سوگل پورمهرام در
0

ترفندهای آرایشی برای درشت نشان دادن چشم‌ها

ترفندهای آرایشی برای درشت نشان دادن چشم‌ها

معمولا چهره کسانی که چشمان درشت و زیبایی دارند، جوان‌تر و سرحال‌تر به نظر می‌رسد. اما حقیقت این است که هر مدل چشمی به شکل منحصر به فرد خود زیباست، پس لطفا انقدر به خودتان سخت نگیرید! با این حال، همانطور که شاهد هستید، امروزه تکنیک‌های آرایشی بسیار پیشرفت کرده‌اند و می‎توان از طریق آنها، تقریبا هر کار غیرممکنی را روی صورت انجام داد. بنابراین، اگر چشمان کوچکی دارید و دوست دارید آنها را بزرگتر نشان دهید، لازم نیست نگران باشید. کافی است از چند تکنیک آرایشی هوشمندانه برای گول زدن چشم دیگران استفاده کنید. در مقاله امروز قصد داریم مواردی از این تکنیک‌های آرایشی را برای شما شرح دهیم. با چی بپوشم همراه باشید!

برای آرایش ابروها به اندازه کافی وقت بگذارید

نحوه آرایش کردن ابروها در آرایش نهایی و چهره شما تاثیر بسیار زیادی دارد. پس اصلا ساده از آن نگذرید. سعی کنید به طور منظم به آرایشگاه بروید تا یک فرد حرفه‌ای به ابروهایتان مدل بدهد. تا حد امکان مدل ابروهایتان را طبیعی و متناسب با مدل چشمان‌تان نگه دارید. اگر دوست دارید ابروهایتان ضخیم باشد، باید فضایی که در اختیار دارید را به حداکثر برسانید تا با گول زدن چشم دیگران، چشمان خود را بزرگتر از حالت عادی نشان دهید.

ابروهایی ضخیم و زیبا با مدل مناسب، باعث می‌شوند توجه دیگران به سمت چشمان شما جلب شود. تفاوت میان ابروهای طبیعی و ابروهای بیش از حد نازک، این است که ابروی طبیعی باعث می‎شود چهره شما معصوم‌تر دیده شود، در حالی که ابروی نازک باعث می‎شود چهره شما پیرتر به نظر برسد.

نکته مهم: اگر دوست دارید ابروهایتان پر به نظر برسند و رو به بالا باشند، روی آنها ریمل بی‌رنگ مخصوص ابرو بزنید. بدین ترتیب ماندگاری مداد یا سایه ابرو هم افزایش پیدا می‌کند.

با پف دور چشم خود خداحافظی کنید

رمز داشتن چشمانی زیبا، جوان و درخشان، این است که هر روز به صورت مرتب از چشمان‌تان مراقب کنید و به آنها برسید. اگر به هر دلیلی پوست اطراف چشم پف کند، باعث می‎شود چشمان شما ریز دیده شوند. در ادامه به شما می‎گوییم که چطور از شر پف دور چشم خلاص شوید:

  • به اندازه کافی بخوابید. به خودتان بی‌خوابی ندهید!
  • چند بار در روز، به صورت خود آب خنک بزنید.
  • روی چشم خود کیسه چای خنک قرار دهید. در چای ماده‌ای به نام جوهر مازو وجود دارد که باعث می‎شود پوست اطراف چشم سفت شود.
  • میزان مصرف نمک در رژیم غذایی خود را تا حد امکان کاهش دهید.
  • به طور مرتب ورزش کنید.

سیاهی پوست دور چشمتان را بپوشانید

اگر از یک کانسیلر استفاده کنید که سیاهی پوست دور چشم‌تان را پوشش دهد، چشمان‌تان درشت‌تر دیده نمی‎شوند اما حداقل، وقتی کسی به چهره شما نگاه می‎کند سیاهی دور چشم‌تان جلب توجه نخواهد کرد. پس این مرحله از اهمیت بسیاری برخوردار است.

با استفاده از یک کانسیلر که رنگ روشنی دارد، لکه‌ها و سیاهی پوست دور چشم خود را بپوشانید. برای این‌که آرایش‌تان رنگ بهتری داشته باشد و چهره‌تان زیباتر دیده شود، سعی کنید رنگ کانسیلر را طوری انتخاب کنید که به میزان اندکی با رنگ کرم‌پودر یا پنکیک‌تان تفاوت داشته باشد.

ترجیحا از یک سایه چشم با رنگ خنثی و روشن استفاده کنید

بهتر است قوانین کانتور کردن صورت را رعایت کرده و از یک سایه چشم با رنگ خنثی و روشن استفاده کنید. کانتور کردن یعنی بخش‌هایی از صورت که می‎خواهید بیشتر دیده شوند را با استفاده از رنگ روشن برجسته کرده و بخش‌هایی که دوست دارید پوشانده شوند را با استفاده از رنگ تیره بپوشانید. اگر روی قسمت وسط پلک‌تان از یک روشن استفاده کنید، برجسته‌تر دیده می‎شوند.

نکته مهم: هم می‌توانید از یک سایه براق استفاده کنید هم یک سایه مات. نوع سایه چشم اهمیت زیادی ندارد تا زمانی که رنگ آن روشن باشد.

کاری کنید که خط زیر پلک بالایی چشم ضخیم‌تر به نظر برسد

این مرحله، مرحله‌ای است که پس از تمام شدن آن، یک تفاوت بسیار آشکار در شکل چشمان خود احساس خواهید کرد. با استفاده از یک مداد چشم مشکی، زیر پلک بالایی خود را یک خط مشکی بکشید تا از حالت عادی ضخیم‌تر دیده شود. این کار باعث می‎شود مژه‌های شما پرپشت‌تر دیده شده، و در نتیجه چشمان‌تان هم درشت‌تر به نظر برسند.

هنگام کشیدن خط چشم روی پلک پایینی دقت کنید

سعی کنید فقط روی یک سوم انتهایی پلک پایین‌تان خط چشم بکشید. پس از کشیدن خط چشم، با استفاده از یک برس سایه آن را محو کنید. همچنین سعی کنید خط چشمی که روی پلک بالایی می‎کشید، تا جایی که امکان دارد به مژه‌ها نزدیک باشد.

می‎توانید در ابتدا با یک حرکت سریع، یک خط چشم نازک بکشید، سپس به آرامی ادامه آن را در قسمت انتهایی کمی ضخیم‌تر کنید.

ترجیحا با استفاده از یک فرمژه، مژه‌هایتان را فر کنید

فرمژه یک ابزار آرایشی بسیار کاربردی است که همه خانم‌ها عاشقش هستند! برای اینکه آرایش چشمتان زیباتر شود و چشمان‌تان درشت‌تر دیده شوند، بهتر است قبل از هر چیزی، مژه‌هایتان را با فرمژه فر کنید؛ سعی کنید تا آنجایی که می‎توانید، این کار را از نزدیک ریشه مژه انجام دهید.

از تاثیر لوازم آرایش به رنگ پوست‌تان بهره ببرید

اکثر خانم‌ها فکر می‎کنند برای اینکه چشمان درشتی داشته باشند، باید به مقدار زیاد و افراطی از رنگ مشکی در آرایش چشم خود استفاده کنند. این طرز تفکر کاملا اشتباه است. بالعکس، استفاده بیش از حد از رنگ مشکی در آرایش چشم، باعث می‎شود چشمان شما از حالت عادی هم کوچک‌تر دیده شوند! البته منظور این نیست که مثلا از مداد چشم سفید استفاده کنید؛ به خصوص اگر رنگ پوست شما تیره است. به جای آن، می‎توانید از یک مداد چشم به رنگ پوست برای لبه پلک پایین چشم خود استفاده کنید.

از یک ریمل پررنگ و باکیفیت استفاده کنید

یک ریمل پررنگ و باکیفیت که زیبایی مژه‌های شما را دوچندان می‎کند، در دنیای لوازم آرایشی به عنوان یک معجزه شناخته می‎شود! به محض اینکه این ریمل جادویی را به مژه‌های خود بزنید، میبینید که چشمان شما بزرگتر و زیباتر به نظر می‎رسند. برای اینکه نتیجه فوق‌العاده‌ای بگیرید، به شما پیشنهاد می‎کنیم که دو مدل ریمل باکیفیت را با هم و به صورت مکمل استفاده کنید. برای اینکه چشمان‌تان بی‌نقص و گیرا دیده شوند، کناره‌های بیرونی و انتهایی مژه‌هایتان را چندین لایه ریمل بزنید تا چشمان‌تان حالت آهویی داشته باشند.

حتما پلک‌تان را کانتور کنید

اگر پلک‌هایتان را کانتور کنید، در حقیقت افراد دیگر را گول می‎زنید و کاری می‎کنید چشمان‌تان درشت‌تر به نظر برسند. برای قسمت بیرونی و انتهایی پلک از یک سایه مات به رنگ قهوه‌ای استفاده کنید و پس از زدن سایه، آن را به سمت وسط پلک محو کنید. برای قسمت وسط پلک تا گوشه چشم هم از یک سایه روشن استفاده کنید. اگر می‎خواهید چشمان‌تان را خیلی غلیظ آرایش کنید، می‎توانید کانتور کردن را از کمی بالاتر از خط پلک خودتان شروع کنید.

گوشه درونی چشم را با استفاده از یک هایلایتر، کمی براق کنید

برای اینکه به چشمان‌تان جلوه زیباتری بدهید، گوشه درونی آنها را با استفاده از یک هایلایتر یا یک سایه براق کنید. این کار باعث می‎شود چشمان شما درشت‌تر و سرحال‌تر به نظر برسد. همچنین، آرایش صورت‌تان خاص‌تر دیده می‎شود. می‎توانید از دو روش این کار را انجام دهید:

روش اول: می‎توانید هایلایتر یا سایه را به سمت بیرون چشم کمی محو کنید تا زیبایی و درخشش آن بیشتر شود. این کار باعث می‎شود آرایش چشم‎تان طبیعی‌تر و تازه‌تر به نظر برسد.

روش دوم: اگر می‎خواهید کمی به آرایش چشم‌تان زرق و برق بدهید، هایلایتر یا سایه را محو نکنید. این کار باعث می‎شود چشمان شما به شکل زیبایی بدرخشند. همچنین، اگر برای آرایش کامل چشم فرصت نداشته باشید، می‎توانید از این روش به عنوان جایگزین استفاده کنید تا چشمان‌تان خسته به نظر نرسند.

نکات آرایشی بیشتر برای کسانی که چشمان کوچکی دارند:

  • ترجیحا از رنگ‌های خیلی تیره مثل مشکی، و نوک مدادی در آرایش چشم خود استفاده نکنید. البته می‎توانید برای سایه روی پلک، از رنگ قهوه‌ای روشن استفاده کنید.
  • در کشیدن خط چشم افراط نکنید. این کار اثر عکس دارد و باعث می‎شود چشمان شما از حالت عادی هم کوچک‌تر به نظر برسند.
  • مژه‌های پرپشت و بلند و مشکی باعث می‎شوند چشمان شما درشت‌تر دیده شوند. پس حتما از یک ریمل خوب استفاده کنید.
  • اگر مژه‌های خودتان کوتاه و کم‌پشت هستند، می‎توانید از مژه مصنوعی هم استفاده کنید.
  • حتما از ماسک‌ها و کرم‌های دور چشم استفاده کنید و به آرامی با آنها پوست اطراف چشم خود را ماساژ دهید. این کار باعث می‎شود پف دور چشم از بین برود و رطوبت کافی به پوست اطراف آن برسد.
  • اگر چشمان حساسی دارید که به طور مداوم قرمز می‎شوند، حتما از یک قطره چشم استفاده کنید. قرمزی چشم باعث می‎شود چشمان شما از حالت عادی کوچک‌تر به نظر برسند.



دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :