پردیس بختیاری در
0

چه بخوریم تا موهایی زیبا داشته باشیم؟

چه بخوریم تا موهایی زیبا داشته باشیم؟

اگر می خواهید که موهایی پرپشت، سالم و براق داشته باشید، باید مواد مورد نیاز را به بدنتان برسانید. اما چه موادی در زیباتر کردن موهای شما موثرند؟ برای یافتن پاسخ این سوال، با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

سالمون برای موهای براق

ماهی سالمون، سرشار از اسید چرب امگا ۳ است، اسیدی که بدن شما قادر به ساخت آن نمی باشد. بنابراین شما باید این ماده را از غذا و مکمل ها به دست آورید. امگا نه تنها شما را در مقابل بیماری ها ایمن نگه می دارد، بلکه روی رشد، پرپشتی و درخشش موهایتان نیز تاثیر گذار است.

ماست یونانی برای رشد موها

ماست یونانی سرشار از پروتئین است. علاوه بر آن ترکیباتی دارد که جریان خون در پوست سر را منظم می کند که نتیجه آن رشد بیشتر موهاست. اسید پانتوتِنیک، یکی از ویتامین های گروه ب، موجود در این ماده موهای شما را ضخیم تر کرده و به تبع از ریزش موهایتان جلوگیری می کند. اگر به برچسب شامپو و دیگر مواد آرایشی و بهداشتی مو نگاهی بیاندازید، خواهید دید که حاوی اسید پانتوتِنیک می باشند.

اسفناج برای جلوگیری از شکنندگی مو

درست شبیه دیگر برگ های سبز، اسفناج نیز سرشار از مواد مغذی ست. این گیاه حاوی ویتامین آ، آهن، کربن بتا، فولات و ویتامین سی می باشد که تمام اینها به سلامت موهای شما کمک می کنند. ترکیب این مواد با هم رطوبت موهای شما را زیاد می کند و در نتیجه موهایتان دچار شکنندگی نمی شود. اگر به دنبال ماده دیگری مشابه اسفناج هستید، کلم می تواند گزینه خوبی برایتان باشد.

سیب زمینی شیرین برای رفع خشکی مو

اگر موهای خشک دارید، سیب زمینی شیرین بخورید. این ماده سرشار از آنتی اکسیدانی با نام بتاکاروتن است، ماده ای که بدن شما آن را تبدیل به ویتامین آ می کند که نتیجه آن رفع خشکی مو می باشد. علاوه بر همه اینها، سیب زمینی شیرین موجب تولید سبوم یا چربی طبیعی پوست می شود که باز هم خشکی موهایتان را از بین می برد. میوه های دیگری که حاوی این ماده هستند شامل هویج، کدو تنبل، طالبی و انبه است.

دارچین برای جریان خون

دارچین را در خورشت، اوتمیل یا حتی قهوه تان بریزید. این ماده جریان خون را در بدن شما منظم می کند که نتیجه آن رسیدن اکسیژن و مواد مغذی به فولیکول موی سر شماست.

آواکادو برای زیبایی مو

آواکادو یکی از سالمترین و مفیدترین میوه ها بوده که حاوی چربی های خوب است و کالری زیادی دارد. این میوه سرشار از ویتامین آ، دی ، ای و همچنین اسیدهای چرب امگا ۳ است که برای زیبایی و سلامت موهایتان نیاز دارید. هر روز یک آووکادو بخورید تا معجزه آن را روی موهایتان ببینید.

تخم مرغ برای رشد مو

با مصرف تخم مرغ، پروتئین و آهن مورد نیاز بدن تان را دریافت خواهید کرد. این ماده مقوی سرشار از نوعی ویتامین ب با نام بیوتین است که به رشد مو کمک می کند. اگر پروتئین دریافتی بدن شما به اندازه کافی نباشد، ریزش مو خواهید داشت. بیوتین علاوه بر مو، به تقویت ناخن های شما نیز کمک می کند.

صدف برای پرپشتی مو

صدف سرشار از زینک است. زمانی که بدن شما مقدار کافی از این ماده معدنی را ندارد، شما دچار ریزش مو، نه تنها روی سر بلکه در مژه هایتان نیز، می شوید. سلول هایی که وظیفه رشد موی سر شما را دارند، نیازمند زینک می باشند. شما می توانید این ماده را در گوشت گاو، خرچنگ و حبوبات بیابید.

آجیل برای رشد مو

آجیل سرشار از مواد مغذی است که به رشد موهای شما کمک می کند. هر ۲۸ گرم بادام تا ۳۷% از ویتامین ای مورد نیاز بدن شما را تامین می کند. علاوه بر آن، حاوی ویتامین ب، زینک و اسیدهای چرب است که کمبود هر کدام از این مواد منجر به ریزش موهای شما می شود.

 

 

 

 

mobile_sticky_top ad banner


دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :