chadmin در
0

بهترین روش‎های خانگی برای از بین بردن خط اخم

بهترین روش‎های خانگی برای از بین بردن خط اخم

پدیدار شدن خط اخم ابرو روی چهره آدم تاثیر بسیاری می‌گذارد و سن او را زیاد جلوه می‌دهد. از این رو از بین بردن خط اخم برای داشتن ظاهری زیبا و شاداب نیاز است. با وجود آن که پدیدار شدن خط اخم با بالا رفتن سن امری طبیعی است اما با استفاده از راهکارهای مختلف می‌توان امکان پدیدار شدن آن را به تعویق انداخت و یا آن را از بین برد. از این رو ما چندین راهکار طبیعی برای از بین بردن خط ابرو را در این مقاله به شما معرفی خواهیم کرد.

علت به وجود آمدن خط اخم ابرو چیست؟

عوامل مختلف بسیار زیادی به صورت طبیعی منجر به پدیدار شدن خطوط اخم روی چهره می‌شود که از جمله این موارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

عامل ژنتیک

اینکه جنس پوست شما چگونه است و قابلیت ارتجاعی و انعطاف پذیری آن به چه صورت است به طور کامل به عامل ژنتیک مربوط است. در نتیجه عامل ژنتیک و استعداد پوست برای ایجاد چین و چروک و خطوط اخم مهم است.

پرتوهای فرابنفش خورشید

برای از بین بردن خط اخم بایستی مراقبت‌های لازم از پوست به درستی انجام شود. یکی از عوامل تاثیر گذار روی بروز خط اخم، اشعه‌های فرابنفش خورشید است که باعث تجزیه کلاژن و الاستین موچود در پوشت می‌شود و موجب ایجاد خطوط اخم بر روی پوست می‌شود.

انجام حرکات مختلف هنگام بروز احساسات

اگر جز دسته افرادی هستید که به راحتی احساسات خود را بروز می‌دهیم و سریع اخم می‌کنید یا لبخند می‌زنید قطعا پوست شما سریع‌تر نسبت به ایجاد خطوط و چین و چروک عکس‌العمل نشان می‌دهد.

استرس

افرادی که از استرس و تنش های عصبی بسیاری رنج می‌برند چهره خسته‌تر و چروک‌تری دارند و خیلی زود خطوط اخم بر روی چهره آن‌ها پدیدار می‌شود.

استعمال دخانیات

افرادی که مدام سیگار می‌کشند و یا از مواد دخانیات دیگر استفاده می‌کنند، به علت تنگ شدن رگ‌های خونی در بدنشان، خون به سختی در رگ‌ها جریان پیدا می‌کند در نتیجه شادابی از پوستشان گرفته می‌شود و سریع‌تر خطوط اخم بر روی چهره‌شان ایجاد می‌شود.

نکات مهم برای از بین بردن خط اخم

معمولا بیشتر افراد با راهکارهایی مثل تزریق بوتاکس و ژل برای از بین بردن خط اخم آشنا هستند، اما می‌توان راهکارهای خانگی با صرف هزینه کمتر را نیز جایگزین کرد:

نوشیدن آب

داشتن یک رژیم غذایی سالم و نوشیدن کافی آب در طول روز می‌تواند یک گزینه بسیار عالی برای داشتن پوستی شاداب و شفاف و عاری از هر گونه چین و چروک و خط اخم باشد. علاوه بر این استفاده از مکمل‌های غذایی حاوی امگا۳ می‌توان راهکاری مناسب برای آب‌رسانی به پوست و از بین بردن خط اخم شود.

نوشیدن آب برای از بین بردن خط اخم

خواب کافی

داشتن خواب کافی آن هم به صورتیکه روی پشتتان خوابیده باشید می‌تواند به شادابی و جوانی پوست کمک کند. سعی کنید هرگز با صورت بر روی بالش نخوابید زیرا این کار موجب کشیدگی بیش از حد پوست و ایجاد خط اخم می‌شود.

خواب کافی برای از بین بردن خط اخم

استفاده از مواد طبیعی

برای از بین بردن خط ابرو شما می‌توانید از مواد طبیعی استفاده کنید و در مدت زمان کوتاهی متوجه اثر بخشی آن‌ها شوید. این راهکارها عبارتند از:

  • استفاده از سفیده تخم‌مرغ و ماساز دادن آن روی پوست، بین چشم‌ها و ابروها
  • استفاده از ماسک مخلوطی از ماست، آبلیمو و کپسول ویتامین E. البته این ماسک باید به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست قرار بگیرد و سپس شسته شود.
  • ماساژ دادن خطوط اخم با روغن نارگیل و یا روغن بادام شیرین
  • خوردن یک قاشق غذاخوری روغن تخم کتان به صورت روزانه( ۲ تا ۴ قاشق در روز)
  • استفاده از ماسک آووکادو برای پوست

معرفی چند راهکار خانگی برای از بین بردن خط اخم

ماساژ دادن

برای از بین بردن خطوط اخم ابرو و داشتن پیشانی صاف می‌توانید چندین ورزش ماساژگونه را روزانه بر روی پوست خود انجام دهید. به طور مثال کف دست چپ خود را بر روی پیشانی بگذارید. حال در حالیکه سمت چپ پیشانی خود را محکم با کف دست چپ نگه داشته‌اید، کف دست راست را روی قسمت راست پیشانی گذاشته و در جهت حرکت عقربه‌های ساعت پیشانی را با حرکات دورانی ماساژ دهید. پس از گذشت ۲ دقیقه دست راست را همان محل نگه داشته و با دست چپ سمت چپ پیشانی خود را ۲ دقیقه ماساژ دهید. سپس همین حرکت را به صورت دو دقیقه در خلاف جهت جرکت عقربه‌ها ماساژ دهید. به طور کلی این کار را ۳ بار و در مجموع ۶ دقیقا روی هر سمت از پیشانی انجام دهید.

ورزش‌های از بین بردن خط اخم

برای از بین بردن چروک‌های دور چشک شما می‌توانید انگشت شست خودتان را در قسمت بیرونی گوشه چشم قرار دهید طوریکه سایر انگشتانتان در بالای سرتان قرار بگیرد. حال انگشت شست را از گوشه بیرونی چشم به سمت گوشه‌ها و قسمت بالا بکشید. این کار را به مدت ۱۰ ثانیه انجام دهید. در مجموع این کار را بایستی تا ۱۵ بار در روز انجام دهید تا تبدیل به یک عادت روزمره شود.

همانطور که می‌دانید با افزایش سن قطعا میزان انعطاف پذیری پوست کاهش می‌یابد در نتیجه امکان پدیدار شدن چین و چروک بر روی پوست بسیار زیاد است. پس بهتر است برای از بین بردن خط اخم و چین و چروک باز راهکارهای خانگی کمک بگیریم تا بتوانیم مانع بروز بیشتر این خطوط و یا از بین بردن آن‌ها شویم.

 

mobile_sticky_top ad banner


دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :