پردیس بختیاری در
0

عاداتی که زیبایی و سلامت زنان را به خطر می‎اندازد

عاداتی که زیبایی و سلامت زنان را به خطر می‎اندازد

اکثر ما خانم ها عاداتی داریم که به سلامت مو، پوست و در یک کلام زیبایی مان آسیب می رساند. از خشک کردن صورت با حوله گرفته تا شانه کردن موهای خیس و… این عادات به مرور زمان و بی آنکه بدانیم سلامت و زیبایی مان را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر شما هم به فکر سلامت و زیبایی تان هستید، عادات زیر را کنار بگذارید.

همیشه به ناخن هایتان لاک می زنید

اگر شما جزو خانم هایی هستید که حتی یک روز هم نمی توانید بدون لاک تحمل کنید، باید بگوییم که با این کار به سلامت ناخن هایتان آسیب می رسانید. لاک ها، به خصوص آنهایی که کیفیت پایین تری دارند، به دلیل وجود مواد شیمیایی، ناخن های شما را زرد و شکننده می کنند. بنابراین بهتر است که از لاک های باکیفیت تر استفاده و هر از چند گاهی آنها را پاک کنید تا ناخن هایتان استراحت کنند.

از حوله برای خشک کردن صورتتان استفاده می کنید

اکثر ما عادت داریم که با حوله صورتمان را خشک می کنیم، اما این عادت می تواند زیبایی ما را تحت تاثیر قرار دهد. حوله مکان مناسبی برای رشد باکتری و میکروب ها است. بنابراین اگر بیش از یک بار از یک حوله برای خشک کردن صورت تان استفاده کنید، احتمال بروز آکنه را روی صورت تان افزایش می دهید. به جای آن از دستمال کاغذی برای خشک کردن صورت تان استفاده کنید یا حتی می توانید صورت تان را خیس رها کنید تا خودش به طور طبیعی خشک شود. این توصیه ای است که زنان کره ای می کنند. اگر پوست تان مرطوب باشد، محصولات مراقبتی نیز روی پوست تان بهتر عمل می کنند.

از برس آرایشی کثیف استفاده می کنید

شاید هیچوقت به فکر شستن شت های آرایشی تان نبوده اید اما این عادت را باید هر چه سریع تر کنار بگذارید زیرا شت های کثیف باکتری و جرم ها را به صورت شما منتقل کرده و به تدریج روی پوست تان تاثیری منفی می گذارند. در بدتری شرایط، شت های آرایشی کثیف، منجر به آکنه و حتی عفونت پوستی می شوند.

روزی بیشتر از یک قاشق چای خوری نمک می خورید

آیا شما مقدار نمک مصرفی روزانه تان را کنترل می کنید، یا این که بدون هیچ محدودیتی نمکدان را روی غذا و میوه هایتان می پاشید؟ علاوه بر نمکی که شما به غذاهایتان می زنید، مواد غذایی دیگر مانند پنیر، سوسیس و دیگر غذاهای آماده نیز حاوی مقدار زیادی نمک می باشند. اما بدانید که مصرف کمتر نمک، فشار خون شما را پایین می آورد. تحقیقات ثابت کرده زنانی که فشار خون پایین تری دارند، پوست صورت زیباتری نیز دارند. شما تنها به ۲۳۰۰ میلی گرم سدیم در یک روز نیاز دارید که برابر با یک قاشق چای خوری است.

ابروهایتان را بیش از حد نازک می کنید

حتی اگر ابروهای نازک مد شود، باز هم نباید مدت زمان زیادی ابروهایتان را نازک نگه دارید زیرا با این کار موهای ابروهای شما نازک تر و کم پشت تر می شود و حتی ممکن است که رشد آنها متوقف شود. از آنجا که با افزایش سن، این اتفاق به طور طبیعی می افتد، بهتر است که در سن کم از ابروهایتان محافظت کنید.

ژیلت را در حمام نگه می دارید

حتما شما هم ژیلت خود را در لیوانی در حمام نگه می دارید تا دم دست باشد اما اگر می خواهید که عمر استفاده از آن را افزایش دهید، بهتر است که ژیلتتان را در محیطی مرطوب نگه ندارید. در غیر این صورت علاوه بر کوتاه شدن عمر ژیلت، پوست شما نیز هنگام استفاده از آن دچار التهاب می شود. بنابراین بهتر است که پس از هر بار استفاده از ژیلت، آن را خشک کرده و در جایی بیرون حمام نگه دارید.

پا روی پا می اندازید

از آنجا که ما ساعات زیادی از روز را نشسته ایم، باید شیوه درست نشستن را بیاموزیم. اگر چه پا روی پا انداختن به شما حس بهتر و راحت تری هنگام نشستن می دهد اما این حطرز نوشتن در گردش خون در پاهای شما اختلال ایجاد می کند. بنابراین سعی کنید که پاهایتان را روی هم نیاندازید یا هر چند وقت یک بار حالت آنها را تغییر دهید.

بعد از شیو کردن از دئودورانت استفاده می کنید

دئودورانت ها حاوی مواد شیمیایی مضر هستند. از آنجا که پس از شیو کردن، منافذ پوست شما بازند و هر چیزی را که روی پوست تان بکشید جذب می کنند، بهتر است که بعد از شیو کردن، از زدن دئودورانت و دیگر مواد شیمیایی به پوست تان خودداری کنید، در غیر این صورت پوست تان متورم خواهد شد.

موهایتان را هنگام خواب می بندید

خانم هایی که موهای بلندی دارند، ترجیح می دهند که موهایشان را موقع خواب ببندند اما این کار موجب ضعیف شدن مو می شود که در نهایت به ریزش آن می انجامد.

با آب داغ دوش می گیرید

یک دوش آب گرم خستگی ما را برطرف می کند اما اگر این کار تبدیل به عادت شود، به پوست ما آسیب می رساند. آب داغ منجر به خشکی پوست و مو می شود. حتی اگر نمی توانید با آب ولرم دوش بگیرید، بهتر است که قبل از اتمام دوشتان، کمی آب را خنک کنید تا منافذ پوست تان بسته شود.

فرچه ریمل را داخل ظرفش بالا و پایین می برید

 

زمانی که ریمل شما تمام می شود، طبیعی ست که فرچه آن را چندین بار در ظرفش بالا و پایین ببرید اما بدانید که با این کار هوا را وارد ظرف و به تبع فضا را برای رشد باکتری ها آماده می کنید. استفاده از چنین ریملی می تواند موجب عفونت چشمی شود. از این رو به جای بالا و پایین کردن ریملتان، آن را داخل ظرفش بچرخانید.

موهای خیس تان را شانه می کنید

طبیعی ست که بخواهیم موهای بهم ریخته مان را پس از حمام کردن، شانه کنیم اما این کار به موها آسیب می زند. از آنجا که منافذ پوستی سر شما پس از حمام کردن باز هستند، کشیدن موهای سرتان با شانه موجب ریزش آنها می شود. بنابراین بهتر است که قبل از اتمام حمام، سرتان را با آب سرد بشویید و آنها را تا زمانی که خشک نشده اند، شانه نکنید.

روبالشتی تان را عوض نمی کنید

اگر احساس می کنید که پوست صورت شما ملتهب شده یا جوش زده است، روبالشتی تان را عوض کنید. روبالشتی شما حاوی باکتری، روغن های پوستی و عرق صورت تان است. از این رو بهتر است که آن را هر ۳ روز یک بار عوض کنید.

سرتان را مدام پایین نگه می دارید

از آنجا که شما مدت زمان زیادی در روز را صرف کار با موبایلتان می کنید، احتمال این که سرتان نیز مدت زمان زیادی رو به پایین باشد، زیاد است. بنابراین به جای این که گوشی موبایل را پایین نگه دارید و سرتان را خم کنید، آن را بالاتر نگه دارید تا به گرنتان فشار نیاید. اگر مراقب فرم بدن تان نباشید، پس از مدتی گردن درد نه تنها در طول روز، که در شب هم شما را اذیت خواهد کرد.



دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :