ساناز شمس در
0

با این تکنیک‎های آرایشی ۱۰ سال جوانتر شوید

با این تکنیک‎های آرایشی ۱۰ سال جوانتر شوید

چگونه ۱۰ سال جوان تر شویم؟ آیا رازی برای رسیدن به ظاهری جوان‌تر وجود دارد؟ متخصصین پوست و مو و میکاپ آرتیست‌های حرفه‌ای راهنمایی‌ها و ترفند‌هایی را در این مورد ارائه می‌دهند که بد نیست نیم نگاهی به آن‌ها داشته باشیم. اگر شما هم از خود می‌پرسید چگونه ۱۰ سال جوان تر شویم با چی بپوشم و مطلب امروز همراه باشید.

رنگ مو با تناژ گرم

اگر قصد دارید رنگ موهای خود را عوض کنید حتما توجه کنید که تناژ طلایی و گرم را انتخاب کنید و تا حد امکان از رنگ مو دودی دوری کنید، زیرا این طیف رنگ مو باعث خواهد شد مسن‌تر به نظر برسید.

استفاده از خط لب

یکی از مهم‌ترین مراحل آرایش صورت آرایش لب است. یکی از نکته‌های مهم در آرایش لب، استفاده از خط لب مناسب است. برای جوان‌تر به نظر رسیدن باید خط لبی انتخاب کنید که همرنگ پوست شما باشد. رنگ‌های همرنگ پوست می‌توانند با پر کردن خطوط لب‌ها به لب‌های شما شکل دهند. بعد از کشیدن خط لب می‌توانید از یک رژ لب براق یا برق لب برای رسیدن به نتیجه بهتر استفاده کنید.

تکنیک آرایشی با رژ لب

از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

بیشتر خانم‌ها هنگام استفاده از ضد آفتاب فقط به پوست صورت خود اهمیت می‌دهند ولی باید بدانید که پوست گردن بعد از پوست دور چشم، تاثیر بسیار زیادی در مسن دیده شدن چهره شما دارد. توصیه ما به شما استفاده از ضد آفتاب‌هایی با SPF 25 و بالاتر است.

استفاده از کرم‌های لایه بردار

چهارمین مورد از مطلب چگونه ۱۰ سال جوان تر شویم استفاده از کرم‌های لایه بردار است. استفاده مداوم از یک کرم لایه بردار که دارای اسید سالیسیلیک و اسید گلیکولیک باشد تاثیر زیادی در جوان‌تر دیده شدن چهره شما خواهد داشت. افرادی که پوست خشک دارند یک بار در هفته و افرادی که پوست مختلط و نرمال دارند حداکثر دوبار در هفته می‌توانند از این کرم‌ها استفاده کنند. با این کار ناصافی‌ها و چین و چروک‌های ریز پوستی را کاهش خواهید داد. معمولا این کرم‌ها به واسطه خاصیت آنتی اکسیدانی، دارای اثرات ضد پیری زودرس پوست هستند.

تغییر مدل ابروها

ابروهای پهن و مرتب چهره شما را جوان‌تر نشان خواهند داد. اگر ابروهای شما کم پشت هستند می‌توانید از لوازم آرایشی موجود مانند سایه‌های ابرو که به صورت پودری و کرمی در بازار موجود هستند استفاده کنید.

 

روغن کرچک و پرپشت کردن ابروها

استفاده از روغن کرچک به رشد هرچه سریعتر ابروهای شما کمک خواهد کرد. این روغن شامل انواع ویتامین‌ها، پروتئین و اسیدهای چربی است که فولیکول مو را تقویت می‌کنند.

رژگونه هلویی و صورتی

 

یک رژگونه هلویی یا صورتی که تناژ طلایی و اکلیلی داشته باشد، رنگ پوست شما را درخشان خواهد کرد و باعث می‌شود پوست شما سالم به نظر برسد.

استفاده از محصولات مراقبت از پوست

راز جوان‌تر به نظر رسیدن پوست شما شستشو و پاکسازی صحیح و روزانه است. اپیدرم یا بیرونی‌ترین لایه پوست مرتب در حال تجدید شدن است و سلول‌های قدیمی با سلول‌های جدید جایگزین می‌شوند. انجام پاکسازی سبب از بین رفتن پوست مرده وهمچنین چربی‌ها و آلودگی‌ها ازسطح پوست می‌شود. دستگاه پاک کننده پوست که قابل شارژ نیز هستند در کمتر از یک دقیقه پوست صورت شما را چندین برابر موثرتر از شستشوی دستی پاکسازی می‌کند و اجازه تنفس و خون رسانی به پوست شما می‌دهد.

کرم‌های حاوی ویتامین A

مشتقات ویتامین A مانند رتینول و رتینوئید یکی از مهمترین مواد ضد پیری است که در چند دهه گذشته اهمیت بیشتری پیدا کرده‌اند. دقت داشته باشید ویتامین آ باعث خشک شدن لایه سطحی پوست و ریزش آن می‌شود. از طرف دیگر مصرف ویتامین آ می‌تواند ساخت کلاژن در درم را تحریک کند و موجب افزایش خاصیت کشسانی پوست و بهبود چروک ها شود.

تمامی ترکیبات رتینوئید و لایه‌بردار ریسک سوختگی پوست در مقابل آفتاب را افزایش می‌دهند، پس هنگام استفاده از این محصولات آرایشی از ضد آفتاب با فاکتور حفاظتی ۳۰ باید استفاده کنید و حتما قبل از استفاده با پزشک خود مشورت کنید. رتینوئییدها در بارداری وشیردهی تجویز نمی شوند و در طول دوران بارداری استفاده از محصولات آرایشی حاوی ترکیبات رتینوئید نیز ممنوع است.

چتری موی بلند 

چتری‌های بلند می‌توانند سن شما را کمتر از چیزی که هست نشان دهند و ایرادهای صورت را بپوشانند. چتری‌ها باعث تاکید بیشتر روی چشم‌ها می‌شوند و می‌توانند خطوط و چین و چروک دور چشم را پنهان کنند.

استفاده از لوازم آرایشی تصحیح کننده رنگ 

استفاده از این محصولات آرایشی باعث یکدست شدن رنگ چهره و آرایش می‌شود. لوازم آرایشی تصحیح کننده رنگ پوست می‌توانند لکه‌ها و تمام سیاهی‌ها را پنهان کنند و پوست را با مهارت جوان‌تر نشان دهند.

آرایش صورت ساده

استفاده از هایلایتر

استفاده از هایلایتر باعث می‌شود آرایش شما کاملا بی‌عیب و نقص جلوه کند. اگر شما بدانید که در کدام قسمت‌های صورت‌تان باید از هایلایتر استفاده کنید گونه‌هایی برجسته‌ و کشیده‌تر، لب‌های حجیم‌تر، چشم‌های درشت‌تر و بینی باریک‌تری خواهید داشت.

مدل مو دم اسبی

مدل موی دم اسبی یکی از محبوب‌ترین مدل‌های مو میان خانم‌ها است. این مدل مو کمک می‌کند به شما کمک خواهد کرد، چهره‌ای کشیده و صورتی جوان داشته باشید. در ضمن لازم نیست نگران باشید چرا که این مدل مو با بیشتر فرم‌های صورت همخوانی دارد.

مراقبت از ناخن‌ها

مراقبت از ناخن‌ها را فراموش نکنید زیرا پوست خشک و زبر همیشه مسن‌تر دیده خواهد شد. یک لاک ناخن رنگ طبیعی باعث می‌شود که جوان‌تر به نظر برسید و برای هر سنی نیز مناسب است.

کشیدن خط چشم 

از یک برس کوچک و سفت برای کشیدن خط چشم روی پلک پایینی خود استفاده کنید. بهتر است از خط چشم‌های پودری یا کرمی استفاده کنید و خط چشم را خوب پخش کنید تا فقط سایه‌ای از آن باقی بماند.

شستشوی موها با آب سرد 

شستن موها با آب سرد سبب براق‌تر شدن موها و در عین حال کاهش فعالیت غده چربی سطح سر می‌شود در حالی که شستن موها با آب گرم باعث آسیب به ریشه مو و از بین رفتن لایه چربی محافظ مو و کدری تار مو می‌شود.

 

استفاده نکردن از کرم پودرهای مات

تکنیک آرایشی با کرم پودر

از مرطوب کننده‌های رنگی به جای کرم پودرهای سنگین استفاده کنید. کرم پودرهایی که پوشش دهی کامل دارند و فرمولاسیون سنگین دارند باعث تشدید و بیشتر دیده شدن چین و چروک‌های پوست صورت شما خواهند شد.

به سلامت موها اهمیت دهید

اگر موهای رنگ شده دارید حتما از سرم‌های نرم کننده برای خوش حالت شدن موها استفاده کنید. همیشه موهای مرتب داشته باشید و سعی کنید سفیدی موها را با انتخاب رنگی مناسب بپوشانید.

انتخاب خط چشم مناسب 

استفاده از خط چشم‌های خیلی تیره و کشیدن خط چشم ضخیم، چشم‌های شما را کوچکتر از چیزی که هست نمایش خواهد داد. پس بهتر است روتین‌های آرایشی خود را تغییر دهید، و از یک خط چشم خاکستری به جای خط چشم مشکی استفاده کنید.

استفاده از نرم کننده مو

همانطور که قبلا هم گفتیم موها هم در جوان‌تر به نظر رسیدن چهره شما تاثیر زیادی دارند. موهای وز، خشک و با ریشه‌های سفید و بدون درخشش شما را مسن نشان خواهند داد. استفاده از نرم کننده مو می‌تواند تا حدود زیادی مشکل شما را حل کند.

استفاده نکردن از سایه چشم تیره 

سعی کنید از سایه چشم با ماندگاری بالا و رنگ‌های طبیعی که تا حدودی درخشان هستند استفاده کنید.

خط چشم سفید برای گوشه داخلی چشم

آرایش زیبای صورت

آخرین نکته مطلب چگونه ۱۰ سال جوان تر شویم کشیدن خط چشم سفید است. کشیدن خط چشم سفید در گوشه داخلی چشم یکی از بهترین و اثر بخش‌ترین کارها برای مخفی کردن خستگی و تیرگی چشم‌هاست.

mobile_sticky_top ad banner


دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :