chadmin در
0

خواص روغن بادام تلخ برای سلامت پوست و مو + پیشنهاد خرید

خواص روغن بادام تلخ برای سلامت پوست و مو + پیشنهاد خرید

شاید این جمله که بادام تلخ بسیار سمی است و ضرر بسیاری برای انسان دارد، به گوشتان آشنا باشد زیرا بسیاری گمان می‌کنند بادام تلخ بسیار سمی و مضر است اما جالب است بدانید که این ماده سمی و خطرناک در علم داروسازی بسیار مفید و کاربردی است. روغن بادام تلخ می‌توان برای پوست، مو و حتی درمان بسیاری از بیماری‌ها بسیار مفید باشد اما در کنار مضراتی نیز دارد. برای آگاهی بیشتر از این موضوع با چی بپوشم همراه شوید تا با خواص و مضرات روغن بادام تلخ آشنا شویم.

 

 

تفاوت بادام تلخ و بادام شیرین چیست؟

قبل از هر چیز باید بگوییم که بادام تلخ با نوع شیرین آن که مصرف روزانه ما است کاملا متفاوت است. به طور کلی درخت بادام که جز دسته گیاهان گلسرخیان(Rosaceae) است دارای دانه‌هایی بسیار مفید و پرخاصیت است که برای درمان بسیاری از بیماری‌ها از آن می‌توان استفاده کرد. اما این درخت دو نوع محصول تلخ و شیرین دارد. که معمولا نوع تلخ آن از درخت Prunus amygdalus var.amara گرفته می‌شود که کاملا سمی است. برای تشخیص بادام تلخ از شیرین می‌توانید به ظاهر آن نگاه کنید چرا که بادام تلخ در ظاهر کوتاه‌تر و پهن‌تر از بادام شیرین است.

تفاوت بادام تلخ و بادام شیرین چیست؟

طرز تهیه روغن بادام تلخ چگونه است؟

فرایند روغن‌گیری از دانه‌های بادام تلخ فرآیند خاص و پیچیده‌ای دارد. در ترکیبات روغن ماده تلخ به طور کلی سه ماده اصلی به نام‌های بنزآلدهید، گیکوسید آمیگدالین و هیدروژن سیانید(اسید هیدروسانیک) وجود دارد و در ۵۰ درصد باقیمانده ترکیباتی چون چربی‌های غیر اشباع شده و شبیه به روغن بادام شیرین دیده می‌شود.

طرز تهیه روغن بادام تلخ چگونه است؟

 

 

فواید روغن بادام تلخ چیست؟

یکی از فواید ویژه روغن بادام تلخ، خواص درمانی آن است و به همین دلیل در داروسازی کاربرد بسیاری دارد. در ادامه به چند خاصیت درمانی روغن بادام تلخ اشاره می‌کنیم:

خواص ضد میکروب روغن بادام تلخ

همانطور که قبل‌تر گفته شد در ترکیبات روغن بادام تلخ دو ماده اصلی هیدروژن سیانید و بنز آلدهید وجود دارد که این دو ماده برای هر نوع باکتری، قارچ، ویروس و یا باکتری در حکم سم است و به راحتی آن‌ها را از بین می‌برد. از این رو به عنوان یک ماده ضد باکتری و ضد قارچ کاربرد دارد.

خواص ضد میکروب روغن بادام تلخ

درمان تب با روغن بادام تلخ

یکی از روش‌های سنتی درمان تب از قدیم تاکنون استفاده از روغن بادام تلخ بوده است. سمی بودن و تلخ بودن ترکیبات آلکالینی موجود در این روغن مانعی برای رشد ویروس و باکتری در بدن است از این رو شدت تب را در بدن کاهش می‌دهد.

از بین بردن کرم روده با روغن بادام تلخ

یکی از مصارف درمانی روغن بادام تلخ برای از بین بردن انگل و کرم روده است. منتها برای اینکار بایستی این روغن را به صورت خوراکی استفاده کرد از این رو قبل از آن حتما باید با دکتر متخصص خود مشورت کنید.

درمان عفونت گوش

زمانی که مایع درون گوش گرفته شود، عفونت در گوش ایجاد می‌شود. برای درمان این عفونت می‌تواند مقداری روغن بادام تلخ را در آب داغ حل کنید و پس از خنک شدن با استفاده از یک قطه چکان آن را درون گوش بچکانید. این روغن کمک می‌کند مایع درون گوش نرم شده و گرفتگی یا عفونت از بین برود.

درمان اسپاسم عضلات

اگر جز دسته افرادی هستید که به خاطر فعالیت‌های شدید روزانه و یا ورزش‌های سخت معمولا به اسپاسم عضلات دچار می‌شوید می‌توانید از روغن بادام تلخ برای تسکین درد عضلات و زانوهای خود استفاده کنید.

پاکسازی بدن و افزایش حجم ادرار

همانطور که می‌دانید میزان قابل توجهی از سموم بدن به صورت طبیعی از طریق تعریق و ادرار دفع می‌شود. حال اگر میزان ادرار یا تعریق کاهش دهد سموم در بدن باقی می‌ماند و برای بدن مضر است. در نتیجه با خوردن مقدار بسیار کمی از روغن بادام تلخ میزان تکرر ادرار زیاد شده و سموم از بدن دفع می‌شود و پاکسازی کامل صورت می‌گیرد.

 

فواید روغن بادام تلخ برای مو

ترمیم موهای آسیب دیده

اگر موهای آسیب دیده دارید و به دنبال راهی طبیعی جهت ترمیم مجدد موهای خود هستید، روغن بادام می‌تواند یک روش بسیار موثر برای این کار باشد. روغن بادام به خوبی موهای شما را تغذیه می‌کند و کمک می‌کند تا دوباره درخشندگی و زیبایی موهای خود را بدست آورید. تنها کافی است روزانه مقداری از این روغن را بر روی سر و موهایتان ماساژ دهید.

فواید روغن بادام تلخ برای مو

درمان ریزش مو

ریزش مو جز مواردی است که بسیاری از افراد این روزها با آن دست به گریبان هستند. استفاده از راهکارهای طبیعی برای درمان ریزش مو می‌تواند تاثیری بلند مدت بگذارد از این رو می‌توانید چند قطره روغن بادام تلخ را روی پوست خود بریزید و کف سر خود را با آن ماساژ دهید.

فواید روغن بادام تلخ برای مو

فواید روغن بادام تلخ برای پوست

آبرسانی به پوست

روغن بادام تلخ خاصیت آبرسانی فوق‌العاده‌ای دارد و از طرفی به آسانی جذب پوست می‌شود. در نتیجه برای از بین بردن چین و چروک و درمان خشکی پوست می‌توان از آن استفاده کرد.

فواید روغن بادام تلخ برای پوست

درمان سیاهی اطراف چشم

علاه بر آبرسانی به پوست اگر هر شب دو الی سه قطره روغن بادام را بر روی پوست اطراف چشم خود ماساژ دهید شاهد از بین رفتن لکه‌های سیاه دور چشم خواهید بود.

فواید روغن بادام تلخ برای پوست

درمان عفونت پوستی

همانطور که می‌دانید ترکیبات روغن بادام تلخ برای درمان انواع عفونت و از بین بردن باکتری‌ها بسیار مناسب است در نتیجه می‌توانید از این روغن به عنوان یک مرحم برای زخم و عفونت‌های پوستی استفاده کنید. علاوه بر این برای درمان انواع التهابات و جوش‌های صورت نیز این روغن بسیار مفید است.

مضرات روغن بادام تلخ چیست؟

در کنار تمام فوایدی که این روغن برای سلامت مو، پوست و سلامتی انسان دارد، مضراتی نیز وجود دارد. همانطور که می‌دانید این روغن بسیار سمی است از این رو نباید به صورت خوراکی استفاده شود مگر در موارد خاص با تجویز دکتر و مقدار بسیار کم زیرا برای بدن بسیار مضر است. این مورد شاید تنها ضرری باشد که روغن بادام تلخ دارد و بیشتر باید به صورت موضعی از آن استفاده کرد. علاوه بر این اگر در دوران شیردهی به نوزاد به سر می‌برید تاکید می‌کنیم که استفاده از این روغن را متوقف کنید زیرا برای سلامت نوزاد شما بسیار خطرناک است.

مضرات روغن بادام تلخ چیست؟

چگونه روغن خالص و اصل بادام تلخ را تشخیص دهیم؟

برای تشخیص روغن بادام اصل به زلال بودن و شفاف بودن مایع نگاه کنید. اگر مایع روغن به رنگ زرد روشن بود و بوی بسیار قوی و تلخی داشت این روغن خالص و اصل است. بهتر است بدانید که این روغن با اکسیژن هوا به سرعت واکنش می‌دهد و اکسید می‌شود در نتیجه پس از استفاده از آن، در ظرف را محکم ببندید و در جای سرد و تاریک نگهداری کنید.

 

 

چگونه روغن خالص و اصل بادام تلخ را تشخیص دهیم؟



دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :