سمیرا در
0

خودتان رژگونه درست کنید

خودتان رژگونه درست کنید

این روزها زیاد درباره مضرات مواد شیمیایی موجود در لوازم آرایشی و بهداشتی می‌شنویم. موادی که نه تنها برای سلامت ما بلکه برای محیط زیست هم مضر هستند. توصیه‌ها مربوط به استفاده از رژلب بدون سرب، دئودورانت بدون آلومینیم و… بسیارند. شرکت های تولید کننده زیادی هستند که محصولات سازگار با محیط زیست و دارای ضرر کمتر برای سلامت تولید می‌کنند یا حداقل چنین ادعایی دارند اما چرا ما مانند اجدادمان، از مواد طبیعی موجود در اطرافمان لوازم آرایشی درست نکنیم؟

1

این کار چند مزیت دارد: علاوه بر اینکه بسیار اقتصادی‌تر است، شما می‎توانید رنگ و مواد اولیه را دقیقا بر اساس سلیقه خود و متناسب با پوست خود بسازید. استفاده از مواد اولیه تازه، یعنی بهره بردن از ویتامین ها و مواد اولیه موجود در آن، امتیازی است که محصولات بسته بندی نمی‌توانند داشته باشند اما یک نکته مهم: لوازم آرایشی ساخت خودتان را باید در یخچال نگهدارید و ظرف 2-3 هفته مصرف کنید. حالا اگر فکر می‌کنید دلایل بالا شما را متقاعد کرده، خودتان رژگونه درست کنید.

خودتان رژگونه درست کنید

برای این کار به آرد برنج احتیاج دارید. مقدار مورد نیاز را (که بستگی به میزان مصرف شما در طول یک ماه دارد) در یک ماهیتابه می‌ریزید و شعله گاز را کم می‌کنید. با یک قاشق چوبی آن را مرتب هم می‌زنید تا کم کم رنگ آرد تیره شود و به رنگ مورد نظرتان دربیاید. حالا شعله را خاموش کنید و آرد را در یک ظرف شیشه‌ای با فلزی بریزید. بهتر است برای این کار ظرف را محفظه‌ای حاوی یخ بریزید تا زودتر خنک شود.

حالا شما رژگونه‌ای دارید که رنگ و حتی بسته بندی آن مطابق با سلیقه خودتان است اما این همه مزایای آن نیست: این محصول منافذ پوست شما را مسدود نمی‌کند و به خاطر مات بودن، از براق شدن پوست در هوای گرم و مرطوب جلوگیری می‌کند.

مطالب مرتبط:

1- سایه چشم آبی، مد امسال تابستان

2- جلوگیری از سر خوردن عینک از روی بینی

3- آرایش مناسب با عینک طبی



دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :