شایسته عسگریان در
0

اکسسوری‌های مناسب محل کار

اکسسوری‌های مناسب محل کار

محل کار یکی از موقعیت‌هایی است که هر فردی باید شیک و آراسته در آن ظاهر شود، اما درعین‌حال از شلختگی، شلوغی استایل، لباس‌های عجیب و رنگ‌های زننده دوری کند. هر محل کاری، قوانین خاص خود را دارد و باید لباس‌های کار را طبق قوانین آن اداره انتخاب کرد، اما در این میان قواعدی کلی نیز درباره لباس محل کار وجود دارد که باید مراعات کرد. ازطرفی، اکسسوری یکی از ملزومات هر استایل است. شاید باخود فکر کنید که استایل کاری و اداری باید عاری از هرگونه اکسسوری باشد، اما اینطور نیست. شما می‌توانید از اکسسوری‌هایی استفاده کنید که علاوه بر شیک‌تر کردن استایل اداریتان از رسمی بودن آن نیز نکاهند. با ما همراه باشید تا نکاتی را در این زمینه برایتان شرح دهیم.

جواهرات

جواهرات عضو جدانشدنی هر استایلی هستند، اما هرکدام از آن‌ها جایی دارند و موقعیتی. جواهراتی که در سر کار استفاده می‌کنید، به‌هیچ عنوان نباید بزرگ باشند و جلب‌توجه کنند. اگر استایل رسمی محل کارتان شامل مقنعه است، گردنبند به کارتان نمی‌آید، اما اگر با روسری یا شال سر کار می‌روید، گردنبندهایی استفاده کنید که بزرگ و آویز نیستند و طرح‌های ساده‌ای دارند.

گوشواره نیز همینطور؛ بهتر است که از گوشواره‌های میخی و کوچک استفاده کنید، نه گوشواره‌های آویز.

لزومی ندارد که حتما دستبند به‌دست کنید، اما اگر آستین فرم محل کارتان کاملا بلند نیست، می‌توانید دستبندهای ساده حلقه‌ای یا زنجیری (با حلقه‌های کوچک زنجیر) استفاده کنید، اما یادتان باشد که دستبندتان به‌هیچ عنوان نباید سروصدا ایجاد کند. بهترین جواهرات برای محل کار، مروارید است که بسیار شیک، مینیمال و رسمی به‌شمار می‌آید.

درمورد انگشتر باید گفت که بهتر است به‌غیر از حلقه، انگشتر دیگری استفاده نکنید، اما اگر علاقمند هستید، رینگ ساده یا انگشتر ساده تک‌نگین بهترین انتخاب است. به‌هیچ عنوان انگشترهای زیاد استفاده نکنید.

ساعت

یکی از آیتم‌های استایل یک کارمند خوب و منظم ساعت است. استفاده از ساعت مچی، این حس را به کارفرمایتان می‌دهد که شما کارمندی منظم هستید و به وقت اهمیت زیادی می‌دهید. سعی کنید از ساعت‌های ساده و مینیمال استفاده کنید. لازم نیست ساعتتان چندان گران باشد، اما ساعت‌های تزیینی ارزان که طرح‌ و رنگ و آویزشان مناسب استایل کژوآل است، به‌درد محل کار نمی‌خورد.

کیف

مسلما زنان کارمند به کیف احتیاج دارند، بنابراین این آیتم، انتخاب مهمی برای استایل اداری یا کارمندی محسوب می‌شود. بهتر است که رنگ کیفتان را با رنگ کفشتان ست کنید. اندازه کیفی که در محل کارتان استفاده می‌کنید، باید کوچک باشد، اما نه آنقدر کوچک که در هنگام نیاز نتوانید لوازم ضروریتان را به‌راحتی پیدا کنید.

جوراب

رنگ جورابی که در محل کار به‌پا می‌کنید، باید از میان رنگ‌های خنثی انتخاب شود و درعین‌حال با رنگ کفش و لباستان همخوانی داشته باشد. جوراب طرحدار و رنگی‌رنگی مناسب محل کار نیست. بهترین رنگ‌های برای جوراب در محل کار، سفید، سیاه و سورمه‌ای هستند، اما مثلا وقتی که کفش مشکی به‌پا دارید، به‌هیچ وجه نباید جوراب سفید بپوشید. پوشیدن صندل با جوراب در محل کار، چندان پسندیده و جالب نیست. یادتان باشد که ناخن‌های پایتان را همیشه کوتاه نگه دارید تا هم پایتان آسیب نبیند و هم جورابتان سوراخ نشود تا اگ لازم بود کفشتان را در محلی از پا دربیاورید، مشکلی برایتان ایجاد نشود.

کیف دستی

کیف دستی یکی از آیتم‌هایی است که برخی کارمندان به‌دلیل استفاده زیاد از لپ‌تاپ، کاغذ و… از آن استفاده می‌کنند. رنگ این نوع کیف‌ها نیز بهتر است خنثی باشد. اندازه کیف باید متناسب با نیازتان باشد، اما سعی کنید که کوچکترین اندازه آن را انتخاب کنید.

شال گردن

اگر در محل کار مقنعه سر می‌کنید و از یکنواختی طرح و رنگ آن خسته شده‌اید، می‌توانید از شال گردن‌های تزیینی زیبایی استفاده کنید که در بازار موجود است؛ البته یادتان باشد که از رنگ‌های جلب‌توجه‌کننده‌ای مانند قرمز، زرد، سبز روشن و… استفاده نکنید. برای تنوع می‌توانید شال گردن را به‌صوت یک‌طرفه، دوطرفه، آزاد، کراواتی یا گره‌دار ببندید. برای بستن شال گردن، گره‌های مختلفی وجود دارد که روش بستنشان را می‌توانید در گوگل سرچ کنید. یادتان باشد که اگر از شال گردن استفاده می‌کنید، جواهرات را کنار بگذارید یا از تعداد آن‌ها کم کنید. درضمن از انواع مقنعه‌های شالدار در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف هم می‌توانید استفاده کنید.

mobile_sticky_top ad banner


دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :