chadmin در
0

پروتز مو چیست و چگونه انجام می‌شود؟

پروتز مو چیست و چگونه انجام می‌شود؟

استفاده از پروتز مو که به دو صورت موقت و دائمی می‌توان از آن استفاده کرد، به عنوان یک روش جدید امروزه برای ترمیم مو استفاده می‌شود. معمولا افرادی که بخش زیادی از موهای سرشان ریخته و یا می‌خواهند موهایی حجیم‌تر داشته باشد از این روش به عنوان کاشت مو برای ترمیم موهای سر خود استفاده می‌کنند. حال برای آنکه بیشتر با این روش و چگونگی انجام آن و مزایای آن آشنا شوید در این مقاله ما اطلاعات مفیدی را برای شما فراهم کرده‌ایم.

پروتز مو چیست؟

اگر جز دسته خانم‌ها یا آقایانی هستید که به ظاهر خود اهمیت می‌دهید، می‌دانید که داشتن موهای پرپشت و زیبا می‌تواند چهره شما را جذاب‌تر و زیبا‌تر کند. برخی از افراد برای داشتن موهای حجیم‌تر از کلاه‌گیس استفاده می‌کنند اما ما روش بهتری را به شما پیشنهاد می‌دهیم و آن استفاده از پروتز مو است. پروتز مو شامل صفحه‌های مشبک بسیار ظریف و نازک است که از جنس نانو است و رنگی طبیعی مانند پوست سر دارد که درون هر کدام از شبکه‌ها، دسته‌های مویی کاشته شده است که جنس آن گاها مصنوعی و گاها طبیعی است اما به هر حال حالت بسیار طبیعی دارد و قطعا هیچ کس متوجه پروتز موهای شما نخواهد شد.

پروتز مو چیست؟

تفاوت پروتز مو و کلاه گیس در چیست؟

پروتز مو یکی از روش‌های جدیدی است که برای ترمیم مو استفاده می‌شود و با کلاه گیس تفاوت‌هایی دارد. یکی از تفاوت‌های بارز بین پروتز مو و کلاه گیس در جنس آن‌ها است. معمولا برای ساخت کلاه گیس از نوارهای پلاستیکی یا استاپل استفاده می‌کنند تا بر روی سر ثابت باقی بماند اما در ساخت پروتز مو از چسب‌های مخصوص مو برای ثابت ماندن استفاده می‌شود. این چسب‌ها بسیار مقاوم هستند و شما می‌توانید به راحتی به کارهای روزمره خود بپردازید و یا حتی حمام بروید بدون آنکه نگران افتادن و یا حرکت کردن پروتز مو خود باشید.

یکی دیگر از تفاوت‌های پروتز مو و کلاه گیس که سبب شده عمل کاشت پروتز مو را بسیار محبوب کند این است که شما می‌توانید هر قسمت از سر خود را به انتخاب خود برای کاشت پروتز مو انتخاب کنید اما برای استفاده از کلاه گیس شما توانایی انتخاب را ندارید زیرا تمام سر شما را می‌پوشاند.

تفاوت پروتز مو و کلاه گیس در چیست؟

مدت زمان استفاده از کلاه گیس نیز بسیار کم است و این جز یکی از معایب آن است. شما حداکثر می‌توانید بین سه تا چهار ساعت از کلاه گیس استفاده کنید، این در حالی است که از پروتز مو می‌توان برای چندین روز و یا چندین ماه نیز استفاده کرد.

اگر جز دسته افرادی هستید که پوست حساسی دارید به شما پیشنهاد می‌دهیم به جای کلاه گیس از پروتز مو استفاده کنید. زیرا در پروتز مو از مواد نانو استفاده شده است که مانع ایجاد باکتری و یا قارچ بر روی پوست سر شما می‌شود اما کلاه گیس چون تمام فضای سر را می‌پوشاند ممکن است باعث ایجاد قارچ و بیماری‌های پوستی بر روی پوست سر شما شود.

همانطور که قبل‌تر هم اشاره کردیم، شما با روش پروتز مو راحت‌تر می‌توانید به فعالیت‌های روزمره خود بپردازید. به طور مثال شما می‌توانید به استخر بروید، روزانه حمام خود را داشته باشید و هر ورزش دیگری که دوست دارید را انجام دهید در حالیکه شما با کلاه‌گیس اصلا قادر به هیچ کدام از این فعالیت‌ها نخواهید بود.

اگر جز دسته خانم‌های تنوع طلب هستید و دوست دارید هر از گاهی رنگ موهای خود را تغییر دهید، انتخاب پروتز مو برای شما ایده‌آل است زیرا شما می‌توانید هر نوع رنگی از مش کردن گرفته تا هایلایت بر روی پروتز موهای خود انجام دهید اما قطعا این کار را نمی‌توان به راحتی بر روی کلاه گیس اجرا کرد. حتی شما می‌ـوانید موهای پروتز شده خود را نیز فر کنید و هر نوع تنوعی که دوست دارید را به آن بدهید.

تفاوت پروتز مو و کلاه گیس در چیست؟

چه کسانی می‌توانند از پروتز مو استفاده کنند؟

خوشبختانه یکی از بهترین مزیت‌هایی که عمل پروتز کردن مو دارد این است که برای هر فرد با هر سنی می‌ـواند مناسب باشد زیرا عوارض جانبی به همراه ندارد و یکی از بهترین روش‌های شناخته شده برای جایگزینی کاشت مو است. در نتیجه اگر می‌توانید با روشی طبیعی موهای خود را ترمیم کنید، پروتز مو گزینه مناسبی است.

معایب پروتز مو چیست؟

در کنار تمام مزایایی که کاشت پروتز مو به همراه دارد، قطعا معایبی نیز دارد. یکی از معایب این روش، حساسیت پوستی است. از آنجا که برخی افراد پوست بسیار حساسی دارند ممکن است نسبت به مواد به کار رفته در این پروتزها حساسیت نشان دهند اما این اتفاق به ندرت پیش می‌آید زیرا کمتر افرادی هستند که پوستشان نسبت به مواد نانو حساسیت داشته باشد.

پروتز مو چگونه انجام می‌شود؟

روش اتصال پروتز مو بسیار ساده است اما بایستی از افراد باتجربه در زمینه پوست و زیبایی کمک بگیرید و مطمئن باشید که از با کیفیت‌ترین مواد اولیه استفاده می‌کنند.

در ابتدا قسمت‌هایی از سر که موی کمتری دارد و یا دوست دارید حجیم‌تر شود را انتخاب می‌کنید. سپس فردی که می‌خواهد پروتزها را برای شما وصل کند آن قسمت‌ها را علامت زده و پروتوزها را به موهای شما با یک کلیپس متصل می‌د. در نهایت با دقت بسیار بالا و با استفاده از چسب‌های مخصوص مو که گیاهی و کاملا بیولوژیکی هستند پروتزها را به موهای اصلی شما به صورت گره زده متصل می‌کنند.

به خاطر داشته باشید که کاشت مو به روش پروتز نیاز به ترمیم نیز دارد و این ترمیم را زمانی که موهای اصلی شما رشد می‌کند بایستی انجام دهید.

پروتز مو چگونه انجام می‌شود؟

هزینه پروتز مو چقدر است؟

هزینه کاشت به روش پروتز معمولا به کلینیک و یا سالن زیبایی که شما مراجعه می‌کنید و مواد اولیه‌ای که استفاده می‌شود، بستگی دارد. همچنین بسته به میزان تراکمی که از پروتز در مو استفاده می‌شوند نیز هزینه آن متغییر است اما به طور کلی هزینه‌ای که برای پروتز مو تخمین زده شده است بین ۲ تا ۵ میلیون است.



دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :