شایسته عسگریان در
0

چگونه برای هر نوع صورت، شال ببندیم؟

چگونه برای هر نوع صورت، شال ببندیم؟

یکی از مهمترین آیتم‌های استایل خانم‌های ایرانی، شال و روسری است که البته یکی از بزرگترین مشکلات استایلی هم به همین آیتم مربوط می‌شود؛ اینکه با هر فرم صورت، چگونه شال ببندند، از چه رنگ شالی برای چه رنگ پوستی استفاده کنند و چگونه شال و روسری را با استایلشان ست کنند.

ما در این مطلب، شما را با انواع مختلف فرم‌های صورت آشنا می‌کنیم و همراه با تصویر به شما می‌آموزیم که با داشتن هر نوع فرم صورت، باید چه نکاتی را هنگام بستن شال رعایت کرد.

انواع فرم صورت

صورت انسان، انواع مختلفی دارد که با توجه به خصوصیاتی ازجمله طول و عرض صورت، گونه‌ها، چانه، پیشانی و نسبت آن‌ها تعیین می‌شود. مهمترین و شاخص‌ترین انواع صورت عبارتند از صورت دایره‌ای (گرد)، صورت بیضوی، صورت مستطیلی (کشیده)، صورت قلبی، صورت خشتی (الماسی یا مثلثی) و صورت مربعی.

فرم صورت گرد (دایره‌ای)

از مشخصه‌های صورت گرد این است که تمامی اجزای صورت گرد هستند؛ از چانه گرفته تا گونه‌ها و پیشانی. فاصله بین بالا و پایین صورت و اطراف آن تقریبا باهم برابر است.

افرادی که صورت گرد دارند، بهتر است که شالشان را محکم نبندند و از مدل‌های شل استفاده کنند. در اطراف صورت نیز شالتان باید کمی چین‌خوردگی و تا داشته باشد. به‌هیچ عنوان با محکم کردن شال، گونه‌هایتان را نپوشانید، همینطور زیر چانه را. شما می‌توانید از مدل شال بستن اسپانیایی و مصری هم استفاده کنید.

فرم صورت بیضی

یکی از رایج‌ترین انواع صورت، فرم صورت بیضوی است که از مشخصه‌های آن، کشیده بودن صورت، گونه‌های برجسته و چانه باریک و تیز می‌باشد. افرادی که این فرم صورت را دارند، می‌توانند از مدل‌های مختلفی برای بستن شال استفاده کنند.

شما می‌توانید در بالای پیشانی به شالتان کمی ارتفاع بدهید. اگر پیشانیتان گرد است، از هدبند استفاده کنید که از گردی آن بکاهد. اگر گونه‌های گوشتی دارید، یادتان باشد که هدبند را به صورت افقی نبندید، زیرا صورتتان را گرد نشان می‌دهد. شالتان را اریب بیندازید یا آن را به گونه‌ای ببندید که کمی از گونه‌هایتان را بپوشاند و درعوض پیشانیتان کاملا مشخص باشد. درکل شالتان را محکم ببندید، اما به آن چین ندهید.

فرم صورت مستطیلی (کشیده)

اگر صورت مستطیلی یا کشیده دارید، فرم صورتتان تقریبا شبیه فرم صورت بیضوی است؛ به‌جز اینکه پیشانیتان بلندتر است یااینکه چانه‌تان باریک‌تر. مهمترین نکته‌ای که باید به یاد داشته باشید، این است که پیشانیتان کاملا مشخص باشد و کمی از گونه‌هایتان پوشیده بماند. این کار باعث می‌شود که صورتتان کشیده‌تر به‌نظر بیاید. اگر کمی به بالای سرتان حجم اضافه کنید هم بد نیست. از شال‌هایی استفاده کنید که در اطراف صورت، طرح دارند تا کمی هم به عرض صورتتان اضافه شود. توربان‌ها نیز گزینه بسیار مناسبی برای شما هستند یا اینکه می‌توانید به جای آن، شال را در بالای سرتان ببندید، اما یادتان باشد که شال را پشت سر گره نزنید.

فرم صورت قلبی

از ویژگی‌های فرم صورت قلبی این است که گونه‌ها و پیشانی، عریض‌ترین بخش صورت هستند و هرچه که به سمت چانه پایین می‌رود، باریک‌تر می‌شود. این فرم صورت به این دلیل، قلبی شکل خوانده می‌شود که شبیه نماد قلب است.

اگر صورت قلبی دارید، باید شالتان را شلتر و همینطور بالاتر از پیشانیتان ببندید. در قسمت پایین نیز شال نباید چندان محکم بسته شود، اما اگر دوست دارید که شالتان را محکم ببندید، درعوض، زیر چانه را چین بدهید و شالتان را دراپه دار ببندید و بالای شالتان را نیز کمی بلندتر و نوک تیز ببندید. در زیر چانه‌ها نیز شال باید چیندار بسته شود تا کمی زاویه به گونه‌ها داده شود. یادتان باشد که به هیچ عنوان با لایه لایه بستن شال، به عرض صورتتان اضافه نکنید.

فرم صورت خشتی (الماسی، مثلثی)

صورت خشتی، چیزی بین بیضی و قلبی شکل است؛ با این تفاوت که از فرم قلبی شکل کشیده‌تر است. این نوع صورت، یکی از کم‌تعدادترین فرم‌های صورت در میان باقی فرم‌هاست؛ بنابراین شما صورتی خاص دارید. در این نوع فرم صورت، گونه‌ها عریض‌ترین بخش صورت هستند و پیشانی و چانه تقریبا هم‌عرض هستند و باریک. شما باید طوری شالتان را ببندید که بخش پایینی صورت را نپوشاند. درضمن به اطراف صورتتان نیز چین‌خوردگی و تا اضافه نکنید. درکل اگر چنین فرم صورتی دارید، دستتان برای بستن شال، بیشتر باز است و می‌توانید با مدل‌های متنوع‌تری این کار را انجام بدهید.

فرم صورت مربعی

افراد زیادی هستند که فرم صورتشان مربعی است؛ به این معنی که چانه و پیشانیشان مربعی است. معمولا در این نوع صورت‌ها، طول و عرض صورت برابر است. اگر فرم صورتتان مربعی است، یادتان باشد که باید زوایای صورتتان را کمی گرد کنید تا صورتتان زنانه‌تر به‌نظر برسد (صورت‌های مربعی، زاویه‌دار هستند)؛ بنابراین قسمت پایین شالتان را شل ببندید و شالتان را کمی بالاتر از پیشانی ببندید تا پیشانیتان بلندتر به‌نظر برسد. بهتر است که چانه و گونه‌تان را چندان نپوشانید  تا فرم صورتتان بیضی یا گرد به‌نظر برسد. استفاده از رنگ‌های پاستلی هم حالت زنانه‌تری به صورت شما می‌دهد. اگر فرم صورت مربعی دارید، بهتر است شالتان را به سبک ترکیه‌ای نبندید، زیرا این مدل در زیر چانه محکم می‌شود و اطراف پیشانی را می‌پوشاند و صورتتان مثلثی شکل می‌شود. اگر می‌خواهید شالتان را محکم ببندید و حجاب کنید، بهتر است که بالای پیشانی را کمی بالاتر ببندید و تیز بگذارید.



دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :