نه بهترین قسمت استایل این بازیگرکیف تمساحی کوچک او بود که با رنگ کت هماهنگی داشت. همچنین اکسسوری لاله خیلی به چشم میآمد؛ انگشتر بزرگ پروانهای و گوشوارهای هماهنگ با انگشتر که طرح گل بود. به نظر میرسید جنسشان برنج بود. او در یکی از عکسها کاملا با هدف نشان دادن گشوارهاش ژست گرفته است. لاله که با مدلهای مختلف عینک هایاش هم معروف است؛ این بار هم یک عینک آفتابی با قاب بزرگ و کشیده و شیشه قهوهای به چشم داشت که دستههای آن طرحی شبیه کیفاش داشتند.
لاله همیشه خوشپوشتر در مراسم حاضر میشد و اگر کمی دقت میکرد و مثلا با کت چهارخانه اش، شلوار جین تنگ و چکمههای تا روی زانو میپوشید؛ خوش استایلتر به نظر میآمد.
هادی حجازی فر
هادی حجازی فر همیشه لباسهای رسمی میپوشید، حتی تیپ اسپرتی هم که انتخاب میکند به نوعی به یک پوشش رسمی نزدیکتر است تا اسپرت. حجازی تیپ نزده بود اما رنگهای خنثی سبز و طوسی و خاکستری را انتخاب کرده بود. این دسته از رنگهای خنثی نشان دهنده کسی است که به ظاهرش اهمیت میدهد اما تلاشی برای بیشتر دیده شدن و مورد توجه قرار گرفتن ندارد. این ترکیب لباس و رنگ ممکن است شیک نباشد اما به قدری مقبولیت دارد و حس خود در افراد به وجود میآورد که ظاهر فرد بد نگویند. کلاه سبز ماشس آقای بازیگر هم کاملا در راستای پوشش هماهنگ او بود.
ژیلا شاهی
ژیلا شاهی بیشتر وقتها و در مراسمهای رسمی اکران ترجیح میدهد مانتوهایی بپوشد که به حال و هوای لباسهای سنتی نزدیک باشند. مانتوهایی که طرح گل دارند و مدل آزادی هم دارند؛ انتخاب اول او هستند. امسال هم ژیلا یک مانتوی مخملی پوشیده بود که از نیمه به پایین کار شده بود. درست است که رنگ مشکی لاغرتر نشان میدهد اما مدل و گلها او را درشت هیکلتر نمود میداد. شال کالباسی رنگی هم پوشیده بود که انعکاس چندانی به رنگ و صورتاش نداده بود. اما میشود گفت تا این روز جشنواره او حداقل سعی کرده لباس متفاوتی بپوشد. او هم مثل بیشتر بازیگرهای خانم یک کیف کوچک مشکی در دستاش داشت.
فهیمه هرمزی
فهمیمه هرمزی پالتویی بلند با طرح پانچو با شلوار رنگ آبی نفتی پوشیده بود که با رنگ سبز پالتو هماهنگ بود. بلوزی هم که برای زیر این پالتو انتخاب کرده بود، یقه اسکی و رنگ ماشی بود و نتوانسته بود با توجه به اینکه این پالتو، بلوز زیر را زیاد در معرض دید قرار میدهد، رنگ بهتری انتخاب کند که تیپ ساده او را پر جلاتر کند. تصور کنید اگر همین یقه اسکی را با بافت ریزتر، آستینهای چسبانتر و رنگی با کنتراست بیشتر میپوشید ظاهرش تا چه حد جذابتر میشد. از طرفی کیف دوشی مجلسی براق با بند زنجیری هم انتخاب خیلی خوبی برای این ظاهر راحت و اسپورت به نظر نمیرسید.
نهال دشتی
نهال دشتی در میان رنگهای تن ملایم جشنواره امسال که انتخاب خانمها بود؛ یک کت آبی پوشیده بود که حسابی چشم را میگرفت. او این کت کوتاه را با شلوار گشاد که امسال گوی رقابت را از همه مدل شلوارها در بازار مد گرفته؛ ست کرده بود. اما جنس شلوار بهتر بود از پارچههای ضخیمتر و آهاردار انتخاب میشد تا با جنس کت و خصوصا مدل سرشانهها که به آن تیپ یک کت رسمی را داده بود؛ جور در میآمد. عینک بزرگ نهال که خیلیها میگفتند او را برعکس روی صوتش گذاشته؛ خیلی به او جلوه خاصی نمیداد. خصوصا اینکه میگویند؛ این مدل عینکها برای کسانی است که بینی به نسبت بزرگی دارند. کیف نهال هم حسابی در چشم دوربینها رفت. این کیفها نسبتا تازه مد شدهاند و به آنها طرح کاشی هم میگویند.
دیدگاه شما
نهال دشتی تو شلوارش گم شده
خیلی بررسی دقیقی بود ازت ممنونم با تمام وجود
هیچ خری نمیتونست اینجوری دقیق بررسی کنه