chadmin در
0

چگونه چهره‎ای شاداب داشته باشیم؟

چگونه چهره‎ای شاداب داشته باشیم؟

داشتن خواب کافی در طول شب یکی از مهم‌ترین مسائلی است که علاوه بر تاثیرگذاری بر روی سلامت جسمانی و روحی فرد بر روی برنامه روزانه شما نیز تاثیر می‌گذارد. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که اغلب شب‌ها بنا به دلایلی مانند نگه داری از کودک یا انجام پروژه‌های کاری خواب کافی در شب ندارید و هنگام بیدار شدن در صبح احساس کسل بودن و خستگی فراوان دارید ما در این مقاله شما را با ده تکنیک ساده برای جلوگیری از احساس خستگی و کسل بودن در صبح آشنا می‌کنیم.

به مقدار فراوان آب بنوشید

نوشیدن آب فروان باعث می‌شود عطش درون بدن انسان کاهش یابد و احساس پر انرژی بودن و شاداب بودن به انسان دست دهد. از این رو اگر در طول روز احساس خستگی بسیار زیادی به شما دست می‌دهد سعی کنید به فاصله زمانی معین مقداری آب خنک بنوشید. علاوه بر این اگر نوشیدن آب به تهنهایی را دوست ندارید توصیه ما به شما این است که چند قطره آب لیمو ترش به آب خود اضافه کنید تا خستگی به طور کامل از بدن شما رها شود.

به مقدار فراوان آب بنوشید

در طول روز فعالیت بدنی داشته باشید

داشتن فعالیت بدنی به هر شکلی نوعی ورزش محسوب می‌شود و ورزش کردن به نوبه خود می‌تواند شما را سرحال و پر انرژی نگاه دارد زیرا هنگام فعالیت بدنی خون و اکسیژن در تمام بدن شما به جریان در می‌آید و همین سبب شادابی شما در طول روز می‌شود. از طرفی داشتن فعالیت بدن و ورزش کردن در طول روز به شما کمک می‌کند تا شب راحت‌تر بخوابید و صبح با انرژی بیشتری بیدار شوید. اگر جز آن دسته از افرادی هستید که مشغله کاری این امکان را فراهم نمی‌کند تا ساعات مشخصی را بتوانید ورزش کنید می‌توانید در مواقع استراحت یا بیکاری راه رفتن، یا بالا رفتن و پایین آمدن از پله‌ها را در برنامه خود به عنوان فعالیت بدنی قرار دهید.

در طول روز فعالیت بدنی داشته باشید

غذای سالم بخورید

از خوردن وعهده‌های غذایی بسیار زیاد و یا فست و فود و غذاهایی که میزان کربوهیدرات بالایی دارد پرهیز کنید زیرا این دسته از غذاها صرفا معده شما را بسیار سنگین کرده و به شما احساس خواب آلودگی می‌دهد. در نتیجه سعی کنید وعده‌های غذایی خود را سبک کرده و از مواد غذایی حاوی پروتئین و یا تیروزین استفاده کنید. خوردن غلات، سبزی، مرغ و ماهی می‌تواند جایگزین بسیار خوبی به جای غذاهای کربوهیداراتی باشد.

غذای سالم بخورید

پیاده‌روی روزانه را در برنامه خود قرار دهید

نور خورشید به شما کمک می‌کند تا خواب‌آلودگی از شما دور شود زیرا میزان ویتامین D و B را در بدن شما افزایش می‌دهد. علاوه بر این نور خورشید حال و هوای درونی فرد را نیز تغییر می‌دهد و کمک می‌کند تا تمرکز شما افزایش یابد و سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می‌کند زیرا اگر شما خواب کمی داشته باشید سیستم ایمنی شما به خطر می‌افتد و برای جلوگیری از به خطر افتادن سیستم ایمنی شما به نور آفتاب نیاز دارید. پس سعی کنید روزانه مدت زمان کوتاهی را برای بیرون ماندن از خانه یا محل کار و داشتن یک پیاده‌روی کوتاه سپری کنید. اگر در برخی روزها نیز نمی‌توانید از خانه خارج شوید می‌توانید جلو پنجره بنشینید و سعی کنید از نور آفتاب لذت ببرید. تشعشات نور آفتاب و هوای تازه بر روی پوست شما می‌تواند تاثیر خوبی بر روی سلامت شما بگذارد.

پیاده‌روی روزانه را در برنامه خود قرار دهید

تغییر ایجاد کنید

یکنواختن بودن ریتم کاری و زندگی سبب کسل شدن و از دست دادن انرژی می‌شود از این رو بهتر است یک تنوع اساسی در برنامه زندگی خود در طول روز قرار دهید. این تنوع می‌تواند شامل هر کاری که در شما احساس خوب ایجاد می‌کند و یا باعث هیجان شما می‌شود، باشد به طور مثال تماس تلفنی با یک دوست، نگاه کردن فیلم مورد علاقه، خواندن مطلب در اینترنت، خرید کردن و …. می‌تواند یک تنوع خوب در برنامه روزانه جهت جلوگیری از کسل ماندن باشد.

تغییر ایجاد کنید

آدامس بجوید

محققان دریافته‌اند که جویدن آدامس باعث کاهش خواب‌آلودگی می‌شود و دلیل آن می‌تواند به خاطر فعالیت فک و دندان‌ها باشد. در این بین آدامس نعنایی می‌تواند بهترین گزینه باشد زیرا طعم نعنا باعث خنک شدن و سرحال شدن می‌شود. البته در نظر داشته باشید که جویدن مدام آدامس ممکن است برای سلامت دندان‌ها مناسب نباشد و یا باعث خستگی شود از این رو هرزمان که واقعا به آن احتیاج دارید از آدامس استفاده کنید.

آدامس بجوید

کارهای خود را اولویت بندی کنید

قطعا زمانی که فرد خسته باشد، نمی‌تواند نتیجه خوبی از کار خود بدست آورد بنابرین در اوج خستگی فقط استرس ناتمام بودن کارها در وجود فرد باقی می‌ماند. حال برای جلوگیری از این کار توصیه ما به شما این است که فهرستی از کارهای روزانه خود تهیه کنید و آن‌ها را اولویت بندی کنید تا بتوانید کارهای ضروری را ابتدا انجام دهید و کارهای غیر ضروری را برای مواقع دیگر بگذارید.

کارهای خود را اولویت بندی کنید

چرت بزنید

اگر برنامه یک چرت کوتاه در بعد از ظهر حوالی ساعت ۲ بعد از ظهر را در برنامه خود قرار دهید و حدود ۲۰ تا ۲۵ دقیه یک خواب کوتاه بعد ازظهر داشته باشید باعث می‌شود تا ذهن و جسم شما دوباره انرژی خود را به دست آورد. خواب کوتاه بعد از ظهر در کنار خواب کافی در طول شب یکی از اساسی‌ترین مواردی است که کمک می‌کند شما در طول روز چه از نظر جسمی و چه ذهنی بهترین عملکرد را داشته باشید.

چرت زدن مفید است

رانندگی نکنید

رانندگی به هنگام خستگی و کسل بودن بسیار خطرناک است از این رو بهتر است به جای ریسک کردن و رانندگی از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید تا احساس خستگی شما چند برابر نشود.



دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :