المیرا فلاحیان در
1,136

جذاب‌ترين دانستنی‌ها در مورد حلقه ازدواج!

جذاب‌ترين دانستنی‌ها در مورد حلقه ازدواج!

اگه به زودي ازدواج مي‌کنين و چيز زيادي در مورد حلقه ازدواج نمي‌دونين، احتمالاً با اين موضوع موافق هستين که اطلاعات زيادي در اين باره وجود داره که بايد بهش توجه كنين. پس هم مي‌تونيد از گالري حلقه ازدواج زمردي اطلاعات کسب کنين و يا اينكه اين مقاله رو تا آخر بخونید.

آيا طلاي 18k هميشه بهتر از 14k هست؟ اينطور نيست! چطور حلقه ازدواج را با حلقه نامزدي ست کنيم؟ آيا حلقه ازدواج شما بايد با حلقه ازدواج همسرتان ست باشه؟ حلقه ازدواج زمردي را مي‌توان به صورت ست يا تکي انتخاب کرد.

ناخالصي طلا، آلياژ‌ها، آلرژي و حساسیت به طلا و ناخالصي‌هايش، دوام، طراحي، وزن، هزينه، پهناي انگشتر و به ويژه اخلاق و طرز برخورد فروشنده همه در هنگام خريد حلقه ازدواج طلاي شما اهميت داره. گالري زمردي، يکي از خوش برخوردترين گالري‌هاي طلا و جواهرات است که تجربه و حس خوبي رو به شما منتقل مي‌کنه.

اين مقاله راهنماي خوبي براي خريد حلقه ازدواج هست. اطلاعات خارق‌العاده‌اي رو به شما مي‌ده، که تضمين مي‌کنم در هيچ جاي ديگري پيدا نخواهيد کرد!

واکنش‌هاي آلرژيک به حلقه ازدواج طلا

مردم به خود طلا حساسيت ندارند. از اين نظر فلزي نسبتاً انسان دوست است. با اين حال، بعضي از افراد به برخي از آلياژ‌هاي مورد استفاده در حلقه ازدواج طلا حساسيت دارند.

گاهي اوقات افراد به دليل آلياژ‌هاي استفاده شده در طلاي سفيد به حلقه‌هاي ازدواج طلاي سفيد واکنش‌هاي آلرژيک نشان مي‌دهند. اما اين اتفاق بسيار به ندرت رخ مي‌دهد. آلرژي به نيكل در حلقه‌هاي ازدواجي بسيار کم ديده شده است. با اين حال ممکن است شما از پوشیدن حلقه ازدواج طلا يا هر حلقه ديگري دچار تحريک پوستي شويد.

در ايالات متحده، نيکل در درجه اول براي سفيد کردن حلقه ازدواج استفاده مي‌شود. در اتحاديه اروپا، نيکل مجاز نيست. جايگزين نيكل، پالاديوم است، فلزي از خانواده پلاتين. پالاديوم نزديک به قيمت طلا است، بنابراين هزينه طلاي سفيد پالاديوم بيشتر است.

جوش‌هاي ناشي از حلقه ازدواج

زماني که حلقه‌هاي ازدواج خيلي سفت باشد، تحريک پوست ممکن است رخ دهد. اگر حلقه تنگ است، آن را بزرگ كنيد.

گاهي اوقات، حلقه ازدواج با الماس يا هر سنگ قيمتي نيز مي‌تواند باعث ايجاد جوش يا تحريكات پوستي ناشي از باکتري‌هايي شود که مي‌توانند در سوراخ‌هاي کوچک فلز پشت سنگ حفر شده است، تکثير شوند.

اگر انگشتر خيلي سفت باشد يا تميز نباشد؛ سوراخ‌هاي کوچک پشت الماس‌هاي برجسته يا سنگ‌هاي قيمتي برجسته حلقه ازدواج مي‌تواند باکتري‌ها را به دام بیندازد.

به سوراخ‌هاي کوچک پشت الماس‌هاي حلقه ازدواج توجه کنيد. باکتري‌ها مي‌توانند در سوراخ‌ها جمع شوند و پوست را تحريک کنند. با اين حال، اين يک مسئله نادر است! در اين صورت بهترين گزينه تميز كردن انگشتر است. اينگونه تحريكات پوستي معمولاً با دادن زمان به پوست شما براي تنفس و بهبودي برطرف مي‌شود.

سنگيني حلقه ازدواج طلا

سنگيني به کميت و چگالي فلز در يک حلقه مربوط مي‌شود. هرچه فلز متراکم‌تر باشد، حلقه سنگين‌تر است. وزن واقعي ساير فلزات نسبت به وزن حلقه ازدواج طلا به شرح زير است:

  • چگالي فولاد ضد زنگ: 7.5
  • چگالي نقره استرلينگ: 10.2
  • چگالي پالاديوم 950 عیار: 12.0
  • چگالي طلاي زرد 14 عيار: 12.9 تا 14.6
  • چگالي طلاي زرد 18 عيار: 15.2 تا 15.9
  • چگالي پلاتين 950 عیار: 19.1

چگالي طلا در حلقه ازدواج با توجه به آلياژ‌هاي مورد استفاده كمي متفاوت است.

رنگ فلز حلقه ازدواج شما و حسی که منتقل مي‌کند

چرا مردم حلقه ازدواج با طلای زرد و سفيد را به فلزات ديگر ترجيح مي‌دهند؟ طلاي سفيد را حتي نسبت به فلزات سفيد طبيعي پالاديوم و پلاتين ترجيح مي‌دهند! شايد اين به جذابيت باستاني بشر به طلا مربوط باشد.

طلا پايه سرمايه داري مدرن و روياي کيمياگر است و هرگز کدر نمي‌شود. طلا نماينده خرد، درخشندگي و پرتو‌هاي گرم خورشيد است.

حلقه ازدواج

تمیز کردن اساسی خراش‌های رایج حلقه ازدواج

تمیز کردن حلقه ازدواج طلا بسیار آسان است، زیرا طلا کدر نمی‌شود. برای تمیز کردن انگشتر طلای خود یک پارچه پولیش جواهرات را به شدت روی سطح انگشتر بمالید. برای از بین بردن خراش می‌توانید انگشتر را به جواهرفروشی ببرید. بسته به عناصر موجود در حلقه ازدواج، پس از استفاده از چرخ پولیش، انگشتر طلا می‌تواند به خوبی و ظاهر اولیه برگرداند.

حلقه ازدواج

تمیز کردن سنگ های قیمتی برجسته در حلقه ازدواج

یک اتفاق معمول و رایج است که پس از مدتی سنگ های قیمتی برجسته شما شروع به از دست دادن درخشش خود می‌کنند. این می‌تواند آنقدر تدریجی اتفاق بیفتد که شما حتی متوجه آن نشوید.

بسیاری از جواهرسازان، پاک کننده‌های هیدرو-صوتی (hydro-sonic cleaners) دارند که روغن ها و کثیفی‌های بدن ما را از سنگ‌های قیمتی پاک می‌کنند تا حلقه ازدواج طلا با الماس یا سنگ‌های قیمتی را به حالت اولیه خود برگردانند.

  •  حلقه ازدواج طلای خود را مرتباً تمیز کنید تا مانند انگشتری نو بدرخشد!

حلقه ازدواج طلای مردانه در مقابل حلقه ازدواج طلای زنانه

اول از همه، سلب مسئولیت: همه اینها قابل تفسیر است و واقعاً بستگی به آنچه از حلقه خود می‌خواهید دارد! بنابراین، در اینجا برخی از دستورالعمل‌ها بر اساس آنچه ما معمولا می بینیم و تجربه کرده ایم را در زیر آورده‌ایم:

حلقه‌های ازدواج مردانه عموماً پهن‌تر از حلقه‌های ازدواج زنانه هستند، به دو دلیل: 1) مردان معمولاً دست‌های بزرگ‌تری دارند و بنابراین حلقه‌های قابل توجه‌تری می‌خواهند. 2) خانم ها معمولا حلقه نامزدی و حلقه ازدواج خود را با هم روی یک انگشت می‌پوشند و بنابراین باید هر دو لاغر باشد.

چیزی که ما به عنوان جواهرساز دریافتیم این است که معمولاً عرض حلقه ازدواج مردانه بین 5 تا 8 میلی متر است. تعداد کمی از مردان زیر 5 میلی متر را انتخاب می‌کنند. به طور معمول، مردان هم حلقه ازدواج و هم حلقه نامزدی را با هم نمی‌پوشند. همچنین حلقه‌های نامزدی مردانه خیلی رایج نیست.

حلقه ازدواج طلای پهن در مقابل باریک؟

پوشیدن یک حلقه ازدواج طلا به جای دو حلقه، مانند ست‌های حلقه ازدواج، گزینه بهتری را در زمینه طراحی ارائه می‌دهد. حلقه ازدواج پهن‌تر، فضای بیشتری را روی سطح حلقه ایجاد می‌کند که به معنای یک بوم بیشتر برای جواهرساز جهت ایجاد یک طرح دقیق و زیباتر است.

 

برای دیدن مجموعه‌های بی نظیر حلقه ازدواج زمردی می‌توانید به لینک زیر سر بزنید. فراموش نکنید که جواهری زمردی امکان شخصی سازی برای شما عزیزان را نیز فراهم کرده است. می توانید طرح دلخواهتان را برای طراحی و ساخت به گالری زمردی سفارش دهید.

https://www.zomorodi.com/fa/products/wedding-rings

حلقه ازدواج

اگر در انتخاب دچار تردید هستید می‌توانید سوالات و دغدغه های خودتان را با جواهری زمردی در میان بگذارید. کادر این گالری با صبر و حوصله به شما عزیزان کمک می کنند تا از سردرگمی نجات پیدا کنید و بهترین تصمیم و برازنده ترین انتخاب را داشته باشید. فقط کافی است به شعب این گالری مراجعه کنید و یا با تماس تلفنی سوالات خودتان را مطرح کنید.

021-55622715

09121509364

اگر دوست دارید نمونه‌های متنوع این گالری را ببینید، آنها را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید. شما در این گالری علاوه بر طرح‌های کلاسیک، سرویس برلیان جدید و مد روز هم پیدا خواهید کرد.

Twitter: https://twitter.com/zomorodijewelry

Aparat: https://www.aparat.com/zomorodi_jewelry

Instagram: https://instagram.com/zomorodijewelry

Pinterest: https://www.pinterest.com/zomorodijewelry



دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :