chadmin در
2,403

مروری بر کالکشن Ready to Wear بهار 2021 الکساندر مک‌کویین

طراح اصلی مجموعه جدید الکساندر مک‌کویین، کالکشن آماده برای بهار 2021، سارا بورتون است که این کار را تحت نظارت مدیر اجرایی مجموعه، جاناتان گلیزر انجام داده است.

 

مطالب مرتبط:

کالکشن جدید برند میومیو چه چیزی برای گفتن داشت؟ (مجموعه بهاره میومیو)

نگاهی به کالکشن شاد و جذاب بهار و تابستان ۲۰۲۱ تام فورد!

نگاهی به کالکشن جدید شنل در فشن شوی پاریس

 

ویژگی کالکشن‌های الکساندر مک‌کویین

این کالکشن نیز مانند اکثر مجموعه‌های برند الکساندر مک‌کویین، بی روحی خاص خود و المان‌های اگزجره و اغراق شده مانند آستین پفی بزرگ، چین‌های خاص دامن را حفظ کرده است.

نشانی از رنگ روشن سال یعنی زرد روشن در لباس‌ها دیده نمی‌شود، اما تا دلتان بخواهد از رنگ طوسی درکنار سایر رنگ‌های خنثی مثل سفید و سیاه استفاده شده است.

چهره بی‌روح و آرایش نود مدل‌ها نیز مکمل رنگ لباس‌ها و حالت چهره آن‌هاست.

 

 

مک‌کویین در برابر تام فورد

در روزگاری که برندهایی مثل تام فورد از مدل‌های خندان استفاده می‌کنند و رنگ‌های تند و شاد در لباس‌ها به‌کار می‌برند و یا برند دولچه اند گابانا به رنگ‌ها و طرح‌های شاد و پر از گل و بوته فلورانی قدیم، سعی در تزریق امید به مردم دارند، شاید طراحان برند الکساندر مک‌کویین قصد دارند تا نشانی از این همه‌گیری را در لباس‌های خود بنمایند تا روی عبوس این ویروس را در لباس‌های خود نشان بدهد.

 

جزییات کالکشن کالکشن بهاره

یکی از مهمترین جزئیات این کالکشن، چین‌های مختلف است؛ از سوزنی گرفته تا پلیسه و…؛ چه برروی دامن و چه برروی آستین‌ها؛ که شاید تعدیل‌کننده‌ای است برای مهمترین المان کالکشن حاضر؛ یعنب زوایای تیز لباس‌ها، جنس آهار خورده پارچه‌ها و برش‌های عمودی که باز هم یادآور دوران سخت حال حاضر است.

که همانطور که خود بورتون، طراح اصلی این مجموعه در مصاحبه‌اش عنوان کرده، این شکل‌ها، خطوط و سیلوئت‌ها نشانی از احساسات انسانی و ارتباطات بشری است؛ احساسات و ارتباطاتی که بالا و پایین و سختی و آسانی زیادی دارد.

یکی از کارهایی که در این کالکشن و کالکشن تام فورد مشترک بوده، استفاده از پارچه‌های موجود در انبار بود که با طراحی و نقاشی روی آن‌ها، تبدیل به پارچه‌هایی نو برای لباس‌ها شدند. ابتکاری که دلیلش کرونا و وضعیت یک ساله اخیر در دنیا می‌باشد.

به‌نظر می‌رسد که کرونا و قرنطینه، تاثیری برروی صنعت مد و فشن گذاشته که تا مدت‌ها از بین نخواهد رفت و حتی شاید هیچگاه به حالت قبلی بازنگردد.

برند الکساندر مک‌کویین و قرنطینه

از دیگر شاخصه‌های اکثر لباس‌های این کالکشن، مونوکروم بودن آن‌ها می‌باشد.

به‌نظر می‌رسد ترکیب جالب دو نوع لباس رسمی (فرمال)، یعنی لباس رسمی مهمانی و لباس رسمی کاری (بیزینس) در برخی لباس‌ها، همچون ترکیب کتی با دامن پفی نیز از تاثیرات قرنطینه باشد. لباسی که همزمان برای دو نوع موقعیت مورد استفاده قرار می‌گیرد، آن هم در دورانی که کسی برای مهمانی یا جلسات از منزل بیرون نمی‌آید و قرارها از درون منزل و ازطریق ویدئو کنفرانس‌ها انجام می‌شوند؛ کاری که برند تام فورد با ترکیب لباس راحتی منزل و لباس رسمی کاری در کالکشن اخیر خود انجام داد.

 

 

نویسنده: شایسته عسگریان



دیدگاه شما

سیده فاطمه میرسالاری در تاریخ 08 ژانویه 2021

سلام وقتتون بخیر ممنون بابت مطالب خوبتون
تمام لباس های این کالکشن همین عکس هایی که گذاشتین هستن ؟؟ یعنی 8 تا لباس برای این کالکشن طراحی شیده؟؟

سیده فاطمه میرسالاری در تاریخ 18 ژانویه 2021

سلام ممنون بابت مطالب خوبتون
تمام لباس های این کالکشن همین هشتا بودن؟؟

سیده فاطمه میرسالاری در تاریخ 18 ژانویه 2021

سلام ممنون بابت مطالب خوبتون
تمام لباس های این کالکشن رو کجا میتونم پیدا کنم ؟؟

سیده فاطمه میرسالاری در تاریخ 18 ژانویه 2021

همش همین 8 تا هستن؟؟

ناشناس در تاریخ 06 ژانویه 2022

اگر نرم افزار ران وی ک مال ووگ هست رو نصب کنی همه کالکشن های همه برند هارو داره

مائده در تاریخ 06 ژانویه 2022

اگه نرم افزار ران وی ک مال ووگ هست رو نصب کنی همه کالکشن های همه برند ها رو به تفکیک داره



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :