chadmin در
0

چگونه ناخن‌های آسیب دیده را ترمیم کنیم؟

چگونه ناخن‌های آسیب دیده را ترمیم کنیم؟

مراقبت از ناخن و نگهداری از آن‌ها جز یکی از حساس‌ترین مراقبت‌ها می‌باشد. داشتن ناخن‌هایی کشیده و زیبا سبب می‎شود زیبایی دستان هر خانمی چند برابر شود از این رو بسیاری از خانم‌ها از انواع مانیکور، کاشت ناخن استقبال می‌کنند و برای زیباتر نشان دادن دستان خود به طور مکرر از انواع پودرهای براق کننده یا لاک استفاده می‌کنند. همانطور که می‌دانید ناخن هم مانند سایر اعضای بدن اگر زیاد تحت تاثیر مواد شیمیایی قرار بگیرد ممکن است دچار آسیب شود. اما بهترین راه برای جلوگیری از این آسیب‌ها چیست؟ با چی بپوشم همراه شوید تا راهنمای جامعی درباره مراقبت از ناخن را کسب کنید. در ادامه روش های مراقبت از ناخن های آسیب دیده را برایتان آورده‌ایم.

استفاده از کرم یا روغن کوتیکول

یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای ترمیم ناخن‌های آسیب دیده استفاده از کم یا روغن طبیعی کوتیکول ناخن است. روغن یا کرم‌هایی که حاوی روغن آرگن عصاره درخت روغن قلم هستند می‌تواند به ترمیم ناخن‌های آسیب دیده بسیار کمک کند. تنها کافی است تا چند روز به صورت متوالی به صورت روزانه یا شبانه از این کرم یا روغن روی ناخن‌های خود بزنید.

روغن کوتیکول

استفاده از روغن زیتون مخصوص ناخن

یکی از روش‌های گران اما خانگی که می‌توان برای ترمیم ناخن‌های آسیب دیده از آن استفاده کرد، استفاده از روغن زیتون مخصوص ناخن است. برای این کار باید روزانه به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه ناخن‌های خود را با روغن زیتون ماساژ دهید. اگر جز ان دسته از افرادی هستید که جنس پوست و ناخن شما بسیار خشک می‌باشد، روغن زیتون می‌تواند به عنوان یک نرم کننده طبیعی بسیار عالی برای شما باشد.

روغن زیتون

تزریق بیوتین

یکی از بهترین مواد مغذی برای مو، پوست و ناخن، بیوتین است. تقریبا به طور معمول بدن تمام افراد روزانه به ۳۰ میکروگرم بیوتین نیاز دارد که این مقدار را از غذاهای سالمی که دارای کلسیم و ویتامین C دارد میتوان دریافت کرد. اما اگر مقدار بیوتین در بدن کم باشد و موجب آسیب دیدن پوست، مو و یا ناخن شما شود می‌توانید بیوتین شیمیایی را تزریق کنید تا بدن شما مقدار مورد نیاز بیوتین برای حفظت از بدن را دریافت کند.

تزریق بیوتین

استفاده از کراتین

یکی از روش‌های روزانه برای ترمیم ناخن‌های آسیب دیده روش Nails Inc Nailkale است که روند درمان ناخن‌های آسیب دیده را افزایش می‌دهد. شما با استفاده از محصولی که حاوی کراتین، عصاره کلم بروکلی و روغن‌های گیاهی است می‌توانیدسلامت مجدد ناخن‌هایتان را به دست آورید و دوباره ناخن‌هایی محکم و صاف داشته باشید.

استفاده از کراتین

ماساژ ناخن‌ها

ماساژ دادن ناخن‌ها و انگشتان به صورت روزانه می‌تواند یکی از روش‌های مفید برای ترمیم نانخ‌های آسیب دیده باشد. شما با ماساز ناخن و انگشتانتان باعث می‌شوید تا جریان خون در زیر ناخن‌ها جاری شود و تمامی مواد ضروری برای ناخن از طریق خون تامین شود.

ماساژ ناخن‌ها

نوشیدن آب

یکی از علت‌های آسیب دیدن ناخن‌ها، کمبود آب در بدن است. مطمئن شوید که روزانه مقدار مناسبی آب می‌نوشید زیرا بسیاری از مواد مغذی طبیعی برای سلامت پوست، مو و ناخن از طریق آبی که می‌نوشید تامین می‌شود.

water drinking

پولیش ناخن خود را تغییر دهید

استفاده از انواع پولیش‌ها و یا سوهان‌های ناخن قدیمی که سطح بسیار زبری دارند برای پولیش کردن روزانه ناخن، مناسب نیستند و آسیب دیدگی ناخن‌های شما را دو چندان می‌کند. سعی کنید برای مرتب کردن ناخن‌های خود از پولیش‌های سبک و نسبتا نرم استفاده کنید و سیال سنگین و زبر را دور بی اندازید.

علاوه بر این برای پاک کردن لاک از روی ناخن از یک پاک کننده مناسب استفاده کنید که حاوی مواد ویتامینه برای ناخن باشد و آسیب جدی به ناخن وارد نکند.

استفاده از مرطوب کننده

یکی از عادت‌هایی که باید برای داشتن ناخن‌هایی سالم و زیبا کسب کنید، استفاده روزانه از کرم مرطوب کننده مناسب است. کرم‌های مرطوب کننده که حاوی مواد ویتامینه و مرطوب کننده طبیعی هستند یک منلع خوب برای تغذیه ناخن‌ها و همچنین حفظ استحکام آن‌ها می‌باشد.

moisture nail

استفاده از دستکش

آخرین توصیه ما برای ترمیم ناخن‌های آسیب دیده و یا جلوگیری از آسیب دیدن، به خصوص برای افرادی که در طول روز فعالیت بسیاری دارند، استفاده از پوششی مانند دستکش است. دستکش می‌تواند از ناخن و پوست شما در برابر هر آسیب فیزیکی محافظت کند.

 



دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :