المیرا فلاحیان در
5,830

استایل اولد اسکول، استایلی کمتر شناخته شده در ایران

استایل اولد اسکول، استایلی کمتر شناخته شده در ایران

کلمه اولد اسکول به چیزهایی اشاره دارد که قدیمی هستند و از سنت‌های قدیمی پیروی می‌کنند. در دنیای فشن به لباس‌هایی اولد اسکول می‌گویند که از مد افتاده‌اند. اما آیا می‌شود از لباس‌های از مد افتاده استفاده کرد و استایلی قابل قبول داشت؟ استایل اولد اسکول، استایلی است که هنوز در ایران خیلی شناخته نشده است. در مطلب امروز این استایل را بررسی می‌کنیم.

 

مطالب مرتبط:

استایل وینتیج چیست؟

تاریخچه سبک رترو در مد

 

پارادوکس اولد اسکول

همانطور که گفته شد، استایل اولد اسکول متشکل از لباس‌های از مد افتاده است اما در عین حال می‌توان گفت که این استایل این روزها محبوبیتی دوباره پیدا کرده و به نوعی روی مد است. درست است که لباس‌‌های مدرن، هم کاربردی هستند و هم زیبایی کافی را دارند اما خیلی از افراد دوباره مجذوب لباس‌های قدیمی شده‌اند.

علت بازگشت استایل اولد اسکول

به طور کلی می‌توان گفت که استایل اولد اسکول، تمام استایل‌های متعلق به بازه زمانی بین اوایل دهه هفتاد و اواخر دهه هشتاد میلادی را در برمی‌گیرد. اکسسوری‌ها و مدل موهای اولد اسکول را می‌توان در استایل جوانان این نسل مشاهده کرد. اما علت محبوبیت دوباره این استایل‌ها چیست؟ یکی از دلایل اصلی این موضوع رسانه‌ها هستند. فیلم‌ها، سریال‌ها و برنامه‌های قدیمی هنوز هم طرفداران بسیاری دارند و شاهکار محسوب می‌شوند. طبیعی است که افراد بخواهند از اسطوره‌هایشان تقلید کرده و مثل آن‌ها به نظر برسند. دلیل دیگر این است که لباس‌های قدیمی طوری طراحی می‌شدند تا جذابیت اندام را چند برابر کنند و به همه نشان دهند.

ویژگی‌های استایل اولد اسکول

لباس‌هایی از جنس پارچه تویید، شلوارهای پاچه‌کوتاه، جلیقه به همراه کت، بلوزهای گیپور، شلوارهای پاره، جین‌های فاق‌بلند، رنگ‌های نئونی، مدل موهای پرحجم، پیراهن‌ها و ماکسی‌های هیپی و بوهوی گلدار و… از جمله آیتم‌هایی هستند که در استایل اولداسکول استفاده می‌شوند. برای الهام گرفتن می‌توانید فیلم‌های مربوط به دهه‌های 70 و 80 میلادی را ببینید و یا مجلات فشن مربوط به آن دوره را بررسی کنید.

 

ترندهای اولد اسکول

از بین ویژگی‌های استایل اولد اسکول، مواردی هستند که دوباره ترند شده‌اند. لباس‌های طرح حیوانات، پالتوهای کاملا خز، کت‌های چرم، بوت‌هایی با بلندی تا میان ساق پا، لباس‌های مخمل و سرهمی‌های جین از ترندهای اولد اسکول امروزی هستند که از آن‌ها زیاد استفاده می‌شود.



دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :